Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Permalänk
Medlem

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Väljer att sälja denna som jag fick som inbyte i en tidigare affär från en medlem här, då jag blev sugen på ett nytt projekt.

AMD Ryzen™ 7 7840HS-processor
NVIDIA GeForce RTX 4060-grafik 140W TDP
16GB DDR5 RAM, 512GB M.2 PCIe SSD

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Inköpt 29/8/2023 så den är i väldigt fint skick, vill nästan säga nyskick.
Även 21 mån kvar på Lenovos service och garanti.

Tänkt pris 12000:- eller bud.
Kan skickas mot förskottsbetalning eller hämtas i Karlskoga.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det som kanske ser ut som smuts till höger om powerknappen är bara flärpen på plastskyddet för det sitter kvar där än

Permalänk
Medlem

Kan bara intyga för alla andra att det är en riktigt bra och fin laptop. Har en likadan själv och ska inte jämföras med andra laptops i samma prisklass.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Kan bara intyga för alla andra att det är en riktigt bra och fin laptop. Har en likadan själv och ska inte jämföras med andra laptops i samma prisklass.

Tack, håller med att denna är den bästa jag har testat hittills. Riktigt bra krut med TDP och mycket tystare än andra som jag testat. Sen är skärmen också riktigt läcker Men faller tillbaka till stationärt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har idag en Dell XPS 15 med 4K skärm. Tror den är från 2017 eller liknande. Grymt välbyggd, hållbar för resor, vettig batteritid och en jädra go IPS skärm.
Men den är inte mycket att ha när det gäller spel med sitt GTX 1050....

Har startat tanken på att byta upp sig 🙂 Har hört bra om Legion 5. Lagom med 4060 i en laptop speciellt om spelet har stöd för FG.
Reser i jobbet så konstruktionen får inte vara bräcklig så datorn krossas när den måste lägga i incheckat bagage.

Är det en stabil konstruktion? Är den gjord i plast?
Är det bra verklig batteritid vid Office/Windows arbete? Tänker 6h+.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Hej!

Har idag en Dell XPS 15 med 4K skärm. Tror den är från 2017 eller liknande. Grymt välbyggd, hållbar för resor, vettig batteritid och en jädra go IPS skärm.
Men den är inte mycket att ha när det gäller spel med sitt GTX 1050....

Har startat tanken på att byta upp sig 🙂 Har hört bra om Legion 5. Lagom med 4060 i en laptop speciellt om spelet har stöd för FG.
Reser i jobbet så konstruktionen får inte vara bräcklig så datorn krossas när den måste lägga i incheckat bagage.

Är det en stabil konstruktion? Är den gjord i plast?
Är det bra verklig batteritid vid Office/Windows arbete? Tänker 6h+.

Yttre luckan är av aluminium men annars är den byggd i plast.
Har faktiskt inte kört den med batteridrift utan endast med nätsladd ansluten.
Kolla in https://www.youtube.com/watch?v=FwUoLbMhiWk&ab_channel=Jarrod... fr en genomgående review

Permalänk
Medlem

Batteriet håller ca 5h vid lättare arbete, då har jag dock kört med max ljusstyrka tror jag i skolan. 4060 som sitter i den presterar ju i princip lika bra som ett 4070 och i vissa fall bättre än laptops med låg TDP.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzir:

Yttre luckan är av aluminium men annars är den byggd i plast.
Har faktiskt inte kört den med batteridrift utan endast med nätsladd ansluten.
Kolla in https://www.youtube.com/watch?v=FwUoLbMhiWk&ab_channel=Jarrod... fr en genomgående review

Okej! Har du varit snäll mot batteriet då? Fanns ju nått läge på Legion Slim 5 där den bara laddar upp batteriet till 75-80% vilket ger batteriet 2-3x livstid.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Batteriet håller ca 5h vid lättare arbete, då har jag dock kört med max ljusstyrka tror jag i skolan. 4060 som sitter i den presterar ju i princip lika bra som ett 4070 och i vissa fall bättre än laptops med låg TDP.

Det kan duga. Läste ett test som sa att batteriet räcker till 8h Youtube-tittande, men det beror så klart på om man har stora eller lilla batteriet i den. 80Wh ska vara det stora som jag förstod på specen.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

80wh är den jag har och vid programmering med högsta ljusstyrka och surfande i skolan så ca 5h skulle jag räkna med, går säkert att få ut mer. Kör alltid läget som är snällt mot batteriet (conservation mode), laddar bara fullt om jag ska ha den i skolan.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Det kan duga. Läste ett test som sa att batteriet räcker till 8h Youtube-tittande, men det beror så klart på om man har stora eller lilla batteriet i den. 80Wh ska vara det stora som jag förstod på specen.

Batteriet är på 80Wh och jag har varit snäll mot den, dvs den slutar ladda vid 80-90%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

80wh är den jag har och vid programmering med högsta ljusstyrka och surfande i skolan så ca 5h skulle jag räkna med, går säkert att få ut mer. Kör alltid läget som är snällt mot batteriet (conservation mode), laddar bara fullt om jag ska ha den i skolan.

Tack Ottomanslap för en mer utförlig beskrivning, uppskattas

Permalänk
Medlem

https://ibb.co/285WTqZ Anledningen till att den är över 80% är att funktionen för att bevara batteriet inte var aktiverad när jag fick den. Men den aktiverades då så eftersom den alltid har varit nätansluten så har den inte gått nerunder

Permalänk
Medlem

Bjuder 8000 för en snabbare affär, hämtas på plats

Permalänk
Medlem

Tackar för all info Panzir och ottomanslap!

Jag skrev pm till Panzir igår att jag precis börjat se över vad jag ska köpa för laptop så jag vill ha mer tid att läsa på innan jag bestämmer mig för något.
Så jag har för tillfället inget bud att kontra Xmaddict med.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Bjuder 8500 sek plus frakt.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Bjuder 8500 sek plus frakt.

Drar tillbaka mitt bud - såg att Linux-stödet var ledset.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xmaddict:

Bjuder 8000 för en snabbare affär, hämtas på plats

Bud noterat!

Permalänk

Hejsan, Jag undrar om senaste uppdatering för bios är gjord men antar att den är uppdaterad för annars hade du haft en svart skärm vid uppstart såvida man inte väljer att köra på nvidia grafikkortet alltid, finns där någon död pixel på skärmen? hur ser det ut med blödningar i kanterna runt skärmen?

Mvh

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Hejsan, Jag undrar om senaste uppdatering för bios är gjord men antar att den är uppdaterad för annars hade du haft en svart skärm vid uppstart såvida man inte väljer att köra på nvidia grafikkortet alltid, finns där någon död pixel på skärmen? hur ser det ut med blödningar i kanterna runt skärmen?

Mvh

Tjena, har bara haft den en dryg månad så inte kollat biosuppdateringar osv, allt har bara funkat. Kan inte se några döda pixlar och backlightbleed är minimal jämfört med tidigare paneler jag har haft.

Permalänk

Undrade mest då mitt senaste köp tycks ha drabbats av otur vid tillverkningen med för mkt backlightbleed och om inte det skulle räcka så är där fem döda pixlar(vad jag hittat), förvisso en Lenovo Loq 16 men ändå.. och därmed är denna intressant beroende på pris förstås så min nästa fråga är hur länge du kommer köra annonsen?

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Undrade mest då mitt senaste köp tycks ha drabbats av otur vid tillverkningen med för mkt backlightbleed och om inte det skulle räcka så är där fem döda pixlar(vad jag hittat), förvisso en Lenovo Loq 16 men ändå.. och därmed är denna intressant beroende på pris förstås så min nästa fråga är hur länge du kommer köra annonsen?

Anser att denna är i ypperligt skick. Jag har inte bråttom att bli av med den men du är välkommen att lämna bud

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad