Amazon hävdar att jag skickat tillbaka fel vara - vad göra?

Permalänk

Du ska ha tack iaf för att du fått mig att aldrig handla dyrare grejer från Amazon igen iaf 👍

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag hoppas det går vägen för dig men varför kontaktade du inte amazon direkt och sade att produkten du fått var öppnad +använd samt eventuellt fel vara?

Enklast är ju köra deras chat istället för att ringa, då får du allt i mail efter vad som sagts

Kanske jag som inte hittat det men var finns chat mot amazon.se? Vad är telefonnumret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Kanske jag som inte hittat det men var finns chat mot amazon.se? Vad är telefonnumret?

Chatten finns i appen iaf... Jag har och kommer aldrig ringa om chat finns, så vet ej numret 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Chatten finns i appen iaf... Jag har och kommer aldrig ringa om chat finns, så vet ej numret 😊

Se där i appen fanns ju både chat och request a call... Jag sökte bara på hemsidan i somras. Det är ju logiskt att ha mer funktionalitet i appen än på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Se där i appen fanns ju både chat och request a call... Jag sökte bara på hemsidan i somras. Det är ju logiskt att ha mer funktionalitet i appen än på hemsidan.

Det finns på hemsidan också men är väldigt dolt. De vill ju helst inte lösa via telefon såklart.
Jag har bara pratat med Amazon via telefon och ej chat. Då pga importavgifter.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Finns inget avtal om att de ska ta hand om orelaterade varor som skickas i retur. Det låter som en ickefråga i sammanhanget, TS ska påtala att de inte levererat rätt vara och har skickat den felaktiga varan i retur. Amazon hade behövt visa för ARN att de inte kan ha levererat fel vara.

Det behövs inget avtal. Du är enligt lag skyldig att ta hand om varor som felaktigt levererats till dig.
Jag har haft den diskussionen lite för många gånger när jag jobbade för ett byggföretag och det skickades fel vara hem till kund. Ofta va det skrymmande paket och flera pallar vilket orsakade en olägenhet för den som tog emot varorna. Men hade de väl tagit emot dem var de skyldiga att också ta hand om dem. Exempelvis om pallarna stod ute och det regnade behövde de täcka över dem osv.
Samma princip gäller såklart Amazon om de får en retur som de hävdar är fel vara.
Mycket märkligt agerat.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Köpte en makita skruvdragare på amazon warehouse, men fick en helt annan billigare model. Skickade bild på produkt hemsidan samt den felaktiga produkt och fick pengene retur.

Det viktigaste är att dokumentera felet hos amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Helt sjukt egentligen, inget jag tänkt på tidigare. Bör man alltså alltid beställa med kreditkort från amazon om man hamnar i likande sits? Nu tar jag allt därifrån på faktura. Sen behöver man nog dokumentera med foton

Konsumentkreditlagen gäller både för kreditkort och faktura så det är ingen större skillnad. I båda fallen är det enklaste att bestrida fakturorna tills man fått varan man beställt. (Men man kan också kräva återbetalning mot kreditgivaren i efterhand på båda om man redan betalt in)

Skrivet av Hasson39:

Jag kommer kontakta banken imorgon, men enligt min erfarenhet så handlar de flesta fallen vare sig man fått det man beställt eller inte, och inte huruvida det gått med en retur, så har inte höga förhoppningar där heller. Sista alternativet blir väl att fortsätta skriva till dom, kontakta KO och bara hoppas att någon gör något.

Fast det handlar ju om just det i ditt fall med. Du har inte fått det du beställt levererat än och det är det du ska trycka hårdast på, inte de tveksamma returvillkoren vid nekande. Sen är det dock upp till kortutgivarens ev generösare villkor då det inte finns nån skyddande lag för debetkort likt kreditkort: ”Ett debetkort är ett kort där pengarna dras direkt när du köper något. Om du betalat med ett debetkort har du inte rätt att reklamera kortköp enligt någon lag. Men många banker erbjuder ändå den möjligheten. I så fall står det i bankens villkor för det kort du har. Ibland kan det finnas tidsbegränsningar i villkoren.” -Hallå Konsument

Permalänk
Medlem

Du kan ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogden om du inte får tillbaka dina pengar.

fogden

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det behövs inget avtal. Du är enligt lag skyldig att ta hand om varor som felaktigt levererats till dig.
Jag har haft den diskussionen lite för många gånger när jag jobbade för ett byggföretag och det skickades fel vara hem till kund. Ofta va det skrymmande paket och flera pallar vilket orsakade en olägenhet för den som tog emot varorna. Men hade de väl tagit emot dem var de skyldiga att också ta hand om dem. Exempelvis om pallarna stod ute och det regnade behövde de täcka över dem osv.
Samma princip gäller såklart Amazon om de får en retur som de hävdar är fel vara.
Mycket märkligt agerat.

Inget lager har massor oönskade varor från konsument som ligger och tar plats och väntar på att konsumenten ska boka frakt för. Alltså där de behåller varor i all evighet om ingen kontaktar de.

Känner inte till att något företag fällts för olovligt förfogande även om de slängt varan som de felaktigt fick i retur. I andra sammanhang t.ex. felaktiga betalning så känner jag till när det blivit brottsfall.

Just Amazon har garderat sig i sina returvillkor:

Skrivet av Amazon:

Felaktiga returer
Vänligen se till att du returnerar rätt artikel och att artikeln är komplett när du gör en retur. Rätt artikel måste returneras för att du ska få en återbetalning.

För att skydda Amazons anställda och kunder kasserar vi felaktiga returer. Om du av misstag har returnerat fel artikel till Amazon, vänligen kontakta Kundtjänst så snart som möjligt. Amazon kan inte garantera att din artikel kommer att hittas och returneras, och vi betalar inte ut ersättning för artiklar som felaktigt returnerats till Amazon.

Så märkligt att de kommer göra det som kommit överens om. Det finns inget att hämta på det spåret, det är dessutom just olovligt förfogande att behålla varan för TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Inget lager har massor oönskade varor från konsument som ligger och tar plats och väntar på att konsumenten ska boka frakt för. Alltså där de behåller varor i all evighet om ingen kontaktar

Evighet är väl inte uppe till diskussion?

Skrivet av Petterk:

Känner inte till att något företag fällts för olovligt förfogande även om de slängt varan som de felaktigt fick i retur. I andra sammanhang t.ex. felaktiga betalning så känner jag till när det blivit brottsfall.

Har inte grävt i om det finns avgöranden i liknande fall.

Skrivet av Petterk:

Just Amazon har garderat sig i sina returvillkor:

Så märkligt att de kommer göra det som kommit överens om. Det finns inget att hämta på det spåret, det är dessutom just olovligt förfogande att behålla varan för TS.

Det är inte möjligt att gardera sig mot BrB med avtalsvillkor. Men det vet du redan.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det är inte möjligt att gardera sig mot BrB med avtalsvillkor. Men det vet du redan.

Du godtar villkoren när du göra returen, TS har inte hittat någon adress och bokat någon frakt själv. Självklart är det inte olovligt förfogande att göra saker man kommit överens om, men det vet du redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du godtar villkoren när du göra returen, TS har inte hittat någon adress och bokat någon frakt själv. Självklart är det inte olovligt förfogande att göra saker man kommit överens om, men det vet du redan.

De enda villkor som är av juridisk betydelse är köpvillkoren. Amazon kan inte använda särskilda villkor efter köpet är gjort.
BrB är inte dispositiv och därför är avtalsvillkor som står i strid med dess regler verkningslösa. I Amazons köpevillkor står ingenting om att köparen godkänner förstörande av egendom som anses tillhöra köparen.

Huruvida detta förfarande skulle bedömas vid en tvist vet jag inte. Men som företag kan du knappast friskriver dig på detta vis. Vad jag kan tyda av Amazons köpevillkor har man inte heller gjort en sådan friskrivning. Missar jag något i villkoren?

Edit: Ahh ser att du citerat deras returpolicy ovan. I detta fall får man dock se till reglerna i dist avtL då TS returnerat varan omgående och i vart fall inom 14 dagar. Det betyder exempelvis att han inte står risken för vara under transport tillbaka till Amazon. Det gör han enbart ifall han nyttjar deras 30-dagars returgaranti (fint att de kallar den garanti när den i själva verket är sämre än konsumentens lagliga rätt)

Vore dock intressant att se detta prövas rättsligt

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

De enda villkor som är av juridisk betydelse är köpvillkoren. Amazon kan inte använda särskilda villkor efter köpet är gjort.
BrB är inte dispositiv och därför är avtalsvillkor som står i strid med dess regler verkningslösa. I Amazons köpevillkor står ingenting om att köparen godkänner förstörande av egendom som anses tillhöra köparen.

Huruvida detta förfarande skulle bedömas vid en tvist vet jag inte. Men som företag kan du knappast friskriver dig på detta vis. Vad jag kan tyda av Amazons köpevillkor har man inte heller gjort en sådan friskrivning. Missar jag något i villkoren?

Jag förstår inte hur du kan fortsätta denna diskussion.

Det är ingen friskrivning i strid mot någon lag, du ingår en överenskommelse när du skickar tillbaka varor. Du bestämmer över egen egendom och har gått med på att om du skickar egendom som inte är relaterat till returen så får den förstöras, här är det dessutom Amazons egendom så om de vill förstöra den är det fritt fram även utan någon överenskommelse.

Det är inte brottsligt att göra något som man gått med på, det är bara olovligt förfogande om man inte gått med på det. Det är inte brottsligt att ge upp egendom, så vida vi inte talar om miljöbrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Jag förstår inte hur du kan fortsätta denna diskussion.

Det är ingen friskrivning i strid mot någon lag, du ingår en överenskommelse när du skickar tillbaka varor. Du bestämmer över egen egendom och har gått med på att om du skickar egendom som inte är relaterat till returen så får den förstöras, här är det dessutom Amazons egendom så om de vill förstöra den är det fritt fram även utan någon överenskommelse.

Det är inte brottsligt att göra något som man gått med på, det är bara olovligt förfogande om man inte gått med på det. Det är inte brottsligt att ge upp egendom, så vida vi inte talar om miljöbrott.

Amazon kan såklart förstöra sin egendom, men i detta fallet påstår de ju att det inte är deras egendom.
Så en överenskommelse behövs absolut. Huruvida denna är förenlig med tvingande lagstiftning orkar jag inte reda i ikväll. Men inget Amazon skriver som ”villkor” kan vara till TS nackdel jämfört med distansavtalslagen.

Trevlig kväll

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Amazon kan såklart förstöra sin egendom, men i detta fallet påstår de ju att det inte är deras egendom.
Så en överenskommelse behövs absolut. Huruvida denna är förenlig med tvingande lagstiftning orkar jag inte reda i ikväll. Men inget Amazon skriver som ”villkor” kan vara till TS nackdel jämfört med distansavtalslagen.

Trevlig kväll

Det är inget som regleras i någon lag och är inget som är till någon nackdel när det gäller DAL, KöpL eller KKöpL.

Självklart får både TS och säljaren bestämma vad de vill göra med respektive egendom, det finns ingen diskussion här. Brottsbalken inskränker i det här fallet inte i äganderätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det är inget som regleras i någon lag och är inget som är till någon nackdel när det gäller DAL, KöpL eller KKöpL.

Självklart får både TS och säljaren bestämma vad de vill göra med respektive egendom, det finns ingen diskussion här. Brottsbalken inskränker i det här fallet inte i äganderätten.

Frågan blir väl om äganderätten har gått över i detta fallet? Det man kommer överens om är ju att den saken man skickar tillbaka är den hen har köpt innan och när han skickar tillbaka den så tar amazon över äganderätten, inte att amazon får äganderätten över vad som helst som TS skickar tillbaka, eller? Om tex TS råkar skicka med 10.000 kronor i lådan också så får ju amazon inte bara ta dem pengarna bara för att de råkar ligga i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Frågan blir väl om äganderätten har gått över i detta fallet? Det man kommer överens om är ju att den saken man skickar tillbaka är den hen har köpt innan och när han skickar tillbaka den så tar amazon över äganderätten, inte att amazon får äganderätten över vad som helst som TS skickar tillbaka, eller? Om tex TS råkar skicka med 10.000 kronor i lådan också så får ju amazon inte bara ta dem pengarna bara för att de råkar ligga i lådan.

Då är pengarna borta.

https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=GK...

Skrivet av Amazon:

Felaktiga returer

Vänligen se till att du returnerar rätt artikel och att artikeln är komplett när du gör en retur. Rätt artikel måste returneras för att du ska få en återbetalning.

För att skydda Amazons anställda och kunder kasserar vi felaktiga returer. Om du av misstag har returnerat fel artikel till Amazon, vänligen kontakta Kundtjänst så snart som möjligt. Amazon kan inte garantera att din artikel kommer att hittas och returneras, och vi betalar inte ut ersättning för artiklar som felaktigt returnerats till Amazon.

Permalänk
Medlem

Deras friskrivning behöver inte gälla i rätten men svårt att veta tills det prövas rättsligt.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Fast amazons policy stå ju inte över lag gällande condicti indebiti. Amazon kan ju skriva vad som helst egentligen men om det är att anses som felaktig betalning så spelar det ingen roll vad amazon skriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Fast amazons policy stå ju inte över lag gällande condicti indebiti. Amazon kan ju skriva vad som helst egentligen men om det är att anses som felaktig betalning så spelar det ingen roll vad amazon skriver

Det finns många civilrättsliga principer som inte går att finna i lagen, men det är omöjligt att det skulle bli ett brottmål av det hela. Det skulle det kunna bli om det gäller egendom. Civilrättsligt finns det heller inget att hämta i trådens fall.

Det enda civilrättsliga spår som finns är att säljaren inte levererat varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det finns många civilrättsliga principer som inte går att finna i lagen, men det är omöjligt att det skulle bli ett brottmål av det hela. Det skulle det kunna bli om det gäller egendom. Civilrättsligt finns det heller inget att hämta i trådens fall.

Det enda civilrättsliga spår som finns är att säljaren inte levererat varan.

Ja, lag, rättsfall, förarbete och doktrin är de fyra rättskällorna vi tillämpar i Sverige. Ingen av dem säger dock att ett företags policy tillämpas framför tvingande lagstiftning.
Om Amazon påstår att det va TS egendom skulle det teoretiskt kunna bli föremål för olovligt förfogande, även om det är otroligt att så skulle ske.

Varan är levererad men eftersom TS nyttjat sin ångerrätt är det Amazon som bär risken för varan under returtransporten.
Har den skadats eller försvunnit är det Amazon som får stå den kostnaden. Detta kan inte avtalas bort.

Om jag va TS skulle jag stått på mig och anmält detta till ARN.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Ja, lag, rättsfall, förarbete och doktrin är de fyra rättskällorna vi tillämpar i Sverige. Ingen av dem säger dock att ett företags policy tillämpas framför tvingande lagstiftning.
Om Amazon påstår att det va TS egendom skulle det teoretiskt kunna bli föremål för olovligt förfogande, även om det är otroligt att så skulle ske.

Det finns ingen inskränkning i äganderätten här, så en överenskommelse gäller.

Permalänk
Skrivet av sredder:

Du kan ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogden om du inte får tillbaka dina pengar.

fogden

Det kostar 300 kr att registrera hos KFM och det leder ingenstans om du inte stämmer bolaget i tingsrätten.

Permalänk
Medlem

Om en näringsidkare tar emot en produkt för att förvara eller utföra arbete på så finns lagstiftning som gäller innan näringsidkaren kan göra sig av med produkten (Näringsidkares rätt att sälja saker som inte hämtats). Det skall ske tydlig anmaning med rekommenderat brev, tidsfrist på minst tre månader, etc och om produkten har ett försäljningsvärde så skall den säljas. Eventuellt överblivet belopp (efter fordran) skall utbetalas till konsumenten.

I kontrast så vore det märkligt om företag får göra vad de vill med produkter som skickats in felaktigt/av misstag.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Se där i appen fanns ju både chat och request a call... Jag sökte bara på hemsidan i somras. Det är ju logiskt att ha mer funktionalitet i appen än på hemsidan.

Det finns också på deras hemsida. Bara en del klickande innan man når dit.
Konto - Contact Us - Help with something else - Something else - Contack Us
Då får man upp val Request a phone call - Chat with us - Email us.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag har bara köpt enstaka näsan från Amazon för inte så mycket pengar. Efter att läst detta så vågar man inte köpa något dyrt därifrån. Redan varit skeptisk innan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag har bara köpt enstaka näsan från Amazon för inte så mycket pengar. Efter att läst detta så vågar man inte köpa något dyrt därifrån. Redan varit skeptisk innan.

Håller med. Jag har inte köpt nåt särskilt dyrt där hittills, har inte varit över tusenlappen för nåt köp, och det kommer garanterat inte bli nåt dyrt framöver. Riktigt, riktigt illa.
Amazon har ju haft rykte om sig att vara väldigt generösa och kundnöjdhetsfokuserade, men det har väl ändrats...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Det här låter ju en aning oroväckande på flera plan.
Det känns som om Amazon har gjort med sin returpolicy som man gjort med diverse produktbeskrivningar: Maskinöversatt från någon annan sajt. Vid rättslig prövning i Svensk rätt så torde avtalstexten inte hålla eftersom KKL.s vilkor övertrumfar avtalet till konsumentens fördel. Sen är det ju diverse bevisfrågor som väcker större möjlighet för tolkning, men jag skulle definitivt anmält till ARN.

Men den större frågan är dock varför Amazon agerar som man gör. Den konkurransfördel man har gentemot siter som Ali, eBay,Temu Wish mfl är ju just större kundtrygghet. Annars kan ju konsumenterna lika gärna köpa produkterna billigare hos någon av Kinasäljarna, men med i princip väldigt dåligt köpskydd vid eventuellt fel.
Så det väcker frågetecken vad som förevarit. Vad händer om TS får sitt fall upptaget i media? Den förlusten skulle kosta Amazon mycket mer än dom 7000 kronorna.

För egen del har jag bara positiva erfarenheter i stort av Amazon och returer. Har fått pengarna tillbaka och behålla flera prylar och fått tillbaka pengarna på rena "ångra"-returer.
Köpte även i något fall en produkt som var uppenbart felprissatt (såldes för 170kr, men kostade typ 1800kr hos alla konkurrenter. Trodde dom skulle annulera ordern, men den dök upp efter ett tag

Hoppas TS följer upp hur det går!

Visa signatur

pictorhayes

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det kostar 300 kr att registrera hos KFM och det leder ingenstans om du inte stämmer bolaget i tingsrätten.

Stämmer däremot inte. Jag har anmält företag till kronofogden förut och fått tillbaka alla pengarna jag la ut. Däremot tog processen ett bra tag men jag fick rätt utan att det gick till rättegång.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.