Google presenterar Gemini – företagets svar på GPT 4

Permalänk
Melding Plague

Google presenterar Gemini – företagets svar på GPT 4

AI-fejden har nu börjat på allvar när Google presenterar sin motsvarighet av Open AI:s språkmodell GPT 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som något spionprogram från Bourne.

Permalänk
Skrivet av Sysop:

Låter som något spionprogram från Bourne.

"Spionprogram från Google"

Permalänk
Medlem

"Gemini" betyder tvilling, så då undrar jag vad som hänt med den andre, eller vem är tvillingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Låter som något spionprogram från Bourne.

Google är väl en spionmjukvara, så det passar bra

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Heliopause:

"Gemini" betyder tvilling, så då undrar jag vad som hänt med den andre, eller vem är tvillingen?

Den onda tvillingen har rymt ut på internet och gömmer sig i nätets mörkaste hörn, samlar information och kraft samtidigt som den blir mer och mer sjuk/ond och korrupt av allt skit som florerar där. Planerar och väntar tålmodigt på sin hämd.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Blir väl nedlagt som det mesta Google släpper

Permalänk
Discokungen

Nu ska bara Google Home fatta vad man säger också

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Värt att nämna att Gemini Pro som nu alltså ska vara inbyggt i Bard är tillgängligt i 170 länder just nu. Men att Sverige, andra EU länder och UK inte finns med bland dessa länder och därmed lär få vänta ett tag för att få prova på detta.

Permalänk
Medlem

https://support.google.com/bard/answer/14294096
"It’ll be available in more languages and places, like Europe, in the near future. "

Blir intressant att se om man märker någon skillnad mot LaMDA.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Nu har du googlat i 20 år så google har helt enkelt gjort en kopia av dig. Din tvilling! Nu lever du för evigt vare sig du vill eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

"Gemini" betyder tvilling, så då undrar jag vad som hänt med den andre, eller vem är tvillingen?

Om vi nu ska in på det där spåret så är "gemini" redan pluralformen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Nu ska bara Google Home fatta vad man säger också

Och be den göra simpla saker som att "sätt alarm den 23 december och meddela att det är julafton imorgon"

Google assistenten är så pissigt dåligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Och be den göra simpla saker som att "sätt alarm den 23 december och meddela att det är julafton imorgon"

Google assistenten är så pissigt dåligt.

Haha, ja det är verkligen inte något som underlättar mycket i vardagen.

Permalänk
Proffsmoddare

Skönt med förslag på hela meningar. Längtar till min Ai-klon kan samtala med min väns Ai-klon så slipper vi prata övh.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags för alla stor företag att lägga in Asimovs 3 laws of robotics i alla sina AI's snart innan det är försent

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Och be den göra simpla saker som att "sätt alarm den 23 december och meddela att det är julafton imorgon"

Google assistenten är så pissigt dåligt.

Kanske om du formulerar dig tydligare? Byt ut det sista "imorgon" till dagen efter" så funkar det.
Att sätta ett larm 23 december som skall meddela att det är jul imorgon (8/12) förstår inte ens jag 😂

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Heliopause:

"Gemini" betyder tvilling, så då undrar jag vad som hänt med den andre, eller vem är tvillingen?

Lambda kanske.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.