Liknande gratis tjänst som Team Viewer

Permalänk

Liknande gratis tjänst som Team Viewer

Hej,

Jag befinner mig 46 mil från mitt hem och ibland måste jag komma åt min dator och har aldrig fått problem med Team Viewer till nu. Jag blev blockerad med anledning att jag använder deras app för att tjäna pengar och inte för privat användning.
Det tog dagar med mejl växling till de avblockerad mitt konto.
När jag försökte använda mitt konto på första gång efter avblockering blev det blockerad igen. JAG ÄR LESS!

Finns det ett annat sätt att komma åt min dator gratis förutom Windows Snabb Hjälpen?

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Medlem

Chrome Remote Desktop

Permalänk
Medlem

Parsec fungerar bra om chrome remote desktop inte är för dig

Permalänk

NoMachine använder jag funkat bra hittills för att kontakta mi pi samt min server.

Kan t. Om köra enklare spel genom den utan problem.

https://www.nomachine.com/

Kräver inte konto för att ladda ner och testa annars hade jag testat parsec som nämned ovan föredrar att inte behöva lämna ut personuppgifter innan man äns kunna testa det och se om man är nöjd med det...

Körde vnc innan men trottnade på att de kunde va rätt laggigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Parsec fungerar bra om chrome remote desktop inte är för dig

Ser ut att vara för gamer men verkar intressant, på hemsidan står "See it for yourself. Download for free and try Parsec."
Använder du det gratis eller är det typ try for free och betalar sen? Kostar verkligen ingenting?

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Reborn.swe:

Ser ut att vara för gamer men verkar intressant, på hemsidan står "See it for yourself. Download for free and try Parsec."
Använder du det gratis eller är det typ try for free och betalar sen? Kostar verkligen ingenting?

Det är gratis för hemanvändare, man kan betala och få extra funktioner som 4:4:4 färgstöd och använda flera skärmar bland annat.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Det är gratis för hemanvändare, man kan betala och få extra funktioner som 4:4:4 färgstöd och använda flera skärmar bland annat.

Var lite komplicerad att skapa gratis konto, lyckades inte med registrering än...

Det slog till nu i mina tankar en sak, kan det finnas risk att de skulle blockera mig som Team Viewer gjorde?
Jag fattar fortfarande inte varför det blev så, jag använder endast mellan samma privata datorer som alltid har gjort.

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

NoMachine använder jag funkat bra hittills för att kontakta mi pi samt min server.

Kan t. Om köra enklare spel genom den utan problem.

https://www.nomachine.com/

Kräver inte konto för att ladda ner och testa annars hade jag testat parsec som nämned ovan föredrar att inte behöva lämna ut personuppgifter innan man äns kunna testa det och se om man är nöjd med det...

Körde vnc innan men trottnade på att de kunde va rätt laggigt.

Förstår jag rätt att första gång måste jag har installerad i båda maskiner och vara i samma nätverk?

Vad skriver jag på HOST? IP på min PC hemma som jag vill kontrollera?

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk

Det bästa är väl någon sorts VNC samt att du tunnlar in med VPN?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

HopToDesk är ju annars en värdig ersättare. Funkar precis som TeamViewer, ser typ precis ut som TeamViewer, fast mjukvaran är helt gratis tack vare FOSS (Free Open Source Software). Sen är all anslutning skyddad med kryptering från början till slut (E2EE), vilket är mycket viktigt nu för tiden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Reborn.swe:

Förstår jag rätt att första gång måste jag har installerad i båda maskiner och vara i samma nätverk?

Vad skriver jag på HOST? IP på min PC hemma som jag vill kontrollera?

När du anluter dem lokalt behöver du typ bara ha dem igång med serverprocessen igång.

Har inte provad det utanför lokalt nätverk dock men skulle tippa att du behöver öppna vissa portar i din router vilka de nu är och sen ansluta till
wanip:portnummer

Eller om du har en dyndns så borde den adressen med :port bakom även fungera.

Även vpn länk borde ev fungera externt.

Har som sagt inte använt det utanför det lokala så inte satt mig in i det.

Har aldrig haft behovet att komma åt det utanför lokalt nätverk.

Men rätt säker på att mjukvaran för det behövs i bägge ändar oavsett vad du väljer. Så du får nog snällt pillra dig hem och sätta upp nått oavsett vad du väljer precis som man behöver med teamviewer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Airikr:

HopToDesk är ju annars en värdig ersättare. Funkar precis som TeamViewer, ser typ precis ut som TeamViewer, fast mjukvaran är helt gratis tack vare FOSS (Free Open Source Software). Sen är all anslutning skyddad med kryptering från början till slut (E2EE), vilket är mycket viktigt nu för tiden.

Fick igång den utan problem, sonen hjälpte till med behörighet och det gick som en dans!
Lite bökigt att skifta mellan min och dator jag styr.

Skrivet av Rouge of Darkness:

När du anluter dem lokalt behöver du typ bara ha dem igång med serverprocessen igång.

Har inte provad det utanför lokalt nätverk dock men skulle tippa att du behöver öppna vissa portar i din router vilka de nu är och sen ansluta till
wanip:portnummer

Eller om du har en dyndns så borde den adressen med :port bakom även fungera.

Även vpn länk borde ev fungera externt.

Har som sagt inte använt det utanför det lokala så inte satt mig in i det.

Har aldrig haft behovet att komma åt det utanför lokalt nätverk.

Men rätt säker på att mjukvaran för det behövs i bägge ändar oavsett vad du väljer. Så du får nog snällt pillra dig hem och sätta upp nått oavsett vad du väljer precis som man behöver med teamviewer.

Jag ska definitivt testa på samma nätverk när jag är hemma igen om en vecka.

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Skrivet av gothenburg:

Det bästa är väl någon sorts VNC samt att du tunnlar in med VPN?

Jag kommet att testa det senare.

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Medlem

Använder Rustdesk, enkelt och bra.

Permalänk

Hade liknande problem Teamviewer. Hittade AnyDesk och det fungerar klockrent.

Permalänk
Skrivet av Nightswimmer666:

Hade liknande problem Teamviewer. Hittade AnyDesk och det fungerar klockrent.

Ja det ska väl också va liknande team viewer men det har fått lite dåligt rykte pga att alla scammers från "microsoft" använder det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ja det ska väl också va liknande team viewer men det har fått lite dåligt rykte pga att alla scammers från "microsoft" använder det.

Det är ju knappast tillverkarens fel att illasinnade människor missbrukar deras applikation bara för att de inte infört samma jobbiga tidsbegränsning i gratis-versionen som Teamviewer.

I jobbet använder jag AnyDesk i nödlägen, annars blir det Teamviewer då vi har Corporate-licens.

Privat å andra sidan så kör jag antingen Mesh Central via Tactical RMM för att fjärrstyra bekantas datorer. Jag har även en installation av Remotely (https://github.com/immense/Remotely) som faktiskt fungerar fantastiskt bra att fjärrstyra Windows-datorer, och Mac OS verifierat upp till version 10.15/Catalina.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se