Beeper Mini tar Imessage till Android [Uppdatering: Blockerad]

Permalänk
Medlem

Sjukt ändå, jag bryr mig verkligen inte om gröna bubblor eller android användare. (dvs de spelar ingen roll vad den andra kör)
De som är tråkigt är bildkvaliteten men de kan de ju lösa, men vafan de är så typiskt med apple osv att alla ska stänga sina protokoll men då kör alla nått annat bara.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Verkar mest vara ett problem för skol-ungar. Det är en statusgrej, man ska ha Apple annars är man fattiglapp / ute. Precis som med märkeskläder. Även för vissa sociala grupper bland vuxna är det ju så.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag som trodde alla skolungar körde med Snapchat nu för tiden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Beeper mini har slutat fungera. Oddsen på att det är Apple som har blockerat den är väl inte så höga, direkt. Surprised Pikachu…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

...fungerade...

Ändrar från presens till preteritum - alltså från funkar till funkade då Apple stoppat möjligheten efter bara några dagar. Kom upp röd text att appen inte hittade server-adressen så tror verkligen den försöker gå direkt mot något hos Apple (inte hos Beeper) och detta "något" har Apple nu tagit bort/stängt av/stoppat.

Nog för att jag inte tänkte förlänga till köp-versionen men lite tråkigt att inte Apple kunde se detta som "ett alternativ" som gav dem "visst alibi" gentemot EU-bannor för sin instängda kommunikationsvärld.

(och det är inte "färgen på bubbla" som är det egentligt viktiga utan funktionaliteten med end-to-end-kryptering, delta i gruppchattar, reaktioner med mer, men som kanske, kanske Apple själva fixar med RCS-koppling mellan iMessage och "resten av meddelande-världen" nån gång nästa år)

Skrivet av ErikLtz:

Installerat och skickat Beeper Mini-meddelanden till Apple-användare, verkar funka, blir blå bubblor och hög upplösning på bilder (mot MMS) i Beeper-appen och mottagarens iMessage. Svar funkar också. Återstår att testa att grupp-iMessenger-grejjer funkar (har annars fått vissa iMessenger-meddelanden direkt till Mac:ens iMessage och inte alls i Android-luren, men ingen missad "dejt" utan från "svärmor", så... 😉).

Dock krävs två appar: Beeper skickar till Apple-enheter och tar emot svar men vägrar skicka SMS/MMS till icke Apple-kontakter.

Teknikpolitiskt undrar man också hur länge Apple kommer tillåta detta - eller kanske "hjälper" det Apple undan bannbullor från EU då de kan peka på (ett) existerande alternativ. Plus att de nu sagt att de skall fixa RCS-koppling under '24...

Efter sju dagars provperiod kostar Beeper Mini 27 kr/mån - lär inte köra det "länge" då FB Messenger, Whatsapp och Signal (...men just alla tre...) funkar för mer-än-sms-meddelanden.

Fotnot: har Pixel 7 Pro och damen iPhone 14 Pro samt diverse andra kontakter med olika iPhone.

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Känns rimligt och väntat! Finns ingen anledning till varför de skulle fortsätta tillåta detta