Tävling: Smycka tiotusentals skrivbord – vinn Komplett speldator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Hade jag inte varit för sen på bollen hade jag gjort något med denna i stil med ’Komplett PC går hela vägen till 11’

Kanske vredet är kompletts logga, 11 på stärkaren är windows logga? Många idéer, ingen tid…

Kanske nästa gång?

Blev visserligen 10 minuter sent, men här är något jag slängde ihop på 20 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hgbf:

Blev visserligen 10 minuter sent, men här är något jag slängde ihop på 20 min.

<Uppladdad bildlänk>

Det var snabbt jobbat!

Helt klart något sånt jag hade innanför pannbenet

Permalänk

Glömde man delta i år igen vafan xD

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Windows 11 & Komplett låter som en paradox, Windows 11 känns ju fortfarande inte färdigt(komplett).

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av Jegendal:

Här kommer ett till sista minuten-bidrag i mörkt och ljust tema
Kul med så mycket nice som droppat in under bara sista dagen här!

Ljus_03
https://i.imgur.com/VyGY3la.png

Mörk_03
https://i.imgur.com/4w4i48M.png

Mvh

Hihi. De där var roliga.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Stort tack för finalplatsen! Det är många snygga bidrag i år så vi får se vem som kammar hem förstaplatsen i slutändan. Lycka till allihopa!

Permalänk

Jättekul att bli utvald till en av finalisterna då det var väldigt många bra bidrag i år.

Lycka till alla andra finalister, det ska bli spännande att få se slutresultatet!

Permalänk

De flesta bidrag följer ju inte regel nummer #2:

"Inkludera originallogotyperna för Komplett och Windows 11 i designen."

Permalänk

Wow, riktigt kul att man kom med i röstningen, alla bidrag var ju extremt snygga!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Hihi. De där var roliga.

Tackar!

Lycka till alla!

Permalänk
Skrivet av Jegendal:

Tackar!

Lycka till alla!

Fina också.
Kanske att den med mörk bakgrund får konturerna på ballongerna att se lite ”off” (inklippta) ut.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Fina också.
Kanske att den med mörk bakgrund får konturerna på ballongerna att se lite ”off” (inklippta) ut.

Ah jag håller med! I efterhand så skulle jag nog ändrat "refraction och skuggfärg" till en mörkare för att smälta in bättre med bakgrunden. Men ballongerna var roliga att skapa i iallafall

Permalänk
Medlem

Från näst sist till först sedan midnatt igår, känns som något inte står rätt till här... 69 nya röster jämfört med 26 för alla andra tillsammans (om jag räknat rätt).

EDIT: Och ytterligare fyra nya sedan jag lade upp detta för fyra minuter sedan, känns väldigt osportsligt mot oss andra. Har inget emot att förlora om det är på lika villkor, men om omröstningen istället är en fråga om vem som har flest kompisar (eller andra konton) som kan rösta känns resultatet oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hgbf:

https://i.imgur.com/t1S2ouo.png
https://i.imgur.com/HHcmmJv.png
Från näst sist till först sedan midnatt igår, känns som något inte står rätt till här... 69 nya röster jämfört med 26 för alla andra tillsammans (om jag räknat rätt).

EDIT: Och ytterligare fyra nya sedan jag lade upp detta för fyra minuter sedan, känns väldigt osportsligt mot oss andra. Har inget emot att förlora om det är på lika villkor, men om omröstningen istället är en fråga om vem som har flest kompisar (eller andra konton) som kan rösta känns resultatet oseriöst.

Jag delade länk med familj och vänner så fort jag såg att röstningen låg uppe. Det måste väll vara okej? Det är ju ändå ytterligare tre dagar kvar till den 17e, så det kan nog svänga om en hel del tror jag med så många välgjorda bidrag!

Allt gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

Jag delade länk med familj och vänner så fort jag såg att röstningen låg uppe. Det måste väll vara okej? Det är ju ändå ytterligare tre dagar kvar till den 17e, så det kan nog svänga om en hel del tror jag med så många välgjorda bidrag!

Allt gott

Står fast vid vad jag skrev. Denna typ av tävling bör inte vara en tävling i popularitet utan om vilket bidrag som är bäst. En eller två kompisröster är väl inga större problem, men över 80 nya sedan midnatt när tidigare ledare nu har totalt 86 känns som att det tänjer ut gränserna på vad som är rättvist ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hgbf:

Står fast vid vad jag skrev. Denna typ av tävling bör inte vara en tävling i popularitet utan om vilket bidrag som är bäst. En eller två kompisröster är väl inga större problem, men över 80 nya sedan midnatt när tidigare ledare nu har totalt 86 känns som att det tänjer ut gränserna på vad som är rättvist ganska mycket.

Ja detta är ett uppenbart problem med de här tävlingarna, efter det initiala urvalet är det en ren tävling om vem som har flest vänner med swec-konton eller sämst moral (och har reggat 100 slaskkonton i god tid).

Det hade känts mer rättvist och seriöst om Komplett bara valde de vinnande bidragen direkt. Jag hade uppenbarligen ändå inte vunnit så jag talar inte i egen sak.

Det blir ju orättvist även om kompisröster och fejkröster magiskt skulle uteslutas då det definitivt finns profiler på Swec som är allmänt omtyckta och som säkerligen skulle få röster oavsett alster.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Jag tycker det är självklart att man delar länken med vänner och familj när man är med i en tävling där folk kan rösta?
Om något så får ju Komplett mer "reach" också när man delar länken, tänker jag?

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk

Det är alltså tillåtet att marknadsföra röstningen på sin sociala media och be om röster?

Det står i tävlingsvillkoren "SweClockers förbehåller sig rätten att diskvalificera bidrag som bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara olämpliga. Fusk, sabotage, upphovsrättsbrott, osportsligt beteende och andra överträdelser kan leda till avstängning från SweClockers tjänster."

Känns iallafall från min sida väldigt osportsligt om jag t.ex. lägger ut till mina följare på social media att "rösta på mig" om jag nu till exempel skulle ha tusentals följare. Ens följare röstar ju inte på bidraget för att det är bra utan för att rösta på den som bad en göra det. Det är ju bara min åsikt men det vore ju väldigt bra om detta kunde klargöras lite tydligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias.J:

Det är alltså tillåtet att marknadsföra röstningen på sin sociala media och be om röster?

Det står i tävlingsvillkoren "SweClockers förbehåller sig rätten att diskvalificera bidrag som bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara olämpliga. Fusk, sabotage, upphovsrättsbrott, osportsligt beteende och andra överträdelser kan leda till avstängning från SweClockers tjänster."

Känns iallafall från min sida väldigt osportsligt om jag t.ex. lägger ut till mina följare på social media att "rösta på mig" om jag nu till exempel skulle ha tusentals följare. Ens följare röstar ju inte på bidraget för att det är bra utan för att rösta på den som bad en göra det. Det är ju bara min åsikt men det vore ju väldigt bra om detta kunde klargöras lite tydligare.

Bra formulerat, precis det jag tycker också.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi kommer att gå igenom resultatet och bedöma om någonting uppenbart olämpligt har inträffat. I så fall ogiltigförklarar vi dessa röster, alternativt gör en ny omröstning som är nedlåst till medlemmar som uppfyller vissa kriterier. Har även dolt resultatet så att det inte går att rösta strategiskt. No worries, detta går att lösa.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Vi kommer att gå igenom resultatet och bedöma om någonting uppenbart olämpligt har inträffat. I så fall ogiltigförklarar vi dessa röster, alternativt gör en ny omröstning som är nedlåst till medlemmar som uppfyller vissa kriterier. Har även dolt resultatet så att det inte går att rösta strategiskt. No worries, detta går att se.

Är det då "olämpligt" att lägga ut på sin sociala media och be om röster, jag tänker bara så att man är tydlig med villkoren för alla?

Permalänk

Alltså, Röstningen verkar ju vara öppen för alla, så jag tycker inte det är osportsligt att dela med sin familj och vänner (Ni får det att låta som man har tusentals följare. (231 vänner btw)). I inlägget som jag delade så tvingade jag inte dem att rösta på mig, jag nämnde vem jag var(mitt nick alltså) och att det skulle rösta på det som var snyggast.

OM något tycker jag det är ganska osportsligt att hålla på klaga över det när ni också kan dela med era vänner och familj?

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mattias.J:

Är det då "olämpligt" att lägga ut på sin sociala media och be om röster, jag tänker bara så att man är tydlig med villkoren för alla?

Skrivet av CptStewie:

Alltså, Röstningen verkar ju vara öppen för alla, så jag tycker inte det är osportsligt att dela med sin familj och vänner (Ni får det att låta som man har tusentals följare. (231 vänner btw)). I inlägget som jag delade så tvingade jag inte dem att rösta på mig, jag nämnde vem jag var(mitt nick alltså) och att det skulle rösta på det som var snyggast.

OM något tycker jag det är ganska osportsligt att hålla på klaga över det när ni också kan dela med era vänner och familj?

Det är helt och hållet mitt misstag att jag inte låst omröstningen till befintliga registrerade medlemmar, men det går vi igenom och räknar i efterhand. Tanken är ju att SweClockers ska utse vinnaren, inte random dude på internet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av CptStewie:

Alltså, Röstningen verkar ju vara öppen för alla, så jag tycker inte det är osportsligt att dela med sin familj och vänner (Ni får det att låta som man har tusentals följare. (231 vänner btw)). I inlägget som jag delade så tvingade jag inte dem att rösta på mig, jag nämnde vem jag var(mitt nick alltså) och att det skulle rösta på det som var snyggast.

OM något tycker jag det är ganska osportsligt att hålla på klaga över det när ni också kan dela med era vänner och familj?

Jag frågar bara om vad som Sweclockers anser olämpligt eller osportsligt, det är ju en värderingsfråga för dem att besvara. Jag har valt att inte lägga ut på social media då jag alltid ansett att dessa tävlingar hör till Sweclockers och dess medlemmar och jag har lyckats vinna tävlingar förut så jag har aldrig uppfattat detta som ett problem.

I detta fall var det dock väldigt tydligt att det plötsligt kom in väldigt många röster på ett bidrag och även nu det senaste på ditt egna. Mitt exempel byggde på att jag själv har många följare på social media och ansåg det i mitt fall vara osportsligt men det bygger ju på min egna värdering.

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Detta är helt och hållet mitt misstag att jag inte låst omröstningen till befintliga registrerade medlemmar, men detta kan vi gå igenom och räkna i efterhand. Tanken är ju att SweClockers ska utse vinnaren, inte random dude på internet.

Okej tack för svar

Permalänk
Skrivet av Mattias.J:

Jag frågar bara om vad som Sweclockers anser olämpligt eller osportsligt, det är ju en värderingsfråga för dem att besvara. Jag har valt att inte lägga ut på social media då jag alltid ansett att dessa tävlingar hör till Sweclockers och dess medlemmar och jag har lyckats vinna tävlingar förut så jag har aldrig uppfattat detta som ett problem.

I detta fall var det dock väldigt tydligt att det plötsligt kom in väldigt många röster på ett bidrag och även nu det senaste på ditt egna. Mitt exempel byggde på att jag själv har många följare på social media och ansåg det i mitt fall vara osportsligt men det bygger ju på min egna värdering.

Ok, då förstår jag. Mitt fel att anta hur det var riktat.

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi kommer att gå igenom resultatet och bedöma om någonting uppenbart olämpligt har inträffat. I så fall ogiltigförklarar vi dessa röster, alternativt gör en ny omröstning som är nedlåst till medlemmar som uppfyller vissa kriterier. Har även dolt resultatet så att det inte går att rösta strategiskt. No worries, detta går att lösa.

Låter som en bra lösning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi kommer att gå igenom resultatet och bedöma om någonting uppenbart olämpligt har inträffat. I så fall ogiltigförklarar vi dessa röster, alternativt gör en ny omröstning som är nedlåst till medlemmar som uppfyller vissa kriterier. Har även dolt resultatet så att det inte går att rösta strategiskt. No worries, detta går att lösa.

Super!

Som varje år, hög kvalité på bidragen!

Trevlig kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CptStewie:

Alltså, Röstningen verkar ju vara öppen för alla, så jag tycker inte det är osportsligt att dela med sin familj och vänner (Ni får det att låta som man har tusentals följare. (231 vänner btw)). I inlägget som jag delade så tvingade jag inte dem att rösta på mig, jag nämnde vem jag var(mitt nick alltså) och att det skulle rösta på det som var snyggast.

OM något tycker jag det är ganska osportsligt att hålla på klaga över det när ni också kan dela med era vänner och familj?

Av nyfikenhet, när blir det enligt dig osportsligt? Nu visar det ju sig vara misstag att den låg öppen och det var fritt fram för alla att rösta och att det går att justera "falska" röster eller hur vi ska klassa det dom. Men tycker diskussionen i sig är intressant i hur vi tolkar det.

Nu deltog jag inte i denna tävling men jag brukar delta i vissa tävlingar och varit på prispallen. Men jag skulle aldrig få för mig att dela länken på sociala medier, för det resulterar i partiskhet, vare sig man vill det eller inte.

Sen så visst så du tvingar ju inte människor att rösta på dig, men det blir ju helt uppenbart för mig att fokuset är ju att du ska få röster och inte att få fler att rösta på bästa bidraget. För är fokuset att få människor rösta på det bästa bidraget, så är det helt irrelevant för dina närstående att veta vilket bidrag du gjort. Vill man veta vilket bidrag som är ditt så kan man informera det efter att röstningen är avslutad.

Du har 231 vänner, om jag har fler vänner än dig, är det sportsligt att du aldrig kommer vinna över mig för att jag har mer vänner? För då spelar det ju ingen roll vad bidragen innehåller utan den avgörande faktorn är personens sociala nätverk. Sen blir det ju också svårt att avgränsa det. Vad definieras egentligen som familj och vänner? Alla lär ju ha olika definitioner av vad som anses vara skäligt maxtak. Även om det finns en konsensus i vad som kan anses vara skäligt så är det ju ett administrativt helvete att få det rättvist i slutändan. Jag i min tur kan ju ha vän som är admin i facebookgrupp med X medlemmar och denne fastnålar inlägget i gruppen och uppmanar alla medlemmar att rösta på mitt bidrag. Det påverkar och kan ju ha en avgörande roll i utgången av vem som hamnar på prispallen.

Nu säger jag ju heller inte att jag har rätt och du har fel. Utan bara delar med mig av min syn på hur jag resonerar och nackdelarna jag ser utifrån din kommentar. Därav också genuint intresserad i vart du drar gränsen när det går över till att inte vara sportsligt längre, då vi i denna fråga tänker helt olika

Permalänk
Skrivet av IMPANI:

Av nyfikenhet, när blir det enligt dig osportsligt? Nu visar det ju sig vara misstag att den låg öppen och det var fritt fram för alla att rösta och att det går att justera "falska" röster eller hur vi ska klassa det dom. Men tycker diskussionen i sig är intressant i hur vi tolkar det.

Nu deltog jag inte i denna tävling men jag brukar delta i vissa tävlingar och varit på prispallen. Men jag skulle aldrig få för mig att dela länken på sociala medier, för det resulterar i partiskhet, vare sig man vill det eller inte.

Sen så visst så du tvingar ju inte människor att rösta på dig, men det blir ju helt uppenbart för mig att fokuset är ju att du ska få röster och inte att få fler att rösta på bästa bidraget. För är fokuset att få människor rösta på det bästa bidraget, så är det helt irrelevant för dina närstående att veta vilket bidrag du gjort. Vill man veta vilket bidrag som är ditt så kan man informera det efter att röstningen är avslutad.

Du har 231 vänner, om jag har fler vänner än dig, är det sportsligt att du aldrig kommer vinna över mig för att jag har mer vänner? För då spelar det ju ingen roll vad bidragen innehåller utan den avgörande faktorn är personens sociala nätverk. Sen blir det ju också svårt att avgränsa det. Vad definieras egentligen som familj och vänner? Alla lär ju ha olika definitioner av vad som anses vara skäligt maxtak. Även om det finns en konsensus i vad som kan anses vara skäligt så är det ju ett administrativt helvete att få det rättvist i slutändan. Jag i min tur kan ju ha vän som är admin i facebookgrupp med X medlemmar och denne fastnålar inlägget i gruppen och uppmanar alla medlemmar att rösta på mitt bidrag. Det påverkar och kan ju ha en avgörande roll i utgången av vem som hamnar på prispallen.

Nu säger jag ju heller inte att jag har rätt och du har fel. Utan bara delar med mig av min syn på hur jag resonerar och nackdelarna jag ser utifrån din kommentar. Därav också genuint intresserad i vart du drar gränsen när det går över till att inte vara sportsligt längre, då vi i denna fråga tänker helt olika

Falska röster skulle jag nog säga att jag drar gränsen för fusk, men jag har ingen aning om hur man skulle göra det...så teknisk är jag inte. Annars kan jag inte tänka mig vad det annars skulle vara, för stunden i alla fall. Jag meddelade på FB idag efter att jag såg inlägget att någon gjorde det och just i det här fallet när röstningen var öppen så tänkte jag att det var okej att meddela mina nära att mitt bidrag var med i röstningen. Det här med hur många vänner man har nämndes bara för visa en poäng, men jag hade missförstått vad Mattias.J menade. Det är sant det du säger om att jag berätta vad mitt nick var, vilket kan såklart färga hur dom röstar.

Förstår att det här har smakat surt, så jag förstår till viss del att ni vill diska mitt bidrag, men jag lovar att jag inte medvetet valde att göra fel.

Lycka till! Det är extremt fina bidrag ni har gjort tycker jag och vart helt ärligt förvånad att mitt kom med.

(EDIT) Insåg att jag inte riktigt svarade heller på vart gränsen gick för just osportsligt. Jag har inget bra svar åt dig för just den, ber om ursäkt.

Jag la till en grej i slutet för jag svarade inte riktigt på frågan insåg jag. Inte för att mitt svar är så bra heller men kanske är något. :)
Visa signatur

Mjölk är inte gott!