Varför går inte musen i sleep när dator är avstängd?

Permalänk
Medlem

Varför går inte musen i sleep när dator är avstängd?

Har en Logitech g502 lightspeeed som går i viloläge
när när datorn är på men inte när datorn är avstängd, musen drar alltså ström/laddar ur när datorn är avstängd, är det nån inställning jag missat eller?

Permalänk
Medlem

Med två nästan likadana trådar om (Logitech)möss samtidigt så får man nog misstänka att någon mjukvara uppdaterats och bytt beteende.

Avinstallera Logitech-mjukvaran om den är installerad?

Annars verkar inte senaste Windows-uppdateringen helt problemfri med tanke på att den oombett verkar installera program från MS Store (HP-skrivar-skräpet). Vem vet vad mer för skit den installerat?

Permalänk
Medlem

Min Razer deathadder har gjort likadant i säkert 10 år, det är så enkelt att många moderkort levererar ström även när datorn är "avstängd" har för mig att det finns en inställning som stänger av detta i UEFI?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Gå in i BIOS och aktivera ErP Ready, sparar energi och gör det omöjligt för någon skurka att starta datorn via wake on lan.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Min Razer deathadder har gjort likadant i säkert 10 år, det är så enkelt att många moderkort levererar ström även när datorn är "avstängd" har för mig att det finns en inställning som stänger av detta i UEFI?

Musen är trådlös så det vore märkligt

Min G Pro Wireless stänger fortfarande av sig automatiskt, men jag har inte heller automatiska uppdateringar igång. Så troligtvis är det mjukvaran som uppdaterats.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Musen är trådlös så det vore märkligt

Min G Pro Wireless stänger fortfarande av sig automatiskt, men jag har inte heller automatiska uppdateringar igång. Så troligtvis är det mjukvaran som uppdaterats.

Receivern sitter väl i datorn och har möjlighet att väcka även en trådlös mus?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Alltså..när datorn är På funkar sleep läget men inte när datorn är avstängd.

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Alltså..när datorn är På funkar sleep läget men inte när datorn är avstängd.

Efter du gjort alla rekommendationerna här?