Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Tänkte köpa en begagnad ps5 för att spara lite pengar. Nånting man bör akta sig för? Har hittat en för 4000kr + 2 spel. För bra för att vara sant? Kan dom låsas remote eller liknande?

Första att kolla (om det är Blocket särskilt) är om 1. Priset verkligen är 4000. Och 2. Den ens går att köpa. Verkar som mycket scam eller försök att driva ner priset för andra.

Är det trots allt en riktig annons för det priset så är det nog bara att klippa oavsett. Är man noga med vad man får kan man alltid kolla upp hur gammal modellen är. Är den i ett tema-paket med spel på omslag blir detta lättare att avgöra.

Har man några nojor alls mot skador eller smuts, köp aldrig något där de enda medföljande spelen är sport eller COD.

Skrivet av Millhouse1:

Borde ju EU titta på? som konsument så ska man väl ha friheten att köpa fysiska och digitala spel vart man vill. Är det inte lite samma sak som Applestore grejen som är i fokus nu? tar 30% och monopol för appar i apple produkter?

Säljförbud för Steamdeck?

Låter som en pyrrusseger.

Det enda universella som möjligen skulle kunna fungera vore om alla utvecklare eller distributörer själva fick ansvara för att sälja spelkoder ungefär som hos Valve. Men även där finns ju begränsningar, varav vissa snarlika de konsollerna har.

Och vilka kommer få betala för alla som jobbar på att kringgå systemet? Garanterat de som inte orkar. Som på Steam.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag har faktiskt svårt att tro på uppgifterna som Totoki lämnade 2021.
Speciellt när de inte ens kunde leverera... men nu kanske nu när chiptillverkningen kommit igång och de kan komma upp i rätt volymer.

Kollade årsredovisningen och det finns inget sätt att styrka uppgifterna heller då posterna gäller
Digital Software and Add-on Content, Network Services och Hardware and Others.
De kan alltså sälja first-party software för andra plattformar och räkna in det i hårdvarukategorin.

Samtidigt samma dag som Totoki säger att PS5 går med vinst, aug 4, 2021:
Sony Gaming Profit Drops 33%, Partially Due To Selling PS5 At A Loss
Getting an install base: it ain’t cheap. That’s one of the main takeaways from Sony’s recent earnings report, where the company has seen increases overall, but in the gaming sector, revenue rose just 2% while profit dropped 33% year over year.
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/08/04/sony-gaming...

Nej, jag tror inte de gick med vinst 2021 på konsolerna...

Sony har ju själva sagt att dom inte längre förlorade på varje såld enhet sen sommaren 2021.

Permalänk
Medlem

Brukar det vara någon rea på PS+ i mellandagarna?

Sony drog fullt pris för mitt ps+ trots att jag hade stängt av auto-renewal. Supporten refundade transaktionen men BF-rean var redan slut och de kunde inte göra ge partial refund eller på annat sätt kompensera för strulet. Ganska dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag har faktiskt svårt att tro på uppgifterna som Totoki lämnade 2021.
Speciellt när de inte ens kunde leverera... men nu kanske nu när chiptillverkningen kommit igång och de kan komma upp i rätt volymer.

Kollade årsredovisningen och det finns inget sätt att styrka uppgifterna heller då posterna gäller
Digital Software and Add-on Content, Network Services och Hardware and Others.
De kan alltså sälja first-party software för andra plattformar och räkna in det i hårdvarukategorin.

Samtidigt samma dag som Totoki säger att PS5 går med vinst, aug 4, 2021:
Sony Gaming Profit Drops 33%, Partially Due To Selling PS5 At A Loss
Getting an install base: it ain’t cheap. That’s one of the main takeaways from Sony’s recent earnings report, where the company has seen increases overall, but in the gaming sector, revenue rose just 2% while profit dropped 33% year over year.
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/08/04/sony-gaming...

Nej, jag tror inte de gick med vinst 2021 på konsolerna...

Artikeln du länkar skriver ju också att vinsten minskade med 33% pga. att folk spenderade så sjukt mycket mer pengar på spel under pandemin. Det betyder inte att konsolen inte säljs med vinst.

Allt vi kan göra är att spekulera så om Sony själva säger att dom gör vinst på varje såld disk-PS5 till sina aktieägare så är det nog så också. Men det går förstås aldrig att lita fullt ut på företag.

Artikeln handlar ju också om att Sony har sålt konsolerna med förlust tidigare. Redovisade siffror gäller ju bakåt i tiden. Totoki säger att dom inte längre säljs med förlust.

Däremot förlorar/förlorade dom säkerligen pengar på varje digital version av PS5 eftersom läsaren förstås inte kostar 1000kr. Men det gör dom förstås gärna eftersom dom vet att varenda spel köps med typ 300kr vinst till Sony.

Artikeln är också uppdaterad längst ner med information om att Sony faktiskt säger att disk-PS5 säljs med vinst. Hela artikeln blir därför rätt missvisande men det bryr sig förstås inte skribenten om.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Brukar det vara någon rea på PS+ i mellandagarna?

Ja, men det var just bara erbjudanden för nya prenumeratiiner. Så de vill ju helt klart inte att det ska stackas upp till det "billiga priset". Alltså samma kostnader som det var för några år sen..

Har inte ens prenumerationer emellanåt sen det spårade ur med alltfler tillägg. Och sist jag hade det löpande kostade det 1kr per dag.

Skrivet av nu1mlock:

Allt vi kan göra är att spekulera så om Sony själva säger att dom gör vinst på varje såld disk-PS5 till sina aktieägare så är det nog så också. Men det går förstås aldrig att lita fullt ut på företag.

Däremot förlorar/förlorade dom säkerligen pengar på varje digital version av PS5 eftersom läsaren förstås inte kostar 1000kr. Men det gör dom förstås gärna eftersom dom vet att varenda spel köps med typ 300kr vinst till Sony.

De kan ju inte hitta på vadsomhelst för investerare. Det kan bli riktigt dyrt det. Men vad företag räknar som vinster eller förluster kan såklart i stor del förvillas i avskrivningar och investeringar. Samt abstrakta värden. Sånt som hållit många techbolag flytande och attraktiva för investerare trots miljardförluster år efter år och i princip noll faktiska tillgångar.

Med tanke på releasepriset så gör dom rimligen 300kr vinst på skivspelaren också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Reagerade på att det är väldigt lite PS5 i videon. 90% av den är Xbox Series S/X.
Kanske var tidigare inspelat material och att det det var kort om tid.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Reagerade på att det är väldigt lite PS5 i videon. 90% av den är Xbox Series S/X.

Inte särskilt märkligt. DF är extrema Microsoft-fanboys.

Är komiskt när de sitter och fnittrar som ett gäng uppspelta skolflickor över de minsta brister eller knasighet på PS, och när det inte går bra för Xbox eller den har en brist ser de genuint bekymrade eller rent gravt deprimerade ut.

Notera också klippning i alla deras videor. Alltid när något format jämförs med mindre bra är grundmaterialet valt för att Xbox ska upplevas jämförelsevis bäst, även om de i 90% av fallen kommer fram till att PS är den bättre versionen. Nintendo jämförs fördelaktigt med XBSS, medan PS5 jämför med PEEZEE. Och så mer fnitter på det.

De kan åtminstone vara hyfsat opartiska med fakta fortfarande, men när det kommer till tonen och att etablera känslan av testerna.. nja minst sagt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Inte särskilt märkligt. DF är extrema Microsoft-fanboys.

Är komiskt när de sitter och fnittrar som ett gäng uppspelta skolflickor över de minsta brister eller knasighet på PS, och när det inte går bra för Xbox eller den har en brist ser de genuint bekymrade eller rent gravt deprimerade ut.

Notera också klippning i alla deras videor. Alltid när något format jämförs med mindre bra är grundmaterialet valt för att Xbox ska upplevas jämförelsevis bäst, även om de i 90% av fallen kommer fram till att PS är den bättre versionen. Nintendo jämförs fördelaktigt med XBSS, medan PS5 jämför med PEEZEE. Och så mer fnitter på det.

De kan åtminstone vara hyfsat opartiska med fakta fortfarande, men när det kommer till tonen och att etablera känslan av testerna.. nja minst sagt.

Så är det ju iofs. Tycker det är kul att kika på deras veckoavsnitt trots det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Det är detta som gör mig mycket oroad inför nästa generations konsoler. De kommer sannolikt inte ha någon skivspelare. Monopol i interna butiken samt att man inte kan sälja vidare.

Skrivet av Millhouse1:

Borde ju EU titta på? som konsument så ska man väl ha friheten att köpa fysiska och digitala spel vart man vill. Är det inte lite samma sak som Applestore grejen som är i fokus nu? tar 30% och monopol för appar i apple produkter?

Det typ grejas med redan i Storbritannien.
https://www.sweclockers.com/nyhet/37662-brittiska-playstation...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Reagerade på att det är väldigt lite PS5 i videon. 90% av den är Xbox Series S/X.
Kanske var tidigare inspelat material och att det det var kort om tid.

Det är mer eller mindre samma prestanda, bortsett från Lords of the fallen där utvecklarna inte släppte ett färdigt spel och det fungerar sämre på xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

De kan åtminstone vara hyfsat opartiska med fakta fortfarande, men när det kommer till tonen och att etablera känslan av testerna.. nja minst sagt.

DF är alltså inte Annie Löövf och tänker på tonen.
Finns det någon mer saklig youtube-kanal än DF får du gärna dela med dig av den.
Allt jag hittar är reklamsponsrade narcissistiska heeeey guys.
Att Alex jämför PS5-spel på PC är inte så konstigt då han sällan verkar recensera Xbox-spel eller ens bryr sig om konsoler.
Motsvarande brukar John göra med Xbox-spel.
De klipper ju avsnitten själva förutom podden som Ollie klipper på en "jäkla"... Apple.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på en apful Yorkshire Tea-kontroll? Bara 150 pund.

https://www.littleshopofproper.com/shop/yorkshire-tea-ps5-con...

Finns även till Xbox S/X.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

PS PLUS Essential December 2023:

- Lego 2K Drive
- Powerwash Simulator
- Sable

https://blog.playstation.com/2023/11/29/playstation-plus-mont...

En till månad jag inte känner mig särskilt taggad på, särskilt med tanke på prishöjningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Brukar det vara någon rea på PS+ i mellandagarna?

Sony drog fullt pris för mitt ps+ trots att jag hade stängt av auto-renewal. Supporten refundade transaktionen men BF-rean var redan slut och de kunde inte göra ge partial refund eller på annat sätt kompensera för strulet. Ganska dåligt.

Oj, bra du skriver det! Måste verifiera igen att de inte drar något. Upptäckte nyligen att förnying var tillagt trots att jag alltid inaktiverat. När jag sedan skulle radera kreditkortet kom den tillbaks igen så fick radera igen. Kollade en vecka senare och då verkar det fortfarande vara inaktiverat och borttaget men blev påmind om detta nu.

Skrivet av Bozzeta:

DF är alltså inte Annie Löövf och tänker på tonen.
Finns det någon mer saklig youtube-kanal än DF får du gärna dela med dig av den.
Allt jag hittar är reklamsponsrade narcissistiska heeeey guys.
Att Alex jämför PS5-spel på PC är inte så konstigt då han sällan verkar recensera Xbox-spel eller ens bryr sig om konsoler.
Motsvarande brukar John göra med Xbox-spel.
De klipper ju avsnitten själva förutom podden som Ollie klipper på en "jäkla"... Apple.

Nu har jag också tappat suget lite för DF och har föredragit det mer tidigare. Som icke sponsor så är alltid deras klipp gamla vilket gör de mindre intressanta, typ deras veckonyhetsklipp som släpps på måndagar men är inspelad torsdag/fredag veckan innan? Johns eviga sjusteringar av glasögonen blir lite mycket ibland. Sedan ibland lite tveksamma takes även om de balanserar det lite mer med Ollie möjligen.

De har tagit en hel del sponsorpengar från Nvidia men även andra företag och utgivare, vilket jag inte har något emot då jag oftast inte kollar längre. Men sen tycker jag att det varit lite väl mycket Sony från framförallt John där han fokuserade på PS3 i typ ett år. Fanns ganska mycket annat med jubileum som hade varit intressant samma år.

Det sagt räknar jag de som några av de bättre med och tillräckligt opartiska. Föredrar nog mest retroklippen när de handlar om intressanta spel eller när de fokuserar på nya features i spel och liknande. Grafikjämförelser mellan konsoler har jag historiskt tyckt varit intressant när konsoler skiljer sig mer, speciellt historiskt typ retro Doom avsnitten.

Hade gärna sett fler på iallafall samma nivå, sen föredrar jag poddar med lite mer blandning på synvinklar, preferenser och liknande. DF är i det stora för lika personerna emellan eller går för sällan in i diskussioner. Även om det förekommer.

Speciellt har John har ganska petiga preferenser vilket även jag som har likadant på sätt och vis både gillar och stör mig lite på.

Poddarna jag följer visar oftare att de inte riktigt har koll, DF har kunnighet helt klart.

Hm. Blev längre än tänkt, skyller på att jag fått en skaplig dos kortison på behandlingen idag.

Skrivet av Mono:

Hahaha! bläddrade snabbt igen senaste timmarnas rssfeed uppdateringar nyss när jag kom hem. Läste uppenbart inte rubriken utan såg en liten bild på denna kontroller och tänkte typ "coolt, turtles/pizza!". Blev lite besviken nu att det "bara" var te.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

PS PLUS Essential December 2023:

- Lego 2K Drive
- Powerwash Simulator
- Sable

https://pbs.twimg.com/media/GAHXlmCWUAAkXkp?format=jpg&name=medium

https://blog.playstation.com/2023/11/29/playstation-plus-mont...

En till månad jag inte känner mig särskilt taggad på, särskilt med tanke på prishöjningen.

Oj, bra lass i mitt tycke.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Oj, bra lass i mitt tycke.

Jag började kolla lite närmare nu och det verkar ändå som mer intressanta spel än jag först trodde. Får väl testa, de är ju ändå gratis

Permalänk
Medlem

Lego 2K Drive är helt okej! Kul racing med bra flyt, tyvärr med onödigt mycket bloat och microtransactions.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Kommer spela Sable iaf då det verkar rätt kul. Högt betyg på Steam.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

PS PLUS Essential December 2023:

- Lego 2K Drive
- Powerwash Simulator
- Sable

https://pbs.twimg.com/media/GAHXlmCWUAAkXkp?format=jpg&name=medium

https://blog.playstation.com/2023/11/29/playstation-plus-mont...

En till månad jag inte känner mig särskilt taggad på, särskilt med tanke på prishöjningen.

Nej, det här blir ännu en månad som gör valet att inte förlänga PS Plus när det går ut lättare. Otroligt svag månad, tycker jag. Jag har absolut inget intresse av nåt av dessa spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag började kolla lite närmare nu och det verkar ändå som mer intressanta spel än jag först trodde. Får väl testa, de är ju ändå gratis

2K Drive är jag lite osäker på själv, gillar speltypen men det har sina svaga punkter, som nämnts ovan. Men behöver man inte betala något extra för det kan det nog vara värt att prova.

Sable är mysigt men nog inte för alla. De som läst Möbius serier kan nog vilja kolla lite närmare. https://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Giraud

Power Washer Simulator är rätt mysig att spela när man gör annat samtidigt. Men att fokusera helt på blir nog lite för klent.
I detta spel hoppas jag verkligen att man använt DualSense funktionalitet så man kan känna skillnader i vattenstrålar och tryck mer kontrollens triggers. Nu vet jag inte om det är så, men hade nog varit riktigt nice.

Då det börjar närma sig jul hade det varit snyggt med något AAA-spel också men kan personligen tycka det är en rätt bra blandning ändå. Inte för alla men rätt brett.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

PS PLUS Essential December 2023:

- Lego 2K Drive
- Powerwash Simulator
- Sable

https://pbs.twimg.com/media/GAHXlmCWUAAkXkp?format=jpg&name=medium

https://blog.playstation.com/2023/11/29/playstation-plus-mont...

En till månad jag inte känner mig särskilt taggad på, särskilt med tanke på prishöjningen.

Jippi Lego 2K Drive
Har varit nära på att köpa det. Men nu när man får det så är det ju perfekt 👍😊

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Lego 2K Drive på PS5 kommer bli grymt på PS5an. Spelar det på Switchen men lillgrabben men den konsolen är verkligen skräp.
Sable blir perfekt i sängen på Playstation Portal. 😀 Rätt bra månad tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

PS PLUS Essential December 2023:

- Lego 2K Drive
- Powerwash Simulator
- Sable

https://pbs.twimg.com/media/GAHXlmCWUAAkXkp?format=jpg&name=medium

https://blog.playstation.com/2023/11/29/playstation-plus-mont...

En till månad jag inte känner mig särskilt taggad på, särskilt med tanke på prishöjningen.

Jisses, 2023 måste vara det absolut svagaste PS Plus-året någonsin. Nu har jag inte Plus för spelen utan för att kunna spela online så ser dessa mest som en bonus. Det enda jag spelat igenom fullt ut i år är Alan Wake Remastered vilket iofs var ett kärt återseende.

Permalänk
Medlem

Såg nyligen att The Walking Dead: Saints and Sinners nu har stöd för PSVR2. Det var även ett spel som tidigare var gratis för PS Plus-medlemmar så har man tidigare aktiverat det så kan man köpa Tourist Edition-uppgraderingen så får du även PS5-versionen också:

Tourist Edition-uppdateringen finns att köpa här för 105kr:
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP2397-CUSA18498_...

Efter köper så går du bara till PS5-versionen och väljer att aktivera och ladda ner det så har du ett nytt VR-spel att leka med.

Körde några timmar igår och måste medge att det är väldigt kul med grafiken är såklart väldigt PS4 men frameraten är stabil och det har intressanta system.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Någon som hört om Ubisoft+ kommer till Playstation eller kommer vi få hålla tillgodo med Ubisoft Classic?
Var lite sugen på att spela Assassin's Creed Valhalla igen, men hörde att det spelet togs bort från PS Plus Extra för snart ett år sedan och nu enbart finns på Ubisoft+ där även nya Assassin's Creed Mirrage finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Såg nyligen att The Walking Dead: Saints and Sinners nu har stöd för PSVR2. Det var även ett spel som tidigare var gratis för PS Plus-medlemmar så har man tidigare aktiverat det så kan man köpa Tourist Edition-uppgraderingen så får du även PS5-versionen också:

Tourist Edition-uppdateringen finns att köpa här för 105kr:
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP2397-CUSA18498_...

Efter köper så går du bara till PS5-versionen och väljer att aktivera och ladda ner det så har du ett nytt VR-spel att leka med.

Körde några timmar igår och måste medge att det är väldigt kul med grafiken är såklart väldigt PS4 men frameraten är stabil och det har intressanta system.

Ett av de bättre spelen till PSVR2 enligt mig och många andra. Även uppföljaren är bra, om än bara mer av samma.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Japp, köp blir oftast på skiva eller rejält nedsatt i reor på PSN. Mindre indietitlar blir dock på PSN då dom sällan finns på skiva.

Fick hem Dead Space Remake alldeles nyss. 125:- billigare än rean på PS Store.

https://i.ibb.co/rm28Jwb/20231127-150059-fotor-2023112715711.png

Just den titeln tänkte jag också köpa tills jag såg att EA Play (40kr/mån) på PSN hade fått den så blev klart billigare än vanligt köp. Inte många bra spel men kan dyka upp guldkorn som detta.

Permalänk
Medlem

Temtem kostar 49:- på Amazon. Pokemon-klon i MMO-värld som fått rätt bra kritik.
Kan vara bra julklapp om inte annat.

https://www.amazon.se/Humble-Games-5060760888251-Temtem-ENG/d...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4