Permalänk
Medlem

Som en teaser trailer var den ok. Fin grafik. Personligen väckte den inte så mycket nyfikenhet.

Permalänk
Medlem

Väl medveten om att jag låter som en Siwert Öholm på 80-talet, men i ett Sverige där människor daglien avrättas på öppen gata så undrar man lite hur framtiden kommer se ut när man vet att 10 åringar kommer sitta och spela detta spel.

Permalänk
Medlem

Besviken att Xbox och PS5 går före nu igen... Det har de sagt i pressmeddelande i alla fall enligt FZ artikeln.

Permalänk
Medlem

Det verkar lovande. Jag hoppas bara att de har jobbat vidare med kontrollen sedan RDR2 som fortfarande känns seg och förlegad.
De måste verkligen steppa upp sig om jag ska kunna bli imponerad förutom med det grafiska.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Nu är det nog dags att börja hänga på NVME tåget. Värt att satsa på pcie5 eller köra på pcie4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Fick ihop 3 timmar i GTA V och 4 timmar RDR2. Ska bli kul att se om Rockstar kan få mig att gilla ett spel från dom iaf 😅

Enligt mig är Gta 5 det sämsta spelet i serien rent spelglädjemässigt. RDR2 var intressant story, men skulle nog aldrig spela om det eftersom det är så linjärt och kontrollerna var inte heller i min smak.

Rockstar har bra (fast helt linjär) storytelling för att vara spel. De har dock oftast riktiga losers som huvudpersoner som har hundra möjligheter att göra vettiga val, men alltid tar det sämsta beslutet. Det är ju rätt realistiskt eftersom det handlar om grovt kriminella, som sällan tar långsiktigt kloka beslut, men störigt ändå. Lite som poliser i deckare som går in själva till skurken och blir fångade/dödade. Störigt.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många Ex man kommer ha av GTA 6 i slutändan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torhrolfr:

Nu är det nog dags att börja hänga på NVME tåget. Värt att satsa på pcie5 eller köra på pcie4?

Tror inte du kommer behöva oroa dig så länge det är en NVME-disk. Tror PCIE5 och PCIE4 kommer kvitta. Särskilt eftersom konsolerna kör PCIE4-diskar så lär kraven ligga däromkring.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Väldigt länge sedan jag varit det minsta pepp på en kommande stortitel. Men nu jävlar! verkar kunna bli riktigt bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Synd att det ligger så långt bort.. är det verkligen så långt ifrån färdigt? hade hoppats kanske slutet 2024 men 2025.. när ? gissar då sommaren tidigast så extra surt för pc versionen kommer 2026 då.... men visst såg det snyggt ut.

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad men stor besvikelse över att man får vänta ytterligare nästan 1 år, hade höga förhoppningar om en release hösten 2024 åtminstone!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv inte hunnit se trailern, blir efter ett besök på vårdcentralen. Lite kluven att se den, 2025 är ganska långt fram i tiden och insikten finns ju där att man kanske inte hinner uppleva spelet. Men känner jag mig själv rätt så har jag nog sett den minst 3 gånger innan dagen är slut. Med lite tur hinner någon version av trailern i extra hög kvalitet ha dykt upp med då.

Lite sjukt att det kan bli runt 12 år mellan V och VI men gillar ändå att Rockstars tar den tid de vill ta för att få sina spel så bra som de blir. Hade gärna sett att de jobbade med lite fler spel parallellt bara. Spelade igenom RDR2 igen på semestern och hoppas få se något mer även i den miljön. Samt överlag lite mer fokus även på single planer innehåll. Onlinedelen gör de bra men i Vs fall så tillkom aldrig något för SP vilket var trist.

Sen är det förstås PC versionen jag väntar på mest. Och den lär garanterat dröja ännu längre med tanke på historiken.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Vad har de gjort med kvinnornas höfter?

Permalänk
Medlem

Fet trailer, synd att det är så långt till release och att Rockstar jobbat så mycket på att förstöra sina tidigare titlar sedan GTA V släpptes (Social Club, Definitive edition osv....)

Skrivet av CrazyDriver:

Väl medveten om att jag låter som en Siwert Öholm på 80-talet, men i ett Sverige där människor daglien avrättas på öppen gata så undrar man lite hur framtiden kommer se ut när man vet att 10 åringar kommer sitta och spela detta spel.

Du ser korrelation där det inte finns någon.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Galet att videon redan har 47m visningar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man som PC-spelare får vänta som vanligt.

Troligtvis bara ett sätt att mjölka kunderna på.

Man får tålmodigt vänta tills dem släpper PC-versionen.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Vad har de gjort med kvinnornas höfter?

va menar du nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Vad har de gjort med kvinnornas höfter?

Vadå, gillar du inte tårta?

Permalänk
Musikälskare

Ser riktigt bra ut, men har tappat förmågan att känna hype till något uppkommande spel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Väl medveten om att jag låter som en Siwert Öholm på 80-talet, men i ett Sverige där människor daglien avrättas på öppen gata så undrar man lite hur framtiden kommer se ut när man vet att 10 åringar kommer sitta och spela detta spel.

Jo, vi lever ju i ett post Mortal Kombat samhälle och vi vet ju det har slutat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

De har helt klart jobbat på animationerna

Inte em chans att det ser i närheten ut som det gör i videon. GTA 5 hade ju också en läcker första trailer och vi vet ju hur illa det såg ut när det väl lanserades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Väl medveten om att jag låter som en Siwert Öholm på 80-talet, men i ett Sverige där människor daglien avrättas på öppen gata så undrar man lite hur framtiden kommer se ut när man vet att 10 åringar kommer sitta och spela detta spel.

Spel har 0 med det att göra.

Skrivet av justabit:

Inte em chans att det ser i närheten ut som det gör i videon. GTA 5 hade ju också en läcker första trailer och vi vet ju hur illa det såg ut när det väl lanserades.

Ser inget där som inte är möjligt att göra idag, På PC lär det kunna se ut så där utan problem.

Permalänk
Medlem

Hype! Ser fantastiskt ut.

GTA-serien (inkluderar red dead där lite på ett hörn...) är en av de få spelserier där jag köper på release, slukar, spelar igenom minst en gång (fler gånger av flera av spelen) och hittils har älskat allt. Absoluta favoritspel där jag kan försvinna in i timmar och bara köra runt och leka i världen/sandlådan.

Har köpt flera konsoller på grund av GTA. Min nuvaran xbox series x har jag spelat annat på, men hade förmodligen inte köpt den om det inte var för att jag visste att jag skulle behöva en till gta vi, så det var lika bra att köpa den nu och använda den även innan spelet kommer ut.

Permalänk
Viking
Skrivet av justabit:

Inte em chans att det ser i närheten ut som det gör i videon. GTA 5 hade ju också en läcker första trailer och vi vet ju hur illa det såg ut när det väl lanserades.

GTA 5 trailern ser ju heeeeeelt värdelös ut.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Garanterat köp, troligen till PS5. Längtar! 🤤

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Tog några timmar efter trailern släpptes att bli den mest gillade trailern genom tiderna. Uppe på 6,4m likes nu, tidigare högsta var Avengers Infinity War på 4,1m. Förmodligen kommer detta spel krossa alla rekord och behålla de långt framöver.

De lär också slå den mest sedda videon på Youtube på 24 timmar. BTS har rekordet med 113 miljoner så får se om denna når det till midnatt.

Permalänk
Medlem

2025 till konsoll. Till PC >1 år senare. Varför fortsätter man köpa PC för spel. Meningslöst.

Skrev, på skoj, i en annan tråd att PC-versionen kommer släppas efter nästa generations konsoller fått sin version. Skulle inte förvåna mig om det kommer visa sig stämma, speciallt med tanke på trippeldippen de gjorde med GTA V till PS3/XBOX360 -> PS4/XBOX ONE -> PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

har exakt samma problem, jag försökte med GTA: Vice City, GTAIV, RDR, RDR2.... Jag tycker att deras spel är så urbota tråkiga att spela. Kvittar hur snygg grafik och hur detaljrika världarna är så verkar rockstars spel hittills inte ha varit något för mig..

Spelade ett par missions i GTA 5, men inte mycket mer. Spelade igenom det mesta av IV, och hela San Andreas har jag ett par gånger. Men gta 5 har man mest bara kört runt med mods, eller med LSPDFR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Garanterat köp, troligen till PS5. Längtar! 🤤

Lär väl finnas en ps5 pro då hehe.

Permalänk
Medlem

Ughh dubbla karaktärer. Väldigt synd att dom fortsätter på det spåret.