Hur synka apple kalender med outlook 365-kalender på en iphone?

Permalänk
Medlem

Hur synka apple kalender med outlook 365-kalender på en iphone?

Hej,

Jag har aldrig ägt en Iphone och ska nu försöka mig på att guida en i familjen att få lokala standardkalendern att synka med jobbmailen som är i office 365. Kan någon pedagogiskt förklara vad man måste göra? Finns det en bra guide för detta?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är mer än att gå till inställningar > Kalender > Konton > Lägg till konto och sedan välja Outlook.com som kontotyp. Därefter kommer inloggningen upp och sen är man igång.

Men jag gissar också på att det finns hur många guider som helst på t.ex Youtube som kan följas också.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Officiell jultomte

Kanske denna officiella guide från Apple hjälper?
https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph3d1110d4/ios

Finns en sektion längre ner för just Office-sync.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Bör väl gå att installera Outlook istället också som alternativ. Gjort så med Google Calendar på iPad istället för att försöka skohorna in den i den inbyggda. Tyvärr påtvingas man Apples korkade sätt att välja tid vare sig det är en Google-kalender eller en parkeringsapp. Avgå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Bör väl gå att installera Outlook istället också som alternativ. Gjort så med Google Calendar på iPad istället för att försöka skohorna in den i den inbyggda. Tyvärr påtvingas man Apples korkade sätt att välja tid vare sig det är en Google-kalender eller en parkeringsapp. Avgå!

Fast det är väl inget att skohorna? Du har ju val för Google-kalender rakt av, väldigt smärtfritt är min upplevelse iaf. Kör både Exchange och Google-konto utan konstigheter.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jag blir inte klok på om det bara ska vara att lägga till kontot i telefonen med mail och lösen eller om man måste ha den här prenumerationslänken url (ics) från m365 först och sen läga till den i inställningar > konton. Notera att jag ska guida, jag är inte på plats och kan se det dom ser. Har ingen ios-enhet själv heller.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in min O365-kalender från jobbet genom att välja Kalender->Lägg till konto->Microsoft Exchange. Där har jag skrivit in mailadress och lösenord. Sen tror jag (var ett tag sen jag gjorde det) att jag omdirigerades till företagets o365-portal där jag skrivit in lösenordet igen och godkännt med 2-faktorsautentisering som vi har påslaget.
Sen så får man godkänna vilka tjänster man vill synca (mail, kontakter, calender osv.). Jag kör bara kalendern och det fungerar utmärkt.