Viaplay stänger av sitt originalabbonemang 199kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad är det som ökar till 599 kr? Inte lagt så mycket energi på att kolla upp detaljerna, att det kostar är väl rätt givet ändå.

Priset på cmore/viaplay sport paketet. Kostat 499:- innan.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Priset på cmore/viaplay sport paketet. Kostat 499:- innan.

Antar att det är lite längre fram då som det ska höjas för det är inget som framgår här:

https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/product/c-more-premium...

Så det bör vara minst en månad bort då för att inte bryta mot avtalsvillkoren. Men att det kommer höjas känns väl i sig rätt givet för jag har för mig att samma innehåll ligger en bit norr om 400 kr/månad hos respektive tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Antar att det är lite längre fram då som det ska höjas för det är inget som framgår här:

https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/product/c-more-premium...

Så det bör vara minst en månad bort då för att inte bryta mot avtalsvillkoren. Men att det kommer höjas känns väl i sig rätt givet för jag har för mig att samma innehåll ligger en bit norr om 400 kr/månad hos respektive tjänst.

1a Oktober höjer de priset. Att det inte framgår på deras hemsida är bra underligt. Men är väl för att det kostar 499 JUST NU.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag testade faktiskt att signa upp med Telias CMore + Viasat (Viaplay) paket. För oss som har båda är det faktiskt ett riktigt bra pris, tror faktiskt det totalt sett blir billigare än innan iom att priset för CMore sjunker. Det lär väl inte hålla i sig för evigt gissar jag för förmodligen är det så att Telia dumpat priset rejält på CMore (som dom ju äger numera) för att driva upp antalet abonnenter. Var inga problem att aktivera på CMore.se men däremot på Viaplay.se gick det sämre, men tänkte att jag gör ett nytt försök imorgon ifall det är några databaser som ska synkas osv. Kanalerna fungerar dock direkt i Telia Play men vem kollar på TV-kanaler 2021...

"Vi kunde inte hämta dina uppgifter. Vänligen kontrollera att Identifikationskod och Postnummer är korrekt angivet. Om du fortsätter att uppleva problem med registreringen vänligen kontakta Telia på 90 200."

Nån som gjort detsamma och fått det att fungera med Viaplay aktiveringen?

Nu fungerade det att aktivera Viaplay så det var förmodligen någon sync som inte skedde i realtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag testade faktiskt att signa upp med Telias CMore + Viasat (Viaplay) paket. För oss som har båda är det faktiskt ett riktigt bra pris, tror faktiskt det totalt sett blir billigare än innan iom att priset för CMore sjunker. Det lär väl inte hålla i sig för evigt gissar jag för förmodligen är det så att Telia dumpat priset rejält på CMore (som dom ju äger numera) för att driva upp antalet abonnenter. Var inga problem att aktivera på CMore.se men däremot på Viaplay.se gick det sämre, men tänkte att jag gör ett nytt försök imorgon ifall det är några databaser som ska synkas osv. Kanalerna fungerar dock direkt i Telia Play men vem kollar på TV-kanaler 2021...

"Vi kunde inte hämta dina uppgifter. Vänligen kontrollera att Identifikationskod och Postnummer är korrekt angivet. Om du fortsätter att uppleva problem med registreringen vänligen kontakta Telia på 90 200."

Nån som gjort detsamma och fått det att fungera med Viaplay aktiveringen?

Hade samma problem och pratade med supporten. Tydligen skickas uppgifterna till Viaplay bara en gång i veckan så det kan ta upp till en vecka innan det går att aktivera Viaplay. Det funkade för mig efter vecka.

Permalänk
Medlem

Väldigt skönt att ha varit utan Viaplay/MTG/NENT i ett halvår snart. Enda jag ångrar är att jag inte själv sa upp det tidigare.

Såg att de faktiskt krupit till korset och har ett nytt medium abonnemang för 329kr/mån.

Permalänk
Medlem

Viaplay massuppsägningar efter mångmiljardförluster och planer på att sälja hela bolaget.
https://www.dn.se/ekonomi/viaplay-overvager-salja-hela-bolage...

Jävla ockerbolag som bränt alla pengar de byggt upp på massiva felsatsningar. Hoppas de tappar en massa sporträttigheter nu. Skadeglädjen är stor hos mig.

Permalänk
Medlem

Kanske därför jag inte kunde titta på en serie jag börjat följa, igår kväll. Gick inte att starta uppspelningen. Testade då flera andra serier och filmer, med samma resultat.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Franska Canal Plus har köpt en stor del av viaplay idag.

Permalänk
Medlem

Spännande att se vart detta tar vägen.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Franska Canal Plus har köpt en stor del av viaplay idag.

88 % kvar att köpa...

Permalänk
Medlem

Viaplay har långt försenat presenterat sitt kvartalsresultat. Det visar på en förlust på över 7 miljarder 2023 fram till nu. Bolaget har redan sjunkigt 80% på börsen senaste året innan dagens nyhet. Nu sjunker de ytterligare som en sten, med -75% på morgonen.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/viaplays-nya-rapport...

Verkar som de levt i en drömvärld om ständigt ökande abonnemang för uppåt 500kr/mån. Men när inflation och räntor påverkade ekonomin drog folk åt och många såg Viaplay som en tjänst de kan vara utan.

De gör en nyemmision för att få in 4 miljarder. Men skulle inte det få rätsida på sjunkande skeppet kommer de gå vidare med ”mindre optimala finansieringslösningar.” och "Skulle det inte heller fungera lär ett konkursförfarande inledas, skriver Viaplay."

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Viaplay har långt försenat presenterat sitt kvartalsresultat. Det visar på en förlust på över 7 miljarder 2023 fram till nu. Bolaget har redan sjunkigt 80% på börsen senaste året innan dagens nyhet. Nu sjunker de ytterligare som en sten, med -75% på morgonen.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/viaplays-nya-rapport...

Verkar som de levt i en drömvärld om ständigt ökande abonnemang för uppåt 500kr/mån. Men när inflation och räntor påverkade ekonomin drog folk åt och många såg Viaplay som en tjänst de kan vara utan.

De gör en nyemmision för att få in 4 miljarder. Men skulle inte det få rätsida på sjunkande skeppet kommer de gå vidare med ”mindre optimala finansieringslösningar.” och "Skulle det inte heller fungera lär ett konkursförfarande inledas, skriver Viaplay."

Har du sett vad dom erbjuder i sportväg? Dubbla kommentatorer på något ingen kollar på. Sen ska det in tekniker och annat. Företaget har blivit alldeles för woke och nu ser vi vart det bär hän. Ingen som minns Ola Wennström?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Viaplay har långt försenat presenterat sitt kvartalsresultat. Det visar på en förlust på över 7 miljarder 2023 fram till nu. Bolaget har redan sjunkigt 80% på börsen senaste året innan dagens nyhet. Nu sjunker de ytterligare som en sten, med -75% på morgonen.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/viaplays-nya-rapport...

Verkar som de levt i en drömvärld om ständigt ökande abonnemang för uppåt 500kr/mån. Men när inflation och räntor påverkade ekonomin drog folk åt och många såg Viaplay som en tjänst de kan vara utan.

De gör en nyemmision för att få in 4 miljarder. Men skulle inte det få rätsida på sjunkande skeppet kommer de gå vidare med ”mindre optimala finansieringslösningar.” och "Skulle det inte heller fungera lär ett konkursförfarande inledas, skriver Viaplay."

Hoppas verkligen att skitet "kursar", har tyvärr "film/serier" gratis via internetabb.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Hoppas verkligen att skitet "kursar", har tyvärr "film/serier" gratis via internetabb.

Man ska kanske aldrig vara så negativ så att man önskar att ett företag går i kk. Om inte annat för stackarna som satsat sina surt förvärvade slantar i aktier som det står ViaPlay på. Har själv aldrig haft varken ViaPlay eller CanalDigital. Och inte TV4Play eller någon annan streamingtjänst inkl NetFlix heller för den delen.
Men jag hoppas verkligen inte att TV4 kommer att gå i KK då det främst är TV4 och SVT som jag själv kollar på. Men TrustPilots omdömen om TV4Play är ju inte mycket att hurra för.

Visa signatur

Jag besöker SWECLOCKERS för att lära mig mer om datorer och även om mina nära vänner inte tror mig så kan jag mer om datorer idag än vad jag kunde igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EU-Maggan:

Man ska kanske aldrig vara så negativ så att man önskar att ett företag går i kk. Om inte annat för stackarna som satsat sina surt förvärvade slantar i aktier som det står ViaPlay på. Har själv aldrig haft varken ViaPlay eller CanalDigital. Och inte TV4Play eller någon annan streamingtjänst inkl NetFlix heller för den delen.
Men jag hoppas verkligen inte att TV4 kommer att gå i KK då det främst är TV4 och SVT som jag själv kollar på. Men TrustPilots omdömen om TV4Play är ju inte mycket att hurra för.

Problemet är att textningen försvinner efter några avsnitt (4 - 5) å en bit in i nästa avsnitt försvinner texten som sagt å ev återkommpr ca 10 minuter innan slutet, t.ex med S.W.A.T (om serien finns kvar vet jag inte). Inga problem med detta på Netflix, Disney +. Kollar även STV Play, apparna körs på en 4K Apple TV.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Viaplay chockhöjer priset för sport och serier
https://www.di.se/live/viaplay-chockhojer-priset-for-sport-och-serier/
Markant ökad churn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Viaplay chockhöjer priset för sport och serier
https://www.di.se/live/viaplay-chockhojer-priset-for-sport-och-serier/
Markant ökad churn?

Verkar desperat. De stackarna som är kvar ska alltså få betala Viaplays felsatsningar och mismanagement.

Viaplay Total kostar nu efter höjningen;
699 kr/mån (tidigare var det väl 549 kr eller hade de höjt till 599 kr kanske?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Verkar desperat. De stackarna som är kvar ska alltså få betala Viaplays felsatsningar och mismanagement.

Viaplay Total kostar nu efter höjningen;
699 kr/mån (tidigare var det väl 549 kr eller hade de höjt till 599 kr kanske?)

Om jag fattat det rätt så gäller priset för nya kunder (enligt Aftonbladet) bara, är väl ingen som tecknar ett nytt sportabb hos dessa ockarare.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Förutom usel styrelse och fd vd med storhetsvansinne så har ip-tv slagit hårt mot hela streamingbranchen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Om jag fattat det rätt så gäller priset för nya kunder (enligt Aftonbladet) bara, är väl ingen som tecknar ett nytt sportabb hos dessa ockarare.

Ja det stämmer, såg det sen att det gäller för nya kunder.

Men tråden var från början om deras originalabonnemang som de lovat att folk skulle få behålla priset på. Men senare sa de att det abonnemanget försvinner, att det var orättvist att vissa betalade lägre.

De befintliga kunderna får nu alltså behålla 549kr/mån medans nya kunder ska betala 699 kr/mån. Här nedan är vad Viaplay sa för ett par år sedan.

Citat:

Roberta Alenius, head of corporate communications på Nent Group skriver i ett mejl till SportExpressen att vissa kunder i flera år haft ett pris som är ”väsentligt lägre än övriga”.

Det har varit orättvist mot alla andra och något som vi nu valt att rätta till. Jag förstår så klart om de som får sitt pris justerat reagerar men om man ser till hur mycket vår tjänst förändrats och byggts ut så är det en mycket stor skillnad i dag mot när de startade sitt abonnemang."

Visar bara hur mycket bullshit det uttalandet var, eftersom de nu skapar precis samma sak avsiktligt. Är det nu alltså plötsligt rättvist att nya ska få betala mer än gamla abonnenter?

Permalänk
Medlem

Bra att skeppet fortsätter sjunka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Förutom usel styrelse och fd vd med storhetsvansinne så har ip-tv slagit hårt mot hela streamingbranchen.

Det är bra, många fler än viaplay lär gå i konkurs om de inte slutar upp med dessa hutlösa priserna.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Undrar om inte det bästa är att Viaplay går under och det blir en reset på sporträttigheter. Viaplay var från början en bra tjänst, men nu känns det som sportfans får betala ockerpriser tack vare Viaplay-ledningens vilda chansningar på mycket dyrt egetproducerat film och seriematerial.

Netflix köpte upp Ronja-serien från Viaplay. I artikeln kan man också läsa "Enligt vad TT erfar har Viaplay ett 50-tal färdiginspelade serier och filmer på lager vars framtid är osäker medan strömningstjänsten reder ut sina ekonomiska problem."
https://www.svt.se/kultur/netflix-tar-over-ronja-rovardotter-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Det är bra, många fler än viaplay lär gå i konkurs om de inte slutar upp med dessa hutlösa priserna.

Disclosure : Jag jobbar på Viaplay (ställ inga direkta frågor till mig dock, jag kan inte svara på vissa och får inte svara på andra)

I vissa fall finns det inte så mycket val att höja priserna, då rättigheterna generellt har förhandlats fram i € och USD och växlingskursen senaste tiden har inte varit så trevliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Det är bra, många fler än viaplay lär gå i konkurs om de inte slutar upp med dessa hutlösa priserna.

Problemet med sporten, är ju att dom säljer TV-rättigheter, och därmed får klubbarna också en stor vinst, och den storvinsten betalar vi kunder. Dock är det ju såhär.. Det finns IPTV från andra ställen än Telia eller Viaplay, och därför brukar aftonbladet skriva rubriker som "Kriminella får pengar från IPTV", njae. Dom stora kriminella är dessa bolag som Viaplay t.ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Problemet med sporten, är ju att dom säljer TV-rättigheter, och därmed får klubbarna också en stor vinst, och den storvinsten betalar vi kunder. Dock är det ju såhär.. Det finns IPTV från andra ställen än Telia eller Viaplay, och därför brukar aftonbladet skriva rubriker som "Kriminella får pengar från IPTV", njae. Dom stora kriminella är dessa bolag som Viaplay t.ex

Piraternas största fiende är en smidig och rimligt prissatt tjänst. Och de blir färre och färre med varje år sedan ca 5 år tillbaka.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Problemet med sporten, är ju att dom säljer TV-rättigheter, och därmed får klubbarna också en stor vinst, och den storvinsten betalar vi kunder. Dock är det ju såhär.. Det finns IPTV från andra ställen än Telia eller Viaplay, och därför brukar aftonbladet skriva rubriker som "Kriminella får pengar från IPTV", njae. Dom stora kriminella är dessa bolag som Viaplay t.ex

Håller fullständigt med, jag kör iptv själv och det är som du skriver; de kriminella här är viaplay som tar dessa orimliga priser. Jag hoppas ingen vettig människa betalar så mycket.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Såg att de kommer höja för alla till 699kr/mån från februari.
https://www.expressen.se/sport/vandningen-viaplay-hojer-prise...

Citat:

I ett mejl till sina kunder skriver Viaplay:
”Den 1 februari 2024 ändras månadskostnaden för befintliga kunder med Viaplay total-paketet från 549 kronor till 699 kronor. Du betalar det nya priset från och med din månadsdebitering i februari”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Undrar om inte det bästa är att Viaplay går under och det blir en reset på sporträttigheter. Viaplay var från början en bra tjänst, men nu känns det som sportfans får betala ockerpriser tack vare Viaplay-ledningens vilda chansningar på mycket dyrt egetproducerat film och seriematerial.

Netflix köpte upp Ronja-serien från Viaplay. I artikeln kan man också läsa "Enligt vad TT erfar har Viaplay ett 50-tal färdiginspelade serier och filmer på lager vars framtid är osäker medan strömningstjänsten reder ut sina ekonomiska problem."
https://www.svt.se/kultur/netflix-tar-over-ronja-rovardotter-...

Licens avgifterna lär ju itne minsk aför att Viaplay går under. Bara att någon annan tjänst kommer få ta över och höja sina priser för att klara av prislappen för tilsltånd att sända sport evenemang.

Visa signatur

En trött jäkel.