Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Har väl lite halvsunkig hastighet när man laddar ner spel i Steam.
500 / 500 Mbit/sek:
Förra helgen toppade jag på ca 51 MB/sek, just nu når jag ca 30 MB/sek.
Tidigare ISP som var Bahnhof (utan CG-NAT) gav sällan under 60 MB/sek.

Övrigt är jag nöjd.

Ser du vilken region den går mot? Har för mig att Steam ändrar det automatiskt åt folk ibland, vilket kan vara problematiskt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ser du vilken region den går mot? Har för mig att Steam ändrar det automatiskt åt folk ibland, vilket kan vara problematiskt.

Jag har provat de tre i Sverige som det finns att välja mellan, Stockholm, Göteborg och Malmö.
Ingen av dessa har lyckats fylla den bandbredden jag har tillgänglig.
Däremot når jag högre hastighet om jag tankar diverse ISO-filer från en lämplig server (t.ex https://channels.nixos.org/nixos-23.11/latest-nixos-gnome-x86...

Men som sagt, i övrigt är jag nöjd.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Kommer dom aldrig till Telia öppen Fiber? Dom har pratat om det i över 1år nu.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hoppas ni kan leverera i zmarket/zitius snart! Blir byte omgående!

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Hmm... nu har Obe trillat in hos Zmarket hos oss..
Nu är frågan...
Byta från Bahnhof 1000/1000 för 549 kr eller byta till @Obenetwork 500/500 för 469 kr...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Hmm... nu har Obe trillat in hos Zmarket hos oss..
Nu är frågan...
Byta från Bahnhof 1000/1000 för 549 kr eller byta till @Obenetwork 500/500 för 469 kr...

<Uppladdad bildlänk>

Jag hade gått för Obenetwork. Bra peering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Hmm... nu har Obe trillat in hos Zmarket hos oss..
Nu är frågan...
Byta från Bahnhof 1000/1000 för 549 kr eller byta till @Obenetwork 500/500 för 469 kr...

<Uppladdad bildlänk>

Du skulle ju kunna testa att kontakta dem och se om de inte kan erbjuda 1000/1000 också.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du skulle ju kunna testa att kontakta dem och se om de inte kan erbjuda 1000/1000 också.

Ser ut som att dem inte erbjuder 1000/1000 hos just Zitius. Hittar inget iallafall nu är jag kollade olika nät i Sverige och Zmarket.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Hmm... nu har Obe trillat in hos Zmarket hos oss..
Nu är frågan...
Byta från Bahnhof 1000/1000 för 549 kr eller byta till @Obenetwork 500/500 för 469 kr...

<Uppladdad bildlänk>

OBE har även kommit för mig i Zmarket. Hos mig i ZMarket erbjuder dock Internetport 500/500 för 405kr/månad. Kopplas in början av året.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

FYI.. Södra Sthlm, nu...
Mejlade dom, då sidorna spökade..
fick inga priser.

Snabbt svar :

"Hej,

Tack för din fråga,

Här kommer våra priser på Zitius stadsnät.

100/100 Mbit/s för 439kr/mån.

250/250 Mbit/s för 459kr/mån.

500/500 Mbit/s för 469kr/mån.

1000/1000 Mbit/s för 548kr/mån.

Alla tjänsterna har 250kr startavgift.

Med vänlig hälsning,
Anwar``

Funderar också på att byta hit.. från Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

FYI.. Södra Sthlm, nu...
Mejlade dom, då sidorna spökade..
fick inga priser.

Snabbt svar :

"Hej,

Tack för din fråga,

Här kommer våra priser på Zitius stadsnät.

100/100 Mbit/s för 439kr/mån.

250/250 Mbit/s för 459kr/mån.

500/500 Mbit/s för 469kr/mån.

1000/1000 Mbit/s för 548kr/mån.

Alla tjänsterna har 250kr startavgift.

Med vänlig hälsning,
Anwar``

Funderar också på att byta hit.. från Bahnhof.

1 Kr billigare än Bahnhof för min del för 1000/1000.. njaaee 1 kr för bättre peering? :>

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

1 Kr billigare än Bahnhof för min del för 1000/1000.. njaaee 1 kr för bättre peering? :>

Plus inget jidder med CGNAT. Aktivering hit o dit.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Dom verkar ju riktigt bra och genuint seriösa. Läst inläggen här och önskar jag att jag kunde byta till Obenetwork. Synd att man bor så avigt till att man inte kan få dem via stadsnätet. Provade söka på min adress men den fanns inte. Jag hade gärna bytt från bredband2 som jag har nu.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Sjukt snabba på o svara i telefon o mail för supportärenden oxå.
Hos andra operatörer får man sitta i LÅNG telefonkö. När jag mailat OBE fick jag svar på 30min. När jag ringde fick jag svar efter ett par signaler. O det märks att det är kunniga man pratar med o inte nån sommarjobbare som fått supportjobb o knappt vet vad en IPadress är.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

1 Kr billigare än Bahnhof för min del för 1000/1000.. njaaee 1 kr för bättre peering? :>

Naturligtvis ska man byta från Bahnhof aka Sveriges mest överskattade isp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Plus inget jidder med CGNAT. Aktivering hit o dit.

Sant, men betalar inget extra för publik IP som vissa andra får / fått göra. Aktivering tog ett par sekunder när fibern tändes för snart 10 år sedan, teknikern var tom kvar i huset så det var inte så jobbigt.

Skrivet av Brandx:

Naturligtvis ska man byta från Bahnhof aka Sveriges mest överskattade isp.

Överskattade är la dom inte, bara det att dem är hyfsat billiga jämfört med andra ISP och hastigheter. Men och andra sidan så lyder alla ISP under samma lagar i Sverige, även Bahnhof.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ser ut som att dem inte erbjuder 1000/1000 hos just Zitius. Hittar inget iallafall nu är jag kollade olika nät i Sverige och Zmarket.

Tänkte mest att man kunde dra iväg en fråga om man ville eftersom de bevisligen kunnat lösa vissa andra saker som inte gick via de där portalerna. I de flesta fall rörde det väl i och för sig oftast om att de kunde hjälpa till att köpa och aktivera tjänsten trots att den ännu inte dykt upp i portalen. I annat fall visar det på intresse för den högre hastigheten.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Sjukt snabba på o svara i telefon o mail för supportärenden oxå.
Hos andra operatörer får man sitta i LÅNG telefonkö. När jag mailat OBE fick jag svar på 30min. När jag ringde fick jag svar efter ett par signaler. O det märks att det är kunniga man pratar med o inte nån sommarjobbare som fått supportjobb o knappt vet vad en IPadress är.

Jag delar din uppfattning till 100%! Lika bra support får man leta länge efter hos andra! När jag skaffade tjänsten så skulle det komma igång på morgonen men gjorde inte det. När jag ringde supporten fick jag prata med samma kille som svarat dagen innan på försäljningsnumret. Han sa att han kollat min tjänst när han kom till jobbet på morgonen för att säkerställa att det kommit igång. Eftersom den inte gjort det hade han kontaktat nätägaren. En liten stund senare var tjänsten igång.

Testa gärna någon annan ISP och se om ni får samma service... Dessutom har tjänsten varit fullt tillförlitlig så länge jag haft den. Plus att det ingår ett års gratis VPN från Azire VPN. Kanon!

Permalänk
Medlem

Obenetwork är enligt vad jag har läst en bra isp men om bra peering är det viktigast så finns det väl ingen som slår telia eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Obenetwork är enligt vad jag har läst en bra isp men om bra peering är det viktigast så finns det väl ingen som slår telia eller har jag fel?

Ingen slår arelion... dvs, det är ju inte telia längre men ja de har de som upstream..

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Obenetwork är enligt vad jag har läst en bra isp men om bra peering är det viktigast så finns det väl ingen som slår telia eller har jag fel?

Telia har tekniskt sett sålt av Telia Carrier till Polhem Infra så den biten går nu under namnet Arelion. Därmed är det inte längre deras eget nät. De har dock fortsatt väldigt bra peering. Även Telenor har riktigt bra peering.

Obenetwork är en mindre ISP så rimligen är peeringen sannolikt något sämre, mer i linje med andra svenska ISP:er. Om man sedan märker skillanden i praktiken är långt ifrån säkert.

Vill man kolla specifikt hur de peerar med andra ISP:er i praktiken kan man ju testa lite med deras Looking Glass samt den BGP-information som finns för AS3399.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Representant

Glada nyheter!

Vi finns nu på Open Universe, Zitius och Openinfras portaler!
TÖF är halvklart - alla adresser som är migrerade till deras nya plattform kan vi leverera på nu.

PS: Julklapp längst ner.

Skrivet av Skrufen:

Hej! Någon utveckling med TÖF? Bahnhof höjde mitt pris, igen, igår så är väldigt sugen på att byta leverantör.

TÖF håller på att migrerar adresser till deras nya plattform och de som är migrerade ska vi finnas i portalen nu.
Alla adresser ska vara migrerade till Juni 2024 enligt TÖF.

Skrivet av backspace:

Har väl lite halvsunkig hastighet när man laddar ner spel i Steam.
500 / 500 Mbit/sek:
Förra helgen toppade jag på ca 51 MB/sek, just nu når jag ca 30 MB/sek.
Tidigare ISP som var Bahnhof (utan CG-NAT) gav sällan under 60 MB/sek.
Övrigt är jag nöjd.

Maila oss på support@obe.net och ta med lite traceroutes så att vi kan undersöka allting på djupet! Vi ser till att du får full hastighet!

Skrivet av Tinkerbeard:

Jag hade gått för Obenetwork. Bra peering.

Vi gillar peering.
Har ni sett våran peeringdb?

Vår nya 100gigs ring mellan Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam-Stockholm inklusive 100g AMSIX är nyligen driftsatt.
Mycket mycket peering. Vrooom vroom!

Skrivet av blunden:

Du skulle ju kunna testa att kontakta dem och se om de inte kan erbjuda 1000/1000 också.

Vi åt för många skumtomtar på kontoret och glömde publicera 1000/1000 varianten.
Det är gjort och ska dyka upp i portalen inom kort. 1kr billigare än bahnhof utan cgnat

Skrivet av N3ktar:

Har ni några planer på att ansluta er till Halmstads Stadsnät? Blir ju grymt sugen på att testa er som operatör.

Inga sådana planer ännu.

Julklapp:

Mailar ni eller ringer in era beställningar och nämner Sweclockers så stryker vi startavgiften i alla stadsnät!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obenetwork:

Maila oss på support@obe.net och ta med lite traceroutes så att vi kan undersöka allting på djupet! Vi ser till att du får full hastighet!

Misstänker att det kan krävas att man kör Wireshark eller att man loggar alla DNS-uppslag för att lista ut IP-adresserna för Steam-servrarna som spelen laddas ner från. Jag tror inte den informationen är publikt tillgänglig. Som mest kan man se vilka prefix Valves ASN announcar, åtminstone senaste jag letade lite snabbt efter detta.

Skrivet av Obenetwork:

Vi gillar peering.
Har ni sett våran peeringdb?

Vår nya 100gigs ring mellan Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam-Stockholm inklusive 100g AMSIX är nyligen driftsatt.
Mycket mycket peering. Vrooom vroom!

Jag bodde nästan på er PeeringDB (+ bgpview.io) och er Looking Glass några dagar för några månader sedan.

Kul med en ny 100GbE-ring!

Skrivet av Obenetwork:

Vi åt för många skumtomtar på kontoret och glömde publicera 1000/1000 varianten.
Det är gjort och ska dyka upp i portalen inom kort. 1kr billigare än bahnhof utan cgnat

Misstänkte väl att det fanns en rimlig anledning till att den högre hastigheten inte fanns där för honom.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obenetwork:

Maila oss på support@obe.net och ta med lite traceroutes så att vi kan undersöka allting på djupet! Vi ser till att du får full hastighet!

Skrivet av blunden:

Misstänker att det kan krävas att man kör Wireshark eller att man loggar alla DNS-uppslag för att lista ut IP-adresserna för Steam-servrarna som spelen laddas ner från. Jag tror inte den informationen är publikt tillgänglig. Som mest kan man se vilka prefix Valves ASN announcar, åtminstone senaste jag letade lite snabbt efter detta.

Ja, den dagen kanske kommer under 2024 när jag orkar ta tag i det där. Jag har verkligen inget problem med att hastigheten är lite slöare, det är mest en observation.
Men tack för ett väldigt bra kundbemötande.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Trevligt med en leverantör som inte kör CG-NAT. Stödjer ni IPV6 i Itux/Framtidens bredands nät i Göteborg? I så fall blir det garanterat ett byte om jag inte lyckas tjata till mig en public IPV4 adress av min nuvarande leverantör som nyligen slängde in mig bakom CG-NAT utan förvarning, och som inte verkar ett dugg intresserade av att aktivera IPV6 här.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Trevligt med en leverantör som inte kör CG-NAT. Stödjer ni IPV6 i Itux/Framtidens bredands nät i Göteborg? I så fall blir det garanterat ett byte om jag inte lyckas tjata till mig en public IPV4 adress av min nuvarande leverantör som nyligen slängde in mig bakom CG-NAT utan förvarning, och som inte verkar ett dugg intresserade av att aktivera IPV6 här.

Vilken leverantör har du i dagsläget?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ja, den dagen kanske kommer under 2024 när jag orkar ta tag i det där. Jag har verkligen inget problem med att hastigheten är lite slöare, det är mest en observation.
Men tack för ett väldigt bra kundbemötande.

Ladda ner nått och kolla i C:\Program Files (x86)\Steam\logs\content_log.txt Sök på http så hittar du från vilka servrar den har laddat ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Vilken leverantör har du i dagsläget?

Tidigare A3 som numera är uppköpta av Bredband2, vilka jag försökte chatta med för några månader sen angående publikt ip. De skulle kika på det och sen fick jag ett sms om att jag var tvunga att ringa dem angående detta. Har alltid varit för lång telefonkö när jag väl haft tid att ringa efter det, så har inte snackat med dem ännu. Fördelen med dem är att man alltid kan förhandla sig till nuvarande nykundserbjudande genom att ringa och hota med att säga upp, men det hjälper ju inte om de vägrar tillhandahålla publik ip. Blir nog byte till t.e.x obenetwork annars om de vägrar, trots att det blir runt 50-lappen dyrare i månaden.
Telia och Telenor och andra liknande med publik ip som standard väljer jag bort av principskäl. Räcker med att jag tvingas ha Telia(Fello) som mobiloperatör pga täckningen.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Representant
Skrivet av qnorsten:

Trevligt med en leverantör som inte kör CG-NAT. Stödjer ni IPV6 i Itux/Framtidens bredands nät i Göteborg? I så fall blir det garanterat ett byte om jag inte lyckas tjata till mig en public IPV4 adress av min nuvarande leverantör som nyligen slängde in mig bakom CG-NAT utan förvarning, och som inte verkar ett dugg intresserade av att aktivera IPV6 här.

Jodå, vi har stöd för IPv6 i hela iTUX nät. Du är välkommen!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Trevligt med en leverantör som inte kör CG-NAT. Stödjer ni IPV6 i Itux/Framtidens bredands nät i Göteborg? I så fall blir det garanterat ett byte om jag inte lyckas tjata till mig en public IPV4 adress av min nuvarande leverantör som nyligen slängde in mig bakom CG-NAT utan förvarning, och som inte verkar ett dugg intresserade av att aktivera IPV6 här.

Skrivet av Obenetwork:

Jodå, vi har stöd för IPv6 i hela iTUX nät. Du är välkommen!

Trevligt med någon som stödjer IPV6:)
Lutar nog att det blir ett byte även om det blir ca70 kronor dyrare per månad än min nuvarande leveratör Bredband2. (hade jag inte redan förbetalt ganska länge till på ovpn, så hade detta blivit riktigt prisvärt eftersom azirvpn verkar ingå med obenetwork).

Efter nedanstående besvikna samtal med Bredband 2.
Ringde dem och frågade om mitt ärende med publik ip, som jag påbörjade för några månader sen, men som inte kunde lösas över chatt/mail. Tydligen så kunde de i sina system erbjuda publik ip till kunder med 100/100, 500/100 och1000/100 (eventullelt 1000/1000 minns inte vad han nämnde där) men inte till mig som hade 500/500.

Bad om en förklaring till varför det inte skulle vara möjligt till 500/500 men det kunde inte personen svara på utan tyckte bara att det lät konstigt, då det bara är en hastighet. Han bara nämde på att det på att det kunde vara något med stadsnätet och verkade inte intresserad av att försöka gräva fram någon bättre förklaring trots hot om uppsägning. Hans enda lösning var att byta hastighet vilket jag inte var sugen på.

Brukar inte byta då man alltid kunnat förhandla fram ungefär nuvarande nykundsrabatt utan bindningstid från dem för att spara några kronor, men nu blir det nog byta av ren principsak.

F

Skrivet av Obenetwork:

Julklapp:

Mailar ni eller ringer in era beställningar och nämner Sweclockers så stryker vi startavgiften i alla stadsnät!

Gäller denna julklapp fortfarande?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF