Setup för nån som inte kan använda headset

Permalänk
Medlem

Setup för nån som inte kan använda headset

Jag har försökt och försökt köra med headsets. Men jag klarar inte av trycket ja får mitt på huvudet. Det blir migrän osv.
Så i flera år har ja kört med en gammal mic i webcamen och högtalare, Micen tar inte upp ljudet från högtalarna när folk pratar på discord. Sålänge jai nte använder youtube å sånt.

Frågan är, hur är bordsmicarna idag, har tittat på nåra som inte är svindyra. Men hur stänger de ute ljud i rummet och från högtalare? Idag ska de ju bara användas headsets. och inear blir tungt i längden. Finns det någon lösning på mitt Dilemma?

Permalänk
Medlem

Kan du inte köra in-earpluggar?

Permalänk
Medlem

En lösning kan vara Neckband headphones kanske?

Då ligger bygeln runt nacken istället för över huvudet och borde således inte skapa något tryck ovanpå hjässan (?) Finns i alla möjliga set-ups... in-ear... over-ear och on-ear.

Hur bra de är kan jag inte uttala mig om då jag endast testat ett par billiga runt 250:- och de lät som man kan förvänta sig av något som kostar 250:-

Edit:
Hade inte Nvidia någon teknik som skulle göra att micar inte skulle plocka upp ljud runt om (?) Typ RTX Broadcast/Voice (?) Voice är tydligen för äldre kort (och utvecklas inte längre) och broadcast för 3000 serien och framåt (?)

Sedan finns fler saker man kan använda som pop-filter och dynamisk mikrofon etc samt ha mikrofonen nära så nära munnen som möjligt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Jag har försökt och försökt köra med headsets. Men jag klarar inte av trycket ja får mitt på huvudet. Det blir migrän osv.

Inget headset, men testat Sennheiser HD600 serien? Ett av de få varianter av hörlurar (sitter extremt löst om man så vill) som jag själv kan använda utan att också få migrän/huvudvärk.

Permalänk
Medlem

Du kan överväga att använda ett par trådlösa in-ear-hörlurar som du verkligen gillar. Förbättra sedan ljudkvaliteten på mikrofonen genom att investera i en bordsmikrofon.

Till exempel kan du ta en titt på alternativ som denna: https://www.inet.se/produkt/6101953/elgato-wave-3-svart.

Om du ändå funderar på att skaffa en bordsmikrofon kan det vara värt att leta efter ett par over-ear-hörlurar som är mer anpassade för musik och liknande användning istället för vanliga gamingheadset.

Dessa kan vara mer bekväma och undvika att klämma åt

Permalänk
Medlem

Har samma problem med att trycket på huvudet från hörlurar ger mig huvudvärk. Funkar inte riktigt i längden med in-ear heller då det blir tryck i hörselgångarna vilket resulterar i samma problem. Det slutade med att jag köpte ett par begagnade aktiva högtalare och en HyperX Quadcast vilket jag tycker fungerar riktigt bra. Visst kör jag igång YouTube så plockar micen upp det delvis.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Angående hörlurar:
Är det det omkringslutande trycket från hörlurarna runt öronen som ställer till det?
Är det trycket från hållaren på huvudet.
Är det själva ljudupplevelsen som blir med hörlurar?
Fungerar tryck på bakhuvudet (vid occipitalranden, dvs där huvudet "tar slut" och nackkotorna börjar)?`

Spontant tänker jag att man kunde prova något liknande dessa https://www.inet.se/produkt/6602671/shokz-opencomm-2-uc-usb-a...

Bordsmic:
Varenda streamer har ju en så de borde väl funka rätt bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Angående hörlurar:
Är det det omkringslutande trycket från hörlurarna runt öronen som ställer till det?
Är det trycket från hållaren på huvudet.
Är det själva ljudupplevelsen som blir med hörlurar?
Fungerar tryck på bakhuvudet (vid occipitalranden, dvs där huvudet "tar slut" och nackkotorna börjar)?`

Spontant tänker jag att man kunde prova något liknande dessa https://www.inet.se/produkt/6602671/shokz-opencomm-2-uc-usb-a...

Bordsmic:
Varenda streamer har ju en så de borde väl funka rätt bra?

Det är mitt på huvudet, visst kan öron skava men de är inget som ger något större problem