GTA VI-trailern dissekeras av Digital Foundry

Permalänk
Melding Plague

GTA VI-trailern dissekeras av Digital Foundry

GTA VI ser inte helt oväntat ut att bli ytterligare ett exempel där Rockstar Games flyttar gränserna för öppna spelvärldar – i alla fall av trailern att döma.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer ej vara peppad till jag själv har börjar spela det på min PC och godkänner det.
Med tanke på att det är långt kvar till dess och att spel så ofta gör en besviken vid lansering så känns det som en rimlig inställning.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Grymt impad minst sagt, i klass med när jag såg CP2077 visas första gången. Känner mig dock inte peppad riktigt ännu. För långt kvar.
Brukar bli det när det känns som det närmar sig på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Kommer ej vara peppad till jag själv har börjar spela det på min PC och godkänner det.
Med tanke på att det är långt kvar till dess och att spel så ofta gör en besviken vid lansering så känns det som en rimlig inställning.

30 fps på konsol gör det ju inte ens lockande att att skaffa ps5/xbone för det här, särskilt inte när det inte finns några andra spel av intresse till någon av plattformarna. Man får hoppas att Bethesda hinner släppa någon teaser för TES6 så man har lite annat att längta till också.

Skrivet av Myllerman:

Grymt impad minst sagt, i klass med när jag såg CP2077 visas första gången. Känner mig dock inte peppad riktigt ännu. För långt kvar.
Brukar bli det när det känns som det närmar sig på riktigt.

CDPR släppte ett trasigt spel som tog ett par månader att fixa och Rockstar förväntar sig att pc-spelare ska köpa spelet två gånger, vem är värst?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Varför är många gamers så gnälliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

CDPR släppte ett trasigt spel som tog ett par månader att fixa och Rockstar förväntar sig att pc-spelare ska köpa spelet två gånger, vem är värst?

"Förväntar" de sig det? Det är väl bara att vänta?

Det är väl massor av spel som inte släpps till alla plattformar dag 1? Jag var sugen på dave the diver till switch tex men det kom inte dit direkt. Tycker inte den utvecklaren är "värst".

Allt detta gnäll över att det inte kommer till pc dag 1 är rätt tröttsamt. Det framstår mycket som bara just gnäll och "dåliga förlorare". Det är väl ingen som förväntade sig något annat, så här brukar rockstar göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

"Förväntar" de sig det? Det är väl bara att vänta?

Det är väl massor av spel som inte släpps till alla plattformar dag 1? Jag var sugen på dave the diver till switch tex men det kom inte dit direkt. Tycker inte den utvecklaren är "värst".

Allt detta gnäll över att det inte kommer till pc dag 1 är rätt tröttsamt. Det framstår mycket som bara just gnäll och "dåliga förlorare". Det är väl ingen som förväntade sig något annat, så här brukar rockstar göra.

Varför ska man som kund acceptera fulspel av en girig utvecklare?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Viking
Skrivet av firstofmay:

Varför ska man som kund acceptera fulspel av en girig utvecklare?

Varför ska man straffa sig själv? R* bryr sig inte.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

"Förväntar" de sig det? Det är väl bara att vänta?

Det är väl massor av spel som inte släpps till alla plattformar dag 1? Jag var sugen på dave the diver till switch tex men det kom inte dit direkt. Tycker inte den utvecklaren är "värst".

Allt detta gnäll över att det inte kommer till pc dag 1 är rätt tröttsamt. Det framstår mycket som bara just gnäll och "dåliga förlorare". Det är väl ingen som förväntade sig något annat, så här brukar rockstar göra.

förstår inte ens hur man kan tänka det haha. Personen åvan, en pc spelare ska köpa Xbox/Playstation utgåva 2025 eftersom hen annars inte får tillgång till att köpa det till PC ett/två år efter?

Hade det släppt till PC samtidigt hade det bara betytt: 1, senare lansering och 2: sämre kvalité på PC både prestandamässigt och grafik/detaljer.

Som att klaga på att en bilmodell släpps i USA först. "Ånej, skit Tesla, som Européare måste jag köpa 2x Cybertruck!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är många gamers så gnälliga?

Ja och det görs så många efterforskningar och teorier.

Försöker undvika och se såna videos.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är många gamers så gnälliga?

För lite ute i gräset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

förstår inte ens hur man kan tänka det haha. Personen åvan, en pc spelare ska köpa Xbox/Playstation utgåva 2025 eftersom hen annars inte får tillgång till att köpa det till PC ett/två år efter?

Hade det släppt till PC samtidigt hade det bara betytt: 1, senare lansering och 2: sämre kvalité på PC både prestandamässigt och grafik/detaljer.

Som att klaga på att en bilmodell släpps i USA först. "Ånej, skit Tesla, som Européare måste jag köpa 2x Cybertruck!"

Vilken fantasi du har men du får jobba lite på läsningen!

Om du hade hängt med på vad som skrivits om GTA VI så hade du också vetat att anledningen till att det släpps på PC ett år senare är ren säljstrategi från Rockstar (varsågod till övriga som sitter och skriver massa trams utan att ha någon koll) för att sälja fler utgåvor och det finns egentligen ingenting överhuvudtaget som tyder på att det du skriver skulle vara sant. GTA IV släpptes ett halvår senare till PC och är väl typ den sämsta porten som har gjorts i modern tid så det finns ingen historisk korrelation mellan väntetid och ett bättre spel på release från Rockstar.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

CDPR släppte ett trasigt spel som tog ett par månader att fixa och Rockstar förväntar sig att pc-spelare ska köpa spelet två gånger, vem är värst?

Skillnaden var att CP2077 närmast var ett PC-first spel och det var på konsolerna det inte fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är många gamers så gnälliga?

Varför gnäller du om gnälliga gamers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

30 fps på konsol gör det ju inte ens lockande att att skaffa ps5/xbone för det här, särskilt inte när det inte finns några andra spel av intresse till någon av plattformarna. Man får hoppas att Bethesda hinner släppa någon teaser för TES6 så man har lite annat att längta till också.

CDPR släppte ett trasigt spel som tog ett par månader att fixa och Rockstar förväntar sig att pc-spelare ska köpa spelet två gånger, vem är värst?

Det vet jag inte men har 2x av CP2077, GTA5 och RDR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vilken fantasi du har men du får jobba lite på läsningen!

Om du hade hängt med på vad som skrivits om GTA VI så hade du också vetat att anledningen till att det släpps på PC ett år senare är ren säljstrategi från Rockstar (varsågod till övriga som sitter och skriver massa trams utan att ha någon koll) för att sälja fler utgåvor och det finns egentligen ingenting överhuvudtaget som tyder på att det du skriver skulle vara sant. GTA IV släpptes ett halvår senare till PC och är väl typ den sämsta porten som har gjorts i modern tid så det finns ingen historisk korrelation mellan väntetid och ett bättre spel på release från Rockstar.

Gta iv släpptes halvår senare och var en dålig port som du säger, gta v and rdr2 mycket mycket bättre. Och de tog längre tid. Så finns visst korrelation och du påvisade det själv.

Men även om bra port skulle kunna släppas samtidigt så hade det ju klart betytt senare lansering, är bara simpel logik att det krävs tid för att optimera & porta spel till pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Gta iv släpptes halvår senare och var en dålig port som du säger, gta v and rdr2 mycket mycket bättre. Och de tog längre tid. Så finns visst korrelation och du påvisade det själv.

Men även om bra port skulle kunna släppas samtidigt så hade det ju klart betytt senare lansering, är bara simpel logik att det krävs tid för att optimera & porta spel till pc.

Visst, jag köper det - du har en poäng men som sagt var så har det ju framkommit att det senarelagda släppet också är ren marknadsföringsstrategi vilket jag tycker att RS förtjänar kritik för.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

30 fps på konsol gör det ju inte ens lockande att att skaffa ps5/xbone för det här, särskilt inte när det inte finns några andra spel av intresse till någon av plattformarna. Man får hoppas att Bethesda hinner släppa någon teaser för TES6 så man har lite annat att längta till också.

CDPR släppte ett trasigt spel som tog ett par månader att fixa och Rockstar förväntar sig att pc-spelare ska köpa spelet två gånger, vem är värst?

Värst är väl Bethesda som knappt kan göra ett spel.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Värst är väl Bethesda som knappt kan göra ett spel.

Japp, klåpare men TES-serien har de fortfarande inte släppt någon katastrof i än. Förhoppningsvis är Starfield ett tydligt tecken på att Microsoft behöver ingripa och styra upp utvecklingen.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är många gamers så gnälliga?

Det enda problemet med gaming är gamers. En sanning sedan 1996. Det är också därför jag inte orkar med några onlinespel.

Nivån på gnället är otroligt. Bäbisnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Som att klaga på att en bilmodell släpps i USA först. "Ånej, skit Tesla, som Européare måste jag köpa 2x Cybertruck!"

Så som det var med spel mest förr. Särskilt på konsoll.

Cybertruck ska man nog inte vänta på som europé. Om Tesla inte konkat inom 2 år så kommer den ändå inte tillåtas på vägarna då. Men den finns ju tydligen att köpa för €$ iaf..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Det enda problemet med gaming är gamers. En sanning sedan 1996. Det är också därför jag inte orkar med några onlinespel.

Nivån på gnället är otroligt. Bäbisnivå.

Och vem fasen bryr sig om vilken version som är bäst? Det handlar ALLLTID om själva spelet och gameplay. Metriod Remastred är ett bättre spel än Alan Wake 2. Sämre prestanda? Javisst. Men det är skitsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Gta iv släpptes halvår senare och var en dålig port som du säger, gta v and rdr2 mycket mycket bättre. Och de tog längre tid. Så finns visst korrelation och du påvisade det själv.

Men även om bra port skulle kunna släppas samtidigt så hade det ju klart betytt senare lansering, är bara simpel logik att det krävs tid för att optimera & porta spel till pc.

Om vi applicerar samma logik tar det väl tid att anpassa koden för konsoller också? Varför är PC unikt?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

30 fps på konsol gör det ju inte ens lockande att att skaffa ps5/xbone för det här, särskilt inte när det inte finns några andra spel av intresse till någon av plattformarna. Man får hoppas att Bethesda hinner släppa någon teaser för TES6 så man har lite annat att längta till också.

Med tanke på alla spelsläpp Bethesta gjort på sistone är man nog smart om man är extremt försiktig med sin optimism inför TES6.

Nu när Starfield floppade så misstänker jag att de har fått börja om från början med TES6 för att de märkte att det inte bara går att göra om Skyrim med annan grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Varför är PC unikt?

Det är "den" inte. Det är det som är det främsta problemet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Varför ska man som kund acceptera fulspel av en girig utvecklare?

Det märks att konsolspelare tagit över detta forum. När så många här accepterar att pc-spel ska nedprioriteras. Jag säger bara gnäll mer alla pc spelare. Gnäll gör skillnad.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Det märks att konsolspelare tagit över detta forum. När så många här accepterar att pc-spel ska nedprioriteras. Jag säger bara gnäll mer alla pc spelare. Gnäll gör skillnad.

Det är inget nytt under solen. Nämn ett enda GTA-spel som har kommit samtidigt till pc? Rdr1 har inte ens kommit till pc. Rdr2 kom först till konsol.

Tagit över? Viva konspirationsteori. De flesta av oss är nog både på pc och konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Om vi applicerar samma logik tar det väl tid att anpassa koden för konsoller också? Varför är PC unikt?

1: Du har halvt rätt. Samma sak gäller det omvända: ett spel utvecklat & optimerat för pc (windows) kommer kräva extra arbete och tid att porta till konsoller. Finns många spel som kommer ut endast till PC, eller först till PC och sedan konsol.

2: En skillnad är att det finns 3 konsoller att optimera för, endast 3 olika hårdvaru som är ganska lika på många sätt. Medans för "PC" så inkluderar det hundratals, t.o.m tusentals olika komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Det märks att konsolspelare tagit över detta forum. När så många här accepterar att pc-spel ska nedprioriteras. Jag säger bara gnäll mer alla pc spelare. Gnäll gör skillnad.

https://www.sweclockers.com/artikel/37773-snabbkoll-vilken-pl...

Dumt att överhuvudtaget ta upp och svara på en sådan kommentar som inte ens bemöter faktiska argument, men här finns ny tillämplig statistik

Lär dig göra skillnad på sak och person. Helt orelevant till saken men jag spelar inte och har i princip aldrig spelat på konsol förutom hos andra. PC rules men det är ett annat ämne

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

https://www.sweclockers.com/artikel/37773-snabbkoll-vilken-pl...

Dumt att överhuvudtaget ta upp och svara på en sådan kommentar som inte ens bemöter faktiska argument, men här finns ny tillämplig statistik

Lär dig göra skillnad på sak och person. Helt orelevant till saken men jag spelar inte och har i princip aldrig spelat på konsol förutom hos andra. PC rules men det är ett annat ämne

Okej. Jag tycker att försäljningsstatistik är ett bättre argument. Rockstar vet såklart att många köper spelet två gånger.

Jag är vuxen. Jag skulle aldrig säga ”pc rules” eller ”konsol rules”. Det är trams. Sanningen är snarare att båda alternativen är utmärkt för gaming.