Valve: Sluta lukta på Steam Deck

Permalänk

Inte att rekommendera sniffning, men att hålla enheten nära ansiktet när man spelar är ok (för det kommer ju inte ut några kemikalier då...)?

Permalänk
Medlem

1960: "år 2023 kommer vi ha flygande bilar"

2023:

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Inte fallit mig in att lukta på min Steam Deck förrän jag läste denna artikel, luktade lite idag och kände inget, men luktsinnet är inte vad det har varit efter covid19 heller :/

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Tänker tillbaka på tiden med blyad bensin ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Fast det är ett antagande, i Sverige jobbas det utefter evidens.
Vad är skillnaden på att ha den 30-50cm från näsan och 1cm?
Släpper den ifrån sig partiklar så gör den ju det oavsett hur nära näsan är enheten, tittar man i manualen så orsakar den ju kontaktallergi men ingenstans finns några säkerhetsdatablad att läsa i.
Det finns massor av farliga saker som säljs, man kan inte utgå från att allt som säljs är ofarligt.

Fast det är ju skillnad att andas in koncentrerade partiklar från elektronik och att få den utblandad i rummet med resten av syret.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Fast det är ju skillnad att andas in koncentrerade partiklar från elektronik och att få den utblandad i rummet med resten av syret.

Såklart det är, men vad är det för flyktiga ämnen?
Varför vill inte Valve ge ut papprena för leksaken?

Permalänk
Medlem

Jag tycker INTE den luktar gott. Min association från dag ett var typisk ånga från varma elektronikkomponenter som potentiellt tillverkats med ohälsosamma kemikalier.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Såklart det är, men vad är det för flyktiga ämnen?

Troligtvis ftalater som används vid plasttillverkningen. Dessa frisläpps lätt vid uppvärmning, framförallt när produkten är ny.

Dessa ämnen är hormonstörande och Valves support har helt rätt i att man bör undvika att sniffa dem (såvida man inte föredrar krympta testiklar dvs ).