3D skrivare, Hero4, Drönargrejor, raspberry pi

Permalänk
Medlem

3D skrivare, Hero4, Drönargrejor, raspberry pi

Halloj!
Min garderob ska rensas. Ärvde för ett tag sen lite drönargrejor (och tillbehör med omnejd), någon kanske är intresserad (eller vet om någon skola/makerspace som skulle vilja ta emot iaf de blandade drönargrejorna).

Det är en salig blanding med allt från i förpackning nya motorer/esc:er/flightcontrollers till skärmar, sladdar, goggles, actionkameror, radio, raspberry pi 3, propellrar, antenner, skruvar (ja tamefan allt)... Förvaringslådorna ingår :).

Helt omöjligt att fånga allt men höjdpunkterna:

3D skrivare Creality 3D pro, beg pris ca 1000kr.
Sparsamt använd men behöver skruvas och smörjas lite nu när den stått. Ingen funktionsgaranti men printade OK för ca 1 år sen, reservdelar är supersmidigt att få tag på till Creality om inget annat.

Raspberry pi 3 model b med touchskärm, beg pris ca 300kr

Taranis x9d plus, beg pris 1000kr+
Fortfarande väldigt kapabel radio som fungerar finfint att koppla till datorn och köra Tex Liftoff drönarsim med.

Gopro hero 4 med tillbehör, beg pris ca 1000kr
Sannolikt döda batterier men fräscht skick annars.

Låda 1 med oöppnade delar (Ebaypriser ca 1600 totalt):
4x Simon series 30A ESC (200kr st)
3x Xa 2212-820kv motorer (200kr st)
2x V8r7-II FC (100kr ish st)
Slipper gärna sälja på Ebay men för att ge en idé kring värdet.

Lådor 2-5 Drönarrelaterat (svårt att avgöra begpris så lämnar det osagt):
Ardupilot, gimbal, motorer, drönarchassin, skärmar, antenner, propellrar, fpvkameror, leds, sladdar, kopplingar, kaos med några guldkorn.

Beg priserna ovan är vad jag hittat efter snabba googlingar, så kom med förslag om ni är intresserade av något. Jag kommer att prioritera snabba och smidiga affärer över pris, först till kvarn, blir det budgivning tänker jag avslut senast Fredag 22:a. Undviker helst att skicka.

Den som är sugen på att ta rubbet ger jag gärna en huvudvärksrabatt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Köper gärna pi med skärm för 300kr + frakt

Permalänk
Medlem

Köper gärna Pi’en hämtar.

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Medlem

Avslutar bud för PI:n imorgon Tors 21:a. Föredrar avhämtning så om ni har samma prisidé går den till Abubu.

Så att ni har samma info om PI:en:
Skärmen är en XPT2046 5 inch 800x480px
Inga tillbehör förutom en "Getting started with raspberry Pi 3rd edition" bok (ingår)

Permalänk

Vilken version av Creality 3D är det? Vad är de för tillbehör med?

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlsson86:

Vilken version av Creality 3D är det? Vad är de för tillbehör med?

Ender 3 Pro från 2018, hittar inte mkt mer info på skrivaren. Tillbehör är lite munstycken och sånt, inget massivt kit. Du kan få den för 700kr om jag slipper skicka :). Skicket är som sagt lätt använd men har stått i 1½ år så behöver omkalibreras, smörjas osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abubu:

Köper gärna Pi’en hämtar.

Avslutar bud på PI:n, Abubu vinner för 300kr iom att inga nya bud kommit och för att jag föredrar hämtning :). Pm kommer.

Permalänk
Skrivet av Fusy:

Ender 3 Pro från 2018, hittar inte mkt mer info på skrivaren. Tillbehör är lite munstycken och sånt, inget massivt kit. Du kan få den för 700kr om jag slipper skicka :). Skicket är som sagt lätt använd men har stått i 1½ år så behöver omkalibreras, smörjas osv.

Okej! Jo de hade varit smidigt om jag kunnat hämta den, Bor dock på Gotland så ca 16mil vatten mellan mig och sthlm. om du plockar ner den så borde val int lådan bli så stor? Står givetvis för frakten!

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

3D skrivaren såld till carlsson86.