Permalänk
Konsolgrävare

Grand Theft Auto VI

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det här ser ut att kunna bli riktigt bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

De har helt klart jobbat på animationerna

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Inte en chans att det ser ut så där på PS5/Xbox efter att ha sett tidigare läckorna.
Kanske scenen på stranden och båten i början...

Permalänk
Medlem

Så inte PC vid release?
Iofs varit så innan men lite trist om de gör så nu också. Ska bli intressant att se vad för hårdvara som krävs när det är dags för PC release. 😊
Försiktigt hypead just nu, hoppas de inte släpper ett trasigt spel utan hellre vänta nån månad-år längre och få ett mer stabilt spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Om det inte är Nolan North som är rösten till den manliga huvudkaraktären så kan det vara Tom Taylorson.....
Deras röster är väldigt lika.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Eftersom diskussionen redan var igång här så hakade jag på den här tråden till senaste nyheten på framsidan.

Permalänk
Medlem

Dom kanske på enskilda punkter aldrig gjort den mest banbrytande grafiken men helheten brukar vara tonsättande för en hel generation. Landar vi på den här nivån som tekniskt inte ser ut att toppa Cyberpunk men som har ett helt annat fokus på realism så har vi en ny ribba lagt. Cyberpunk har en "shine" på folk som får alla att se plastiga ut som Rockstar lyckats få bort i denna trailer iaf, men detaljnivån på Cyberpunk karaktärer överstiger vad vi såg här med viss marginal imo. Även miljöerna är mer visuellt packade i Cyberpunk. Det som dock främst slår mig är skalan, folkmassor i Cyberpunk kändes alltid "fel" i termer om inbördes skala och skala i förhållande till andra föremål, byggnader. Här känns det helt rätt. Men det beror nog på att dom lutar sig mot vår verklighet mer så att dom får mycket mer "gratis".

Permalänk
Medlem

Gillar ändå att de kör på VIce, snygg combo!

Om allt det där är ingame så ser det verkligen vackert ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Så inte PC vid release?
Iofs varit så innan men lite trist om de gör så nu också. Ska bli intressant att se vad för hårdvara som krävs när det är dags för PC release. 😊
Försiktigt hypead just nu, hoppas de inte släpper ett trasigt spel utan hellre vänta nån månad-år längre och få ett mer stabilt spel.

Nej, troligen blir det 2027 för PC. (och absolut aldrig förra generationens konsoller, för de få som ignoranta som förväntar sig det..)
Sidnot, ser ut att få FPS mode redan vid launch

Permalänk

Grymt. Men har för mig släppet av trailern skulle vara kl. 15:00 CET?

Edit: läste artikeln nu

Permalänk
Skrivet av dvcorleone:

Grymt. Men har för mig släppet av trailern skulle vara kl. 15:00 CET?

Den läckte tydligen så dom släppte den i förväg själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Inte en chans att det ser ut så där på PS5/Xbox efter att ha sett tidigare läckorna.
Kanske scenen på stranden och båten i början...

Läckorna var från 2018-2021. Ps5 släpptes 2020 och grafiken brukar man inte göra först. Man ska ta det man ser på trailer med en nypa salt- men som referens kan man ju använda Cyperpunk. Klart Gta 6 troligen kommer se mycket bättre ut, 5 år senare, av Rockstar, och exklusivt till nyaste generationen. Kan bli mycket lik trailer

Permalänk

Ser fantastiskt ut, hoppas det är mer levande värld med fler interaktiva miljöer utanför uppdragen. Kanske får skaffa en PS5:a bara för detta spel

Hoppas de kan släppa ett "GTA: Australia" i framtiden.
Det vore hur kul som helst att få med allt från the Outback till kustremsor med allt farligt djurliv och spektakulära vyer.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

2025..

Ser onekligen vackert ut dock, datorn svettas redan!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

2025..

Ser onekligen vackert ut dock, datorn svettas redan!

Du får nog svettas till 2026-2027 med PC release.

Själv blir det nog att spela detta runt 2030 när hårdvaran kommit ifatt och inte är så dyr. Körde GTA V första gången 2018, det var lagom. Börjar snart bli dags att testa RDII också. 🤭

Permalänk
Avstängd

FAN VAD najs det ser ut

Detta är varför jag älskar Rockstar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Du får nog svettas till 2026-2027 med PC release.

Själv blir det nog att spela detta runt 2030 när hårdvaran kommit ifatt och inte är så dyr. Körde GTA V första gången 2018, det var lagom. Börjar snart bli dags att testa RDII också. 🤭

Äsch, var lite positivare nu.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant ifall de lyckas optimera för modern hårdvara.
8c/16t, snabba m.2 diskar och mycket VRAM kan ju göra underverk för den här typen av open world spel om dem lyckas optimera för det. Hoppas det blir krav på Direct storage med hjälp av grafikkortet, det innebär väl i så fall RTX 2000-serien eller nyare?

Antar att Series S versionen kommer rulla på som GTA gjort på PS3/Xbox 360 De kanske lyckas stödja upp det med Direct storage även där, så lite hopp finns det väl.

Permalänk
Medlem

Fick ihop 3 timmar i GTA V och 4 timmar RDR2. Ska bli kul att se om Rockstar kan få mig att gilla ett spel från dom iaf 😅

Permalänk

The hype is real! Ser otroligt bra ut. Kommer inte kunna hålla mig till att PC-versionen släpps utan det blir även denna gången att köpa det till konsol först.

Ser ut som att man kommer kunna köra hela vägen ut till Key West vilket är lite extra kul för mig som har bott där. Kommer bli intressant att se om huset jag bodde i, och andra platser, finns med i spelet. Den högra bron i videon, och gifen jag postat, är den övergivna Bahia Honda Rail bron som har varit stängd sedan tidigt 70-tal.

Ser också ut som att Rockstar Games kommer ha med minst en meme i spelet. 😂

Edit: Lanseringen till nuvarande generation konsoler blir 2025 enligt trailern, och efter det blir det om jag ska gissa något i stil med 2026 eller tidigt 2027 för PC-versionen samt 2028 för nästa generations konsoler.

Permalänk
Viking

Tyckte inte grafiken såg så mycket bättre ut än i GTA 5. Men då har ju femman förbättrats mycket sedan det släpptes. Jämför man första trailern mellan de två är skillnaden stor.

Det jag kan tycka var tråkigt är att de återanvänt gamla bilar som fanns när GTA 5 släpptes. Nu på senare år har de faktiskt släppt snyggt detaljerade bilar som också ser mer realistiska ut, och så går de tillbaka till fula 2013 modeller?
De kan såklart ha lagt fokus på annat så här långt, men tråkigt om de inte förbättrar dem.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Fick ihop 3 timmar i GTA V och 4 timmar RDR2. Ska bli kul att se om Rockstar kan få mig att gilla ett spel från dom iaf 😅

har exakt samma problem, jag försökte med GTA: Vice City, GTAIV, RDR, RDR2.... Jag tycker att deras spel är så urbota tråkiga att spela. Kvittar hur snygg grafik och hur detaljrika världarna är så verkar rockstars spel hittills inte ha varit något för mig..

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Snusfri

Inväntar trailern i HQ på gamersyde innan jag kollar på den. GTA är en serie jag vill njuta av i hög kvalitet och inte en rejält komprimerad version på Youtube.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ser ju trevlans ut detta! Musiken lyfte verkligen trailern också, ser fram emot att kunna lira det på PC typ 2026-7! 😏

Kanske dags att lira 5an snart 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det jag kan tycka var tråkigt är att de återanvänt gamla bilar som fanns när GTA 5 släpptes. Nu på senare år har de faktiskt släppt snyggt detaljerade bilar som också ser mer realistiska ut, och så går de tillbaka till fula 2013 modeller?
De kan såklart ha lagt fokus på annat så här långt, men tråkigt om de inte förbättrar dem.

Inget jag tänkte på, men dem har säkert minst 1,5 år på sig att optimera detta.

Skönt att PS5 Pro hinner släppas innan detta. Det innebär antagligen att spelet får optimering för den.
Till skillnad från GTA5 som aldrig fick en PS4 Patch. Högst på önskelistan så ligger såklart 60FPS Performance mode, ifall det inte kommer till grundkonsolerna. Med tanke på att spelet släpps till Series S så bör de kunna lösa detta redan på grundkonsolerna.

Något som talar för 60FPS är ju att det ska rulla på bra i multiplayer, det som talar mest emot är att det kommer till Series S och att även den ska förmodligen syncas och rulla på bra i MP.

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt om det inte släpps på PC vid release, borde fan ha tänkt på det innan jag sålde mitt PS5.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Fan vad tråkigt om det inte släpps på PC vid release, borde fan ha tänkt på det innan jag sålde mitt PS5.

Bara att köpa en ny BF 2024? Kanske hinner sjunka i pris tills dess eller som sagt Pro modellen lockar då.

Permalänk
Medlem

Gröna och röda scarfs när dom går in i nån butik för att råna, jag tolkar detta som någon slags romeo och julia historia. Där dom finner varandra trots deras band till varsitt rivaliserande gäng?

Rockstar kanske gått ut med detta tidigare iofs?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,