Bästa julklapp? Stark HP Elitebook 840 Gen9

Permalänk
Medlem

Bästa julklapp? Stark HP Elitebook 840 Gen9

Ny bärbar, fortfarande kvar i obruten originalförpackning. Köptes in för smart-hem-automation med Shelly, Home Assistant och massa annat kul ... nu har jag lagt ner det projektet av olika anledningar, så har ingen användning för datorn.

Som sagt stark maskin, helt ny, köptes i somras för 18500 kr, men kan för mitt liv inte hitta kvittot...!! :((

Provat att sälja för 13000 men verkar inte funka… :///// så sänker lite till och provar här där teknikfolket finns. Det är en galet bra affär detta så kan inte sänka mig mer…! Den går i skrivande stund (2023-11-24) för 15000 som billigast och snittar ca 16-17000 om man tittar på Pricerunner.

Spec: 16GB ram, 512 SSD, 14-tumsskärm (1920x1200 matt), Intel i7 1255U, 10 kärnor. Kan boostas till 64GB ram.

Har stöd för mobilt bredband med sim-kort (nano). Kommer med Win 11 Pro. Webbkamera samt smartkort- och fingeravtrycksläsare. 2 usb-c, 2 usb (3.0), 1 hdmi.

Väger 1,36 kg, mått 31,56 x 1,92 x 22,4 cm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kvar i förpackningen skriver du, är den använd nått och sen lagt ner den och tejpat igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bos5es:

Kvar i förpackningen skriver du, är den använd nått och sen lagt ner den och tejpat igen?

Haha. Nej, kanske var otydlig men tyckte det var klart som korvspad vad som gällde. Maskinen har inte packats upp eller använts på ngt sätt. Den är plomberad och obruten hela förpackningen. Alltså - en sprillans ny bärbar med rätt många 1000 i rabatt.

Permalänk
Medlem

Sorry. Jag bara driver; det är Boman här...!! hörde att du skulle sälja så vra lite på bushumör!! :DDDD Hade jag haft pengarna hade jagg köpt, där är fassseligt billigt för en sån laptop!!! Men julen kommer snar.t

Permalänk
Medlem

Bosse?!!!? Sjuk är du. Skaffa dig en egen tråd!! 😂 Ok ska dra hemåt, syns nästa vecka. Konstigt sätt att kommunicera på. 🤮

Permalänk
Medlem

Du kan inte försöka lämna tillbaka datorn till återförsäljaren trots att den är ett par månader gammal?
Vill inte kasta grus i maskineriet men de här "enterprise" modellerna som många företag använder, t.ex. HP 840, Lenovo X1, Dell 7xxx osv. stendör i värde så fort de lämnar återförsäljaren och blir knappt värda någonting då det finns så löjligt många av dom, dom är bokstavligt talat utdelade som smågodis på olika företag runt om i Sverige, så därav är begagnat marknaden för dom väldigt, väldigt dålig.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Du kan inte försöka lämna tillbaka datorn till återförsäljaren trots att den är ett par månader gammal?
Vill inte kasta grus i maskineriet men de här "enterprise" modellerna som många företag använder, t.ex. HP 840, Lenovo X1, Dell 7xxx osv. stendör i värde så fort de lämnar återförsäljaren och blir knappt värda någonting då det finns så löjligt många av dom, dom är bokstavligt talat utdelade som smågodis på olika företag runt om i Sverige, så därav är begagnat marknaden för dom väldigt, väldigt dålig.

Håller med, så fort de har blivit just begagnade så droppar det hårt. Men här är vi plomberade fortfarande och inte begagnade. Och alldeles oavsett, detta är en riktigt fin dator till det priset. 18500 ångrar jag lite nu, men skulle inte tveka att köpa en ny till halva priset med den specen. Men har inget behov av den... har det jag behöver via jobbet ändå.

Permalänk
Medlem

Om du inte hittar kvittot kan du kontakta ÅF och be dom plocka fram det om du kan se på kontoutdraget när du köpt och uppge 4 sista siffrorna på ditt kort.

Permalänk
Medlem

Jag kan slänga in ett bud på 5000kr+frakt om du inte får sålt den

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Hello
Far min letar ny bärbar för lite diverse och cad. Ska kolla vad han tänkt sig för budget. Återkommer imorgon (eller senare idag blir det kanske) 😊

Permalänk

Kan buda 5500+frakt om de vore intressant. Bara skärmen är 400 nits eller högre och inte en 250 version Kanske missar de i beskrivningen.