Hur mycket mer kan Dell förstöra Alienware

Permalänk

Hur mycket mer kan Dell förstöra Alienware

Jag har inte varit ett fan av alienwares designer senaste åren men här är alltså deras nya aurora R16
https://www.dell.com/en-us/shop/game/new-aurora-r16/spd/alien...

Har dem tappat allt vad gäller Alienware och deras "landat rymdskepp utseende"???
Vad kommer deras nästa area 51 vara??? Banankartong och ett utklippt alienhuvud??

R16 innehåller för lite
-plastpåbyggnad
-80tals rymdskepp
-oväntade finesser inuti chassit.

och för mycket
-vanlig chassi känsla
-fönster
-hej jag är keff och köper R16

mVH upprörd Alienwarefantast

Rubrik och inlägg ska ha ok språkbruk! /Mod
Permalänk
Medlem

Betydligt snyggar än tidigare modeller. 🎅

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, ser avsevärt renare ut än vad tidigare modeller har gjort.
Sen skulle jag aldrig i mitt liv ens röra i skiten med tång pga av alla special-standarder med moderkort, nätaggregats-lösningar och hittan och dittan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är väl inte bara designen som är förstörd med Dell.

Alienware var premium, exotiskt kombinerat med den absolut bästa prestandan, något man ville ha som en pojkspoling.

Man hade en poster på en Ferrari och en på en Alienware dator när man yngre på sitt pojkrum, och mjaa sedan andra man inte behöver nämna.

Dödstöten kom i uppköpet, det har varit livsuppehållande support sedan dess.

Permalänk
Skrivet av Zirgo:

Betydligt snyggar än tidigare modeller. 🎅

<Uppladdad bildlänk>

Då har du aldrig älskat dem som jag gjort 👽

Permalänk
Skrivet av RVX:

Håller med föregående, ser avsevärt renare ut än vad tidigare modeller har gjort.
Sen skulle jag aldrig i mitt liv ens röra i skiten med tång pga av alla special-standarder med moderkort, nätaggregats-lösningar och hittan och dittan.

Gött med lite special, annars kan man ju sula ihop datan själv 😁

Permalänk
Skrivet av Nimman:

Det är väl inte bara designen som är förstörd med Dell.

Alienware var premium, exotiskt kombinerat med den absolut bästa prestandan, något man ville ha som en pojkspoling.

Man hade en poster på en Ferrari och en på en Alienware dator när man yngre på sitt pojkrum, och mjaa sedan andra man inte behöver nämna.

Dödstöten kom i uppköpet, det har varit livsuppehållande support sedan dess.

Ja jo men dödsstöten kom inte direkt när dell köpte det, snarare 5/6 år efter då märkte man ju följderna.
Men Alienware kommer alltid finnas i ditt och mitt hjärta

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag designen

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Alienware har sedan uppköpet alltid varit en överprisad glorifierad märkesdator. Och även innan överprisad även om man som barn drömde om en sådan.

Permalänk

Marknaden för de tekniker som jobbar emot Aliens har väl minskat? Och då har de gjort datorerna mer mainstream.

Jag tänkte också alienware datorerna var riktigt coola när jag var yngre, men det var absolut inget jag skulle köpa. Jag vet inte någon som ens funderade på att köpa en sådan.

Permalänk
Hedersmedlem

Alienware har alltid varit fjortiz med en touch av pappa betalar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Designen gillar jag, men prislappen ?!

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starscream:

Då har du aldrig älskat dem som jag gjort 👽

Vad exakt finns det att älska hos Alienware datorer?
Är väl egna konstiga format på moderkort och nätaggregat med udda mått och dålig ventilation i regel?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q