Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hehe, påminner mig om en tidigare lägenhet där tvättmaskinen skulle bytas ut och en diskmaskin skulle installeras vid inflytt. Tog någon månad innan det var gjort, bovärden ratade Cylinda som märke då de hade mycket problem med dessa i lägenheterna de rådde över. Minns inte exakt hur det var, diskmaskinen blev Bosch och tvättmaskinen blev Cylinda, trots att samma bovärd ratade märket. Budgetproblem eller något? Bra deal? Ingen aning.

Inte ens en månad hade gått tills tvättmaskinen gav upp. Teknikern kom och kollade på denna på typ en vecka och konstaterade att moderkortet brunnit. En stunds skruvande så var denna utbytt och maskinen fungerade åter och fortsatte tills jag flyttade ut.

Ställer mig trots dessa rätt få incidenter tveksam till Cylinda. Skulle jag köpa själv så hade det inte varit ett märke jag tittat på tyvärr. Kanske bätre än jag fått uppfattningen för men ja, nä. Finns fler tillverkare (att bli besviken av ).

Grejerna är ungefär 2 år och 5 månader gamla, Jag flyttade in som första person(nybygge) 2021 juli.
Finns ingen tvättstuga heller så det suger en del att tvättmaskin är trasig, Handdiska är ju inte lika jobbigt som att handtvätta kläder.

Diskmaskin verkar ha fått liv igen, Var något som lossnat.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Fått börja ta blodförtunnande medicin då jag fått proppar i lungorna. Dessa tas med sprutor. Jag hatar att ta sprutor. En vecka in med två sprutor om dagen, totalt i 30 dagar dvs 60 gånger totalt. Hoppas jag får gå över på tabletter/kapslar sedan om jag fortfarande behöver ta. Samtidigt minns jag hur jobbigt det var med blodpropparna, eller "dålig kondition" jag trodde det var tills de såg att det var just blodproppar på röntgen. Ännu en sån där "ny" grej man får uppleva och bocka av i den långa listan med vårdrelaterade saker som man hoppas slippa i livet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Sötast

Farewell o/

Permalänk
Medlem

Tänker fortf. på mitt ex. 9 månader sedan det tog slut.
Fick ingen vettig förklaring varför det tog slut.

Får upp minnen lite titt som tätt, och det suger hårt. Har varit i flera förhållanden tidigare. Det innan varade i 13 år. Det var inte alls lika svårt att komma över.

Blir snart tokig!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Tänker fortf. på mitt ex. 9 månader sedan det tog slut.
Fick ingen vettig förklaring varför det tog slut.

Får upp minnen lite titt som tätt, och det suger hårt. Har varit i flera förhållanden tidigare. Det innan varade i 13 år. Det var inte alls lika svårt att komma över.

Blir snart tokig!

Ett uppbrott är alltid svårt, särskilt om du inte får någon förklaring på varför det hände. Dina/era minnen tillsammans kommer alltid finnas med dig men det kommer bli enklare att hantera. Klyschigt men sant, vägen dit är inte lätt dock.

Ibland får man aldrig en förklaring och det är väl det man hänger upp sig på och det blir svårare att gå vidare. Det enda du kan göra då, om exet inte är villig att ta diskussionen, är att acceptera läget och försöka rannsaka dig själv och ert tidigare förhållande. Vad var bra, vad var dåligt? Vad gjorde du för saker som du kan ändra till nästa förhållande? Vad gjorde hon för saker som du inte vill ha i nästa förhållande?

Du förlorade en person som inte älskade dig men hon förlorade en person som älskade henne. Det är en klen tröst i dessa mörka tider kanske men håll ut så väntar våren och en starkare version av dig själv.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Ett uppbrott är alltid svårt, särskilt om du inte får någon förklaring på varför det hände. Dina/era minnen tillsammans kommer alltid finnas med dig men det kommer bli enklare att hantera. Klyschigt men sant, vägen dit är inte lätt dock.

Ibland får man aldrig en förklaring och det är väl det man hänger upp sig på och det blir svårare att gå vidare. Det enda du kan göra då, om exet inte är villig att ta diskussionen, är att acceptera läget och försöka rannsaka dig själv och ert tidigare förhållande. Vad var bra, vad var dåligt? Vad gjorde du för saker som du kan ändra till nästa förhållande? Vad gjorde hon för saker som du inte vill ha i nästa förhållande?

Du förlorade en person som inte älskade dig men hon förlorade en person som älskade henne. Det är en klen tröst i dessa mörka tider kanske men håll ut så väntar våren och en starkare version av dig själv.

<3

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Inaktiv

Fy fan... Ena glasdörren i duschkabinen smällde för ett par timmar sedan... Helt spontant. Hoppar till som fan av ett helt vansinningt kraschande/brakande ljud vars like jag aldrig hört förut - det var ljudet av granulerat härdat glas som regnade ned på bottenplattan av glasfiberplast i kabinen, vilken fungerade som resonanslåda typ.

Så nu är det fullt av krossat glas över hela golvet i badrummet, och jag har ingen sop/skyffel heller. Borde nog ha köpt det... Vill inte dammsuga upp allt, vet inte vad som händer med dammsugarpåsen om jag gör det... Är ju skitmycket glas det handlar om, dörrskivan var ju typ enånitti hög typ... :/

Och så datorn min... På skoj klickade jag på "överklocka processorn"-knappen i AMD Adrenalin-mjukvaran för ett par veckor sedan, jag hörde ett kort surr av spoltjut från datorlådan och så blev skärmen svart med en snurrande ring. "Startar om datorn" stod det under ringen (utan att fråga förresten), och efter omstart hängde burken under POST.

Så nu hänger burken varenda jävla gång under POST efter en omstart - OCH även efter nedstängning med medföljande kallstart. Stänger man ned burken efter häng med strömbrytaren på nätagget eller genom hålla inne ATX-knappen så startar datorn upp, UEFI gnäller om att fel uppstod under POST, man trycker F1, Esc, enter, och så startar windows upp igen tills nästa gång man måste starta om.

Och eftersom skitwindows numera gör skillnad på omstart och att stänga av/starta upp igen så betyder det att jag inte KAN starta om datorskitjävulen - så nu vill den uppgraderade Radeon-drivrutinen jag nyss la in inte funka fullt ut för jag måste "starta om" - även om jag stängt ned, och sedan startat upp igen! Fy fan jävla helvetes skit alltså vad jag hatar den här jävla skitwindows-skiten!

Permalänk
Medlem

Upptäckte att mitt smeknamn var ledigt som epostadress men råkade skapa ett helt nytt konto istället för ett alias så det gick ej att koppla till mitt befintliga konto.

Då kom snilleblixten att jag kunde radera kontot och vänta 60 dagar på raderingen skulle slå igenom och sedan skulle adressen vara ledig att skapa på nytt, denna gång som ett epostalias.

Nu har det gått 60 dagar och det går naturligtvis inte att skapa ett alias av en tidigare använd adress, det borde jag ha fattat eftersom det rent säkerhetsmässigt hade varit helknasigt.

Ibland inser man sitt misstag direkt när man gjort bort sig och ibland dröjer det 60 dagar från misstag till insikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Upptäckte att mitt smeknamn var ledigt som epostadress men råkade skapa ett helt nytt konto istället för ett alias så det gick ej att koppla till mitt befintliga konto.

Då kom snilleblixten att jag kunde radera kontot och vänta 60 dagar på raderingen skulle slå igenom och sedan skulle adressen vara ledig att skapa på nytt, denna gång som ett epostalias.

Nu har det gått 60 dagar och det går naturligtvis inte att skapa ett alias av en tidigare använd adress, det borde jag ha fattat eftersom det rent säkerhetsmässigt hade varit helknasigt.

Ibland inser man sitt misstag direkt när man gjort bort sig och ibland dröjer det 60 dagar från misstag till insikt.

Borde ju kunna kontakta leverantören och se om de kan fixa det åt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Borde ju kunna kontakta leverantören och se om de kan fixa det åt dig?

Gick tyvärr inte, försökte bli kopplad högre upp i supporten men beskedet var att det inte var någon idé eftersom det inte fanns någon lösning. Hade det ens varit möjligt och få hjälp så hade de sett att mitt konto bara var igång en timme innan jag valde att radera (i tron att det gick att flytta) så det är inte direkt att jag försöker väcka liv i något konto som varit igång i åratal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Gick tyvärr inte, försökte bli kopplad högre upp i supporten men beskedet var att det inte var någon idé eftersom det inte fanns någon lösning. Hade det ens varit möjligt och få hjälp så hade de sett att mitt konto bara var igång en timme innan jag valde att radera (i tron att det gick att flytta) så det är inte direkt att jag försöker väcka liv i något konto som varit igång i åratal.

Kan du inte häva raderingen då? Det borde ju gå om du kan bevisa att du vet senaste lösenordet och sånt?

Permalänk
Avstängd

Byggde den här riggen för 19300 under Black Friday, 6950XT, 64gb ram och 7800X3D, 2tb nvme exklusive kylare och OS.

Tål att jämföras med min i9 9900k, 2080ti, 32gb ddr4, 1tb nvme inklusive kylare och OS för 34k på Inet.

Jag fick i alla fall mycket mer för pengarna idag 4 år senare än December 2019 när 2080ti-riggen byggdes, riggen blir bara dyr om du köper ett 4090 för 1440p gaming, ett 4080/4070 för 1080p och köper en top tier rigg där du jagar någon procents extra prestanda i lägre upplösning än det segment grafikkortet faktiskt tillhör.

Med den starten vill jag bara skriva av mig hur i helvetes less jag är på att se alla dessa individer som tycker att datorkomponenterna har blivit så extremt dyra, allt är så dyrt, bla bla bla.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Nej stäng igen din satans käft, öppna en bok och vidareutbilda dig (Jag menar, det är så in i helvete lätt att läsa till något och kämpa lite hårdare något år för att sen skörda frukten i lugn och ro åren efter det). Är det försent för dig, synd, tråkig skit hörru, se till att föra över lärdomarna från din ånger till dina barn så att dessa kan få en bättre skörd än vad du fick efter hur du valde att plöja och ta hand om din åker - självinsikt för fan.

Nu är min användare ny för att min gamla ligger bakom ett låst protonmail-konto, men när jag var en liten knodd som skulle bygga min första dator och tog hjälp ifrån SweC så kunde man känna expertisen i hur folk argumenterade i trådarna för köpråd för vilka komponenter som var bra, vilka dom hade läst om och så vidare.

Idag är det mer något slags egocentriskt självrunkande för att uppnå någon slags orgasm genom rättfärdigande av sina egna val och helt utan självinsikt och självkritik, precis som i vilken facebooktråd som helst.

Nej, håll käften. Är man kritisk till det man köper och faktiskt köper det man behöver så är det inte dyrare eller i alla fall inte mycket så, landa i verkligheten igen och fråga dig hur dina förfäder hade det mellan 1970-1990 ekonomiskt.
Gillar du fortfarande inte det så får du återigen hålla kakhålet stängt, öppna en bok och göra något åt situationen annat än bedrövligt jävla gnäll i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modutest:

Byggde den här riggen för 19300 under Black Friday, 6950XT, 64gb ram och 7800X3D, 2tb nvme exklusive kylare och OS.

Tål att jämföras med min i9 9900k, 2080ti, 32gb ddr4, 1tb nvme inklusive kylare och OS för 34k på Inet.

Jag fick i alla fall mycket mer för pengarna idag 4 år senare än December 2019 när 2080ti-riggen byggdes, riggen blir bara dyr om du köper ett 4090 för 1440p gaming, ett 4080/4070 för 1080p och köper en top tier rigg där du jagar någon procents extra prestanda i lägre upplösning än det segment grafikkortet faktiskt tillhör.

Med den starten vill jag bara skriva av mig hur i helvetes less jag är på att se alla dessa individer som tycker att datorkomponenterna har blivit så extremt dyra, allt är så dyrt, bla bla bla.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Nej stäng igen din satans käft, öppna en bok och vidareutbilda dig (Jag menar, det är så in i helvete lätt att läsa till något och kämpa lite hårdare något år för att sen skörda frukten i lugn och ro åren efter det). Är det försent för dig, synd, tråkig skit hörru, se till att föra över lärdomarna från din ånger till dina barn så att dessa kan få en bättre skörd än vad du fick efter hur du valde att plöja och ta hand om din åker - självinsikt för fan.

Nu är min användare ny för att min gamla ligger bakom ett låst protonmail-konto, men när jag var en liten knodd som skulle bygga min första dator och tog hjälp ifrån SweC så kunde man känna expertisen i hur folk argumenterade i trådarna för köpråd för vilka komponenter som var bra, vilka dom hade läst om och så vidare.

Idag är det mer något slags egocentriskt självrunkande för att uppnå någon slags orgasm genom rättfärdigande av sina egna val och helt utan självinsikt och självkritik, precis som i vilken facebooktråd som helst.

Nej, håll käften. Är man kritisk till det man köper och faktiskt köper det man behöver så är det inte dyrare eller i alla fall inte mycket så, landa i verkligheten igen och fråga dig hur dina förfäder hade det mellan 1970-1990 ekonomiskt.
Gillar du fortfarande inte det så får du återigen hålla kakhålet stängt, öppna en bok och göra något åt situationen annat än bedrövligt jävla gnäll i trådar.

Det var ett rejält gnäll måste jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modutest:

Med den starten vill jag bara skriva av mig hur i helvetes less jag är på att se alla dessa individer som tycker att datorkomponenterna har blivit så extremt dyra, allt är så dyrt, bla bla bla.

Jag är en som åtminstone tänkt att det blivit dyrare, dock slängde jag lustigt nog ihop en liknande burk (5800x3d och mindre hdd, 2kkr billigare) för någon timme sedan, så får nog äta den hatten. Klart dyrare än burk i signatur när det begav sig (13.5kkr tror jag), men jag trodde att det skulle bli mycket dyrare att få något i liknande segment som för tio år sedan, någonstans mittemellan vad du gav för dig förra och vad det faktiskt landar på. Med tanke på svag krona och inflation känns det rätt överkomligt.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sunix:

Det var ett rejält gnäll måste jag säga

Var det här en tråd för galningar eller var det bara om man kände sig lite galen.

Skrivet av e1m1:

Jag är en som åtminstone tänkt att det blivit dyrare, dock slängde jag lustigt nog ihop en liknande burk (5800x3d och mindre hdd, 2kkr billigare) för någon timme sedan, så får nog äta den hatten. Klart dyrare än burk i signatur när det begav sig (13.5kkr tror jag), men jag trodde att det skulle bli mycket dyrare att få något i liknande segment som för tio år sedan, någonstans mittemellan vad du gav för dig förra och vad det faktiskt landar på. Med tanke på svag krona och inflation känns det rätt överkomligt.

Oj, ja den börjar bli till åren men 4790k och 4670k är väl helt fantastiska, min vän satt på sin 4790k fram tills för ett halvår sedan och jag bytte min när jag köpte första i9an, helt fantastisk processorfamilj precis som 2600K/Sandy Bridge.
Nu gav inte jag personligen 34k för i9 riggen, jag köpte den begagnad några månader efter inköp för 24k inklusive tillbehör så jag gav nog egentligen 20k för den.

Och grattis till din nya rigg! Jag tror 5800X3D och 7800X3D kommer att gå samma väg i historien så som Devil's Canyon och Sandy Bridge och överleva i herrans många år och att vi båda har gjort ett riktigt bra köp sett till det.

Permalänk
Avstängd

Proshop har råkat skicka fel moderkort till mig, jag har beställt ett ASRock A620M-HDV/M.2+ men jag fick ett ASRock A620M-HDV/M.2.

Segt.

Permalänk
Medlem

Först blev man glad, min Sony AG9 OLED -tv fick Android 10, trodde inte den skulle få fler uppdateringar.
Men naturligtvis blev det sura miner nästan direkt, appar hänger sig konstant, hela tvn fryser, får dra ur sladden med mera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ständig min vanliga otur när jag ska köpa saker oftast begagnat, letar i veckor och försöker hitta en bra deal eller att inget pluppar upp tillslut viker man ner sig och köper ändå några kronor dyrare än man hade tänkt.
Men tro på tusan att dagen/dagar efter pluppar det upp flertal annonser om just den varan jag sökte, det slår aldrig fel.

Någon annan som känner igen sig detta fenomen?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ständig min vanliga otur när jag ska köpa saker oftast begagnat, letar i veckor och försöker hitta en bra deal eller att inget pluppar upp tillslut viker man ner sig och köper ändå några kronor dyrare än man hade tänkt.
Men tro på tusan att dagen/dagar efter pluppar det upp flertal annonser om just den varan jag sökte, det slår aldrig fel.

Någon annan som känner igen sig detta fenomen?

Händer rätt ofta med nya prylar med, man väntar på en bra kampanj och vips så har en konkurrent ännu bättre pris veckan efter man köpt. Jag blir så klart också sur, men har insett att det inte är nåt att gräma sig över.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Fy fan... Ena glasdörren i duschkabinen smällde för ett par timmar sedan... Helt spontant. Hoppar till som fan av ett helt vansinningt kraschande/brakande ljud vars like jag aldrig hört förut - det var ljudet av granulerat härdat glas som regnade ned på bottenplattan av glasfiberplast i kabinen, vilken fungerade som resonanslåda typ.

Så nu är det fullt av krossat glas över hela golvet i badrummet, och jag har ingen sop/skyffel heller. Borde nog ha köpt det... Vill inte dammsuga upp allt, vet inte vad som händer med dammsugarpåsen om jag gör det... Är ju skitmycket glas det handlar om, dörrskivan var ju typ enånitti hög typ... :/

Och så datorn min... På skoj klickade jag på "överklocka processorn"-knappen i AMD Adrenalin-mjukvaran för ett par veckor sedan, jag hörde ett kort surr av spoltjut från datorlådan och så blev skärmen svart med en snurrande ring. "Startar om datorn" stod det under ringen (utan att fråga förresten), och efter omstart hängde burken under POST.

Så nu hänger burken varenda jävla gång under POST efter en omstart - OCH även efter nedstängning med medföljande kallstart. Stänger man ned burken efter häng med strömbrytaren på nätagget eller genom hålla inne ATX-knappen så startar datorn upp, UEFI gnäller om att fel uppstod under POST, man trycker F1, Esc, enter, och så startar windows upp igen tills nästa gång man måste starta om.

Och eftersom skitwindows numera gör skillnad på omstart och att stänga av/starta upp igen så betyder det att jag inte KAN starta om datorskitjävulen - så nu vill den uppgraderade Radeon-drivrutinen jag nyss la in inte funka fullt ut för jag måste "starta om" - även om jag stängt ned, och sedan startat upp igen! Fy fan jävla helvetes skit alltså vad jag hatar den här jävla skitwindows-skiten!

Ang. datorn som bara startar om sig och inte gör en shutdown, så testa med att installera om grafikdrivrutinerna?
Hjälpte mig när jag uppdaterade BIOS på mitt AMD system och fick samma problem som dig efter det.

edit: nvm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wip3:

edit: nvm

Inatt blinkade strömmen till och min UPS klickade igång - dock inte snabbt nog för att min dator som körde folding@home skulle palla med spänningsfallet. Och man vet ju hur det är - en UPS som inte går att lita på är ingen UPS.

Så när datorn hängde åter igen under uppstart tröttnade jag på tjorveriet och provade nolla CMOS. Hjälpte inte.

Gick in i setup efter omstart och återställde standardvärden på allt, då fixade sig problemet. Tydligen skriver Radeon Software överklockningsparametrar direkt till UEFI på något jävla vis så det inte går att utrota ändringarna på något rimligt sätt. *fnys frust*

Har inte orkat gå tillbaks in och ställa tillbaks något som det var innan. Ska vänta tills ny AGESA släpps, så jag får färskaste versionen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modutest:

Proshop har råkat skicka fel moderkort till mig, jag har beställt ett ASRock A620M-HDV/M.2+ men jag fick ett ASRock A620M-HDV/M.2.

Segt.

Påminner mig om den gången för många år sedan då jag hade beställt en joystick, men fick ett tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Lådcykeln var väck när jag skulle cykla till förskolan med ungen imorse!
Kedjelås på den vilket inte har hjälpt. Inget hjälper i längden...

Planeringsmässigt är den cykeln ganska relevant för att sköta hämtning/lämning. Jag har ingen bil.
Så idag började väl med ett minus iaf.

Edit:
Jag hittade min cykel igen!
På blocket! Vem kunde ana va?

Polisanmälde det hela, stämde träff med försäljaren, ringde in polisen och de kom med 3 polisbilar.
Tjuven blev gripen och jag har fått tillbaka min cykel SAMMA DAG!

Det här slutade otippat lyckligt!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Sötast
Skrivet av Söderbäck:

Lådcykeln var väck när jag skulle cykla till förskolan med ungen imorse!
Kedjelås på den vilket inte har hjälpt. Inget hjälper i längden...

Planeringsmässigt är den cykeln ganska relevant för att sköta hämtning/lämning. Jag har ingen bil.
Så idag började väl med ett minus iaf.

Edit:
Jag hittade min cykel igen!
På blocket! Vem kunde ana va?

Polisanmälde det hela, stämde träff med försäljaren, ringde in polisen och de kom med 3 polisbilar.
Tjuven blev gripen och jag har fått tillbaka min cykel SAMMA DAG!

Det här slutade otippat lyckligt!

Fan vad häftigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Lådcykeln var väck när jag skulle cykla till förskolan med ungen imorse!
Kedjelås på den vilket inte har hjälpt. Inget hjälper i längden...

Planeringsmässigt är den cykeln ganska relevant för att sköta hämtning/lämning. Jag har ingen bil.
Så idag började väl med ett minus iaf.

Edit:
Jag hittade min cykel igen!
På blocket! Vem kunde ana va?

Polisanmälde det hela, stämde träff med försäljaren, ringde in polisen och de kom med 3 polisbilar.
Tjuven blev gripen och jag har fått tillbaka min cykel SAMMA DAG!

Det här slutade otippat lyckligt!

Fy fan vad härligt

Nog för att kriminella är dumma, men blocket?!

Jag är dock lite chockad att han inte hade koll på att du bodde där cykeln kom ifrån
Använde blocket öppet (det kräver väl bankid?)
Polisen brydde sig tillräckligt för att dyka upp
Du fick tillbaka cykeln och påföljder för tjuven

Nästan som att du får skriva en bok/film om detta

Permalänk
Medlem

Vänta på paket där tillverkare har en rejäl backlog. hade oturen att inte ha råd när produkten fanns i lager. när jag väl hade pengar så fanns inga produkter i lager. Datumet flyttas längre och längre fram. Hoppas produkten kommer i slutet av januari. men jag tror inte på't.
Det är ganska surt.

+
Verkar som det ramlar in ett par nu kommande vecka! så kanske får nästa vecka. det vore roligt. då får jag gå till den andra tråden

extra
Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Tänker fortf. på mitt ex. 9 månader sedan det tog slut.
Fick ingen vettig förklaring varför det tog slut.

Får upp minnen lite titt som tätt, och det suger hårt. Har varit i flera förhållanden tidigare. Det innan varade i 13 år. Det var inte alls lika svårt att komma över.

Blir snart tokig!

Jag var i den sitsen för några år sedan. Jag hade en mardröm (hemsk). Jag brast ut i gråt titt som tätt. Det var en jobbig period. Och ja, jag blev kär i henne, inte 100% utan 1.000% 😃 Nu är man tillbaka på banan (The track) och f ö r s i k t i g t, f ö r s i k t i g t, börjar man göra sociala accepterade utfall i något som kan kallas för dejting.

Men känslan är hemsk när det tar slut eftersom man brottas med att älska personen som inte älskar dig och som vill göra, och gör, slut 🔚 med dig. Faktor, Faktor = Produkt...😔 Tyvärr...🥴

Dock känner jag att jag är mer ödmjuk och jag ömmar för personer som har det taskigt ställt på det ena eller andra sättet (vilket inte alltid behöver bero på pengar - folk kan tjäna bra men må som en skinnflåd katt, fastnaglad med en fältkniv i en garderob som är anklagad för att vara gsy, enbart för att denne är inne i garderoben), jag har alltid varit socialt filantropisk men den sidan blev större och mer konkret och det är jag tacksam för att jag fick ut av relationen... ❤️

Jag donerar inte till Röda korset ➕ utan jag Swishar till causes som kan behöva en slant lite här och var.
Jag skickade julgodis till ett gäng ukrainska barn.

Till dig som förlorade tjejen kan jag bara säga att man måste försöka göra saker man tycker är roliga för att komma vidare... Snus m#s och bränn*&#...

Ta hand om er därute...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Jag köpte BF5 till båda grabbarna när det var på rea.
Vi spelade lite tillsammans men ingame VOIP fungerade inte till belåtenhet, så vi ska gå på Discord istället.
Stora grabben hade de redan, men 12 åringen hade det inte.

Vid kontoskapande nekar den direkt - man måste vara 13 år. Jaha, jaja, skapar väl ett med annat födelseår. Nope, nu e-posten är upptagen. Ok? Kan man logga in och ändra ålder? Nope, kontot finns.

Så jävla moment 22!

Permalänk
Medlem

Gruvar mig lite inför veckan. Röntgen igen för att se hur cellgiftsbehandlingen faktiskt tar (såg rätt bra ut men data sedan tidigare var inte riktigt bra nog som jag förstod det), ny runda cellgiftsbehandling bara dagar innan jul samt huruvida jag får gå över till blodtunnande tabletter istället för sprutorna jag behöver ta idag.

Noll julstress för mig då jag inte kommer göra annat än att stanna hemma och ta det lugnt och vila. Kanske blir något typ en vecka efter behandlingen då ork och energi och sådant börjar återvända lite smått. Är inte någon stor julfirare som det är ändå. Men får se. Fokuserar ändå mest på behandlingen ändå, av uppenbara skäl. Klenare pga cellgift så blir mer riskabelt att umgås med folk ändå. Vaccinerad mot allt som går att skydda sig mot men vinterkräksjuka och liknande finns det ju inget för.

Sen blev jag lite påmind om att det nu denna vecka var 3 månader sedan första symptomen och fick tidiga besked. Tiden går ganska fort på något sjukt vis.

Hoppas ni har det bra där ute och håller er friska och pigga iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Är inte religiös...men amen... :)

Skrivet av anders190:

Gruvar mig lite inför veckan. Röntgen igen för att se hur cellgiftsbehandlingen faktiskt tar (såg rätt bra ut men data sedan tidigare var inte riktigt bra nog som jag förstod det), ny runda cellgiftsbehandling bara dagar innan jul samt huruvida jag får gå över till blodtunnande tabletter istället för sprutorna jag behöver ta idag.

Noll julstress för mig då jag inte kommer göra annat än att stanna hemma och ta det lugnt och vila. Kanske blir något typ en vecka efter behandlingen då ork och energi och sådant börjar återvända lite smått. Är inte någon stor julfirare som det är ändå. Men får se. Fokuserar ändå mest på behandlingen ändå, av uppenbara skäl. Klenare pga cellgift så blir mer riskabelt att umgås med folk ändå. Vaccinerad mot allt som går att skydda sig mot men vinterkräksjuka och liknande finns det ju inget för.

Sen blev jag lite påmind om att det nu denna vecka var 3 månader sedan första symptomen och fick tidiga besked. Tiden går ganska fort på något sjukt vis.

Hoppas ni har det bra där ute och håller er friska och pigga iallafall.

De flesta som har gått igenom livsavgörande händelser burkar säga:
a) vad ska jag med [så mycket] prylar till
b) ta vara på varje sekund
c) ta hand om er och varandra
d) tala [ut] med anhöriga.

Livet äro förgängligt. Jag hjälper till i "det där landet som ligger i krig med det andra landet". Och det gör jag just för att livet är så kort (och en massa andra skäl som humanism etc.) eftersom jag anser att man ska ta vara på livet, inte ha ihjäl det...

Jag skickar en sekulariserad bön till alla att de ska ta hand om sig och att jag hoppas att alla får ha hälsan. (Tror ej på gud).

@anders190: Jag hoppas att du under omständigheterna har det b r a, ja så BRA man kan ha det under den stationära och statliga cocktail 🍹 som benämns cellgiftsbehandling. Ta hand om dig och TALA med familjen så mycket det går. Jag hoppas att Du blir frisk snart 🔜.

Paket och "julfirande" är inte viktigt...det är viktigare att vara med familjen och andra nära och kära. Paket med omtanke är bäst. Take big care of yourself. 🤗 🦊

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃