Omröstning: Årets bästa spel enligt SweClockers!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Llhweiir:

Jag tycker reglerna är för hårda - Civilization III borde har blivit årets spel varje år sedan 2001.

Vi får köra en separat Game of the lifetime-omröstning senare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vi får köra en separat Game of the lifetime-omröstning senare!

Löööv it!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Game of the lifetime blir en enkel omröstning. Ofta är sånt svårt. Men inte det här. Elden Ring! Inget annat spel kommer i närheten. Det spelet har helt enkelt så många riktigt starka upplevelser. Sedan vid första genomspelningen upptäcker de flesta inte allt i spelet. En annan build + att man går ett annat håll och upptäcker det man negligerade första gången innebar för mig att jag i princip kände att spelet var "nytt" två gånger.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2.

Permalänk

Remnant II

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Spelen jag främst tänker på har redan nominerats (Zelda: Tears of The Kingdom, Alan Wake 2 och Baldurs Gate 3) men lägger till Super Mario Wonder.

Jag har spelat alla New Mario Bros. på Wii, WiiU och NDS och älskar de spelen!
Jag har bara sett gameplay på nya Wonder, men jag tycker det är för mycket gulliplutt och för plottrigt med många intryck.
Jag gillade inte riktigt Super Mario 3D World och det här påminner mycket om det tycker jag.

Men vad tycker du om Wonder? Växer man in i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har spelat alla New Mario Bros. på Wii, WiiU och NDS och älskar de spelen!
Jag har bara sett gameplay på nya Wonder, men jag tycker det är för mycket gulliplutt och för plottrigt med många intryck.
Jag gillade inte riktigt Super Mario 3D World och det här påminner mycket om det tycker jag.

Men vad tycker du om Wonder? Växer man in i det?

För mycket ”gulliplutt”? År det du som har växt ifrån spelen? Det har alltid varit så i Mario.

Permalänk
Medlem

Kluven mellan Remnant 2 och Lords of the Fallen.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Baldur's Gate 3

Är det bara jag som tycker Amelia Tylers prestation som "the narrator" drunknar i hyllningarna till Neil Newbons
Astarion ?

Tycker nog hon är snäppet bättre och hon bygger mycket av stämningen och känslan i spelet. Sen gör även Devora Wilde
Lae'zel jädrigt bra, alla tre är resor bättre en någon i något annat spel i år.

Permalänk
Medlem

BALDURS GATE 3

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Warcraft Rumble

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Game of my life har alltid varit ARK serien (Survival etc.) för mig.

Men om jag ska rösta på ett nytt och riktig nytänkande spel så ska det vara

Red Matter 2 på Quest 3 (VR).

Det är för det är sällan jag har varit så inuti en riktig rysare av den däckare som bara vid ren och skär spännande upplevelse, historieberättning och "känsla" har gjords så bra som detta, det visar att VR inte behöver vara 10000 fjender och 1000 funktioner, men bara en riktig god och spännande historie.

Permalänk
Medlem

Trots alla buggar som fortfarande inte är fixade 3 månader efter släpp så hamnar min röst på Baldur's Gate 3, fantastiskt spel om man kan stå ut med texturer som tar hundra år att ladda (eller inte alls).

Permalänk
Medlem

Alan Wake II

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

The finals

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Digital fyndjägare

The Finals

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så många spel som släppts i år men jag röstat på Sea of Stars!

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda jag spelat som också släppts i år är dave the diver.
Så det röstar jag väl på. Väldans kul so far!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Livsnjutare 😎

Satisfactory

Typ de enda spelet jag faktiskt kör om och om igen 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Satisfactory

Typ de enda spelet jag faktiskt kör om och om igen 😅

Det är en favorit här med. Helt klart. Men det är early access. Kvalar inte in ;).
Och det året det faktiskt släpps har det funnits så många år att det inte är hett för en nominering längre. I know.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Permalänk

Baldurs Grind 3

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 3

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har spelat alla New Mario Bros. på Wii, WiiU och NDS och älskar de spelen!
Jag har bara sett gameplay på nya Wonder, men jag tycker det är för mycket gulliplutt och för plottrigt med många intryck.
Jag gillade inte riktigt Super Mario 3D World och det här påminner mycket om det tycker jag.

Men vad tycker du om Wonder? Växer man in i det?

Beklagar väldigt sent svar men tror nog du skulle gilla Wonder om du gillade tidigare nya 2D-titlar. Har inte spelat det speciellt mycket själv men för mig var det ändå det mest intressanta 2D Mariospelet sedan kanske 90-talet. Är egentligen mer för 3D Marios personligen.

Men känner du så när du ser spelets gameplay så har du nog gjort en korrekt bedömning för din del med skulle jag tro. Själv upplever jag "New" Mario spelen vara för oprecis för mig kontrollmässigt när jag spelar dessa för att riktigt njuta och det lilla jag spelat av Wonder har känts ungefär lika.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Lethal Company

Otroligt kul för en liten peng. Har tyvärr slagit BG3, Dredge, BattleBit och många andra nämnda i speltid.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy överraskade verkligen. Wow factor på världen men lite enformig efter ett tag.

Baldurs gate är riktigt svårt att komma in i som nybörjare i genren, typ 5 timmar innan man fattar vilka spells man ska använda osv så den går bort.

Permalänk
Viking

Vill bara påminna alla om att Counter-Strike 2 finns med i omröstningen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Snusfri

Röstade på det enda från listan jag spelat, CS2.
Även fast det hade en väldigt rocky launch så har jag haft riktigt kul med det.
Nu invänter jag bara att moddarna släpps samt lite fler kartor, tråkigt att köra samma hela tiden tyvärr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro