Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Funkar ju bra på andra appar så varför skulle det inte gå här? Reddit har bl.a amoled night mode och det är ju mest bara text där

Nej det är förstås ingen skillnad, men upplever att vissa oled-paneler är begränsade på det sättet att det blir kraftiga eftersläpningsr om de går från helt avstängda till påslagna. Med det sagt är det så klart aldrig dåligt med valfrihet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

@pålis @Rouge of Darkness @RVX Den byggdes om för att få en enhetlig design på alla enheter, för alla våra besökare (gäster som inloggade). Och för att råda bot på de problemen som vi tidigare fått in feedback på som; "Låsa fast huvudmenyn" och svårigheter att hitta "Logga ut"-knappen.

Min fundering kvarstår dock, vad är det ni vill komma åt i profilsidan? Klickar ni direkt vidare till "Mina annonser" eller hur jobbar ni?

Jag återkommer löpande till profilsidan för att hoppa mellan trådar jag har på bevakning. När jag läst klart en tråd hoppar jag tillbaka till profilsidan för att hoppa till en ny osv. så det totalstoppar flowet nu med dubbla klick Hade hellre sett en ny knapp för inställningar än att lägga den under profilknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Jag återkommer löpande till profilsidan för att hoppa mellan trådar jag har på bevakning. När jag läst klart en tråd hoppar jag tillbaka till profilsidan för att hoppa till en ny osv. så det totalstoppar flowet nu med dubbla klick Hade hellre sett en ny knapp för inställningar än att lägga den under profilknappen.

Vad är det för fel på Följda trådar som precis som tidigare har direktlänk?

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Vad är det för fel på Följda trådar som precis som tidigare har direktlänk?

för bloatad enligt min mening jag har samma betéende med att använda "loggen" på profilsidan den ger all info jag behöver veta och är mer lättöverskådlig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

HB knäckte Swec-koden!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Nånting som vore lite fräsigt vore om swec-gubben i loggan bytte till solglasögon vid ljust tema och vanliga glasögon vid mörkt tema.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

En till vända med justeringar har gjorts rent grafiskt.

Ljust tema:

  • Återställt färgen på vänsterspalten i forumet (på desktop)

  • Återställt färgen på inaktiva-knappar i pagineringen

  • Återställt hover-färgen i menyn

Mörkt tema:

  • QR-koderna i marknaden kunde inte skannas på vissa enheter, de har nu en vit ram runt sig

  • Diagram som länkades i forumet gick inte att läsa - de ser nu likadana ut som i artiklar

Permalänk

Tackar nu kan jag läsa diagrammen även i mörkt lägre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

En till vända med justeringar har gjorts rent grafiskt.

Ljust tema:

  • Återställt färgen på vänsterspalten i forumet (på desktop)

  • Återställt färgen på inaktiva-knappar i pagineringen

  • Återställt hover-färgen i menyn

Mörkt tema:

  • QR-koderna i marknaden kunde inte skannas på vissa enheter, de har nu en vit ram runt sig

  • Diagram som länkades i forumet gick inte att läsa - de ser nu likadana ut som i artiklar

Scrollar jag ner en bit på sidan så får jag det här fula bytet i bakgrundsfärg. Går det att fixa måntro?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Gurrrra:

Scrollar jag ner en bit på sidan så får jag det här fula bytet i bakgrundsfärg. Går det att fixa måntro?

Du ser ut att ha flera teman eller tilägg igång. Prova en annan webbläsare först, om det fortfarande krånglar med en "ren webbläsare" behöver jag lite mer information om vad du använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Du ser ut att ha flera teman eller tilägg igång. Prova en annan webbläsare först, om det fortfarande krånglar med en "ren webbläsare" behöver jag lite mer information om vad du använder.

Ah ja jag hade stängt av Dark Reader för swec tidigare men den verkade ha slagit igång sig igen. Nvm mig då!

Permalänk
Medlem

Att mörkt tema ska väljas automatiskt stämmer ej på Samsung med Samsungs webbläsare. Den kör på ljust oavsett.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av justabit:

Att mörkt tema ska väljas automatiskt stämmer ej på Samsung med Samsungs webbläsare. Den kör på ljust oavsett.

Samsung Internet gör som den vill och inget vi kan göra åt saken.

Inställningar > Labbar > Använd webbplatsens mörka tema

Inställningar > Webbsidevisning > Mörkt läge > På (alternativt på hela telefonen)

Då och bara då! Kan du aktivera ytterligare en knapp för att få officiella mörka teman...

"Platser med mörkt tema"

Permalänk
Medlem

Ni kan ju ta er en funderare på att se över reklambanners, vad är det för mening med ett mörkt tema om ni fyller hela sidorna med vita asus reklam banners ? Då försvinner liksom tanken med ett mörkt tema.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 och 32 GB ram ett par ssd och ett grafikkort som är urgammalt
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -