Permalänk

Lg A1 Oled Döda Pixlar?

Hej!

Har en lg A1 55 tum Oled tv som om någon vecka blir 2 år gammal. Har upptäckt att tvn eventuellt har döda pixlar i hörnen, enligt bilder, sedan är det en del i mitten av högra kanten. Såg det tydligare när jag gjorde kalibrering av skärmområdet på ps4 att det fattas pixlar. Första bilden ser man också att det går ner en bit. Ska det verkligen se ut såhär? Blir ju så att hörnen ser lite runda ut.

Hur hade ni gjort? Någon som varit med om liknande eller vet hur LG garantin funkar i Sverige? Läst om liknande problem i andra länder där LG bytt ut panelen, då på garanti.

Bilder:

Tacksam för hjälp/råd!

Permalänk
Officiell jultomte

LG har 2 års garanti på alla TV så är du snabb borde du kunna få hjälp att byta ut panelen.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Bildexpert 📺

Precis, kontakta LG ASAP. Det där har jag sett på framför allt äldre OLED-modeller och jag vet att liknande problem blivit reklamationer tidigare. Dock har de varit tydligare och större.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Precis, kontakta LG ASAP. Det där har jag sett på framför allt äldre OLED-modeller och jag vet att liknande problem blivit reklamationer tidigare. Dock har de varit tydligare och större.

Tack för svar! Vet du möjligtvis hur det funkar med lg? Är iväg nu över jul/nyår så får skriva nu så felet är anmält nu inom 2 år kanske?

Kommer lg komma ut och eventuellt byta panel på plats i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Tack för svar! Vet du möjligtvis hur det funkar med lg? Är iväg nu över jul/nyår så får skriva nu så felet är anmält nu inom 2 år kanske?

Kommer lg komma ut och eventuellt byta panel på plats i så fall?

Man räknar från första kontakt skulle jag tro, så skicka du...

Permalänk

Uppdatering. Väldigt märklig support LG har. Verkar som det är folk från olika länder som svarar och inte riktigt svarar på det jag frågar om. Bifogat bilder mm på problemet, frågar hur det funkar gällande garanti och om det är något som går på garantin. Får svar att de vill ha min adress för att boka reparatör även när jag sagt att jag inte är hemma över julen och min fråga var gällande garanti.

Väldigt märkligt, hört tidigare att Lg skall ha bra support.
Så får försöka ta det vidare nästa år, annars får jag kanske ringa.....