Spotify Wrapped 2023 – vad lyssnade du mest på i år?

Permalänk
DingDongerMcDongface

Spotify Wrapped 2023 – vad lyssnade du mest på i år?

Det är äntligen dags för årets Spotify Wrapped och en liten sammanfattning av årets musiklyssnande, åtminstone för den som kör Spotify. Personligen var det inte mycket som förvånade, eftersom jag sedan några månader tillbaka ser statistik via annan app, men det är ändå alltid lika kul. Väldigt mycket "nykomlingar" för mig, den enda återkommande i topp 5 som varit med sedan flera år tillbaka var Daughter.

Nu är jag nyfiken på hur det såg ut för alla andra! Vad lyssnade du på mest i år?

Edit: Spellista för den som vill lyssna på mitt mög

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av landmarks:

Det är äntligen dags för årets Spotify Wrapped och en liten sammanfattning av årets musiklyssnande, åtminstone för den som kör Spotify. Personligen var det inte mycket som förvånade, eftersom jag sedan några månader tillbaka ser statistik via annan app, men det är ändå alltid lika kul. Väldigt mycket "nykomlingar" för mig, den enda återkommande i topp 5 som varit med sedan flera år tillbaka var Daughter.

<Uppladdad bildlänk>

Nu är jag nyfiken på hur det såg ut för alla andra! Vad lyssnade du på mest i år?

Hur lyssnar man 11 timmar på ett dygn?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur lyssnar man 11 timmar på ett dygn?

Man börjar medan man borstar tänderna strax innan 06 på morgonkvisten och behåller minst en lur i örat fram till läggdags, ungefär? Ganska trevligt ändå, kan rekommendera. Ibland lyssnar man på samma låt hela dagen också.

Edit: Jag gick tillbaka i kalendern. Den 21 augusti inledde jag resa från Stockholm till Malaysia och flög mer än 11 timmar, så det är nog ganska stor del av förklaringen ändå. Så, från tandborstning vid 04 på morgonen, jag rättar mig själv.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

FML.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

FML.

Berätta att du har barn utan att berätta att du har barn!

Permalänk
Medlem

🤷‍♂️

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Pedal to the metal! 🤘

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Berätta att du har barn utan att berätta att du har barn!

Är det inte det en låtlista som skulle kunna passa in på vilken epa-discodunkande bil som helst?
Jag är faktiskt helt seriös nu även om det kanske inte verkar så.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Va inte mycket Spotify för min del:

Anna Järvinen är #5 och vet inte ens vem det är, aldrig hört talas om.

Permalänk
Medlem

Samma första plats 4 år i rad dock ett par tusen timmar mindre lyssnat jämfört med förra året.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur lyssnar man 11 timmar på ett dygn?

Kan slå det, 811 minuter på ett dygn

Permalänk
Permalänk
Medlem

😅

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Bildexpert 📺

Imponerande att lyssna på samma låt 1169 gånger. Jag tror mitt rekord är "Du älskade verkligen denna låt. Du lyssnade på den 14 gånger under året."

Edit: i år var det faktisk 19 ggr med samma låt.

Permalänk
Medlem

133 genrer
3362 artister
11581 låtar
Min top 100-lista

Tycker jag får ut ganska mycket för pengarna.

Skrivet av DavidtheDoom:

Hur lyssnar man 11 timmar på ett dygn?

9:e November sticker ut för mig med 1442 minuter. Hur det nu gick till.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ligger förhållandevis lågt när det kommer till lyssnade minuter jämfört med tidigare år. Men bara bangers ändå! Imponerad att jag fick in Bullfest för andra året i rad på spellistan!

Permalänk
Medlem

För 20 år sedan var det nästan bara olika inriktningar av metal. För 10 år sedan mestadels elektroniskt. Idag är det något annat. Livet förändras, så gör även musiken för mig.

Permalänk
Medlem

Det blir en härlig blandning när barnen pratar med Google home enheter och sätter på random saker. En låt som gått riktigt varmt hemma, gärna kl 6 en helgmorgon, är "Love Love Fire" med MAX. Den fick ungarna igång för de egentligen ville spela upp nån tv serie (hej Google, sätt på maximum) och Google missförstod. Happy accident 😅

Annars har ju Doktor Bajskorv varit en favorit under hösten, men kom inte med på listan. Får se om den når i topp nästa år.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Enda jag får upp är ’Det finns inget konto för den e-postadressen”… måste göra något fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

FML.

Ananas går varm i bilen helt klart!

Annars har vi ju denna:
https://www.svt.se/kultur/babblarnas-vaggvisa-mest-spelade-la...

Man får blanda med sitt eget så börjar de gilla det med efter en stund. Just nu är några favoritlåtar från CCR och Gigi d’agostino, lite mer tolerabelt

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Ananas går varm i bilen helt klart!

Annars har vi ju denna:
https://www.svt.se/kultur/babblarnas-vaggvisa-mest-spelade-la...

Man får blanda med sitt eget så börjar de gilla det med efter en stund. Just nu är några favoritlåtar från CCR och Gigi d’agostino, lite mer tolerabelt

Babblarna måste väl vara ett snäpp värre än Crazy Frog, va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Babblarna måste väl vara ett snäpp värre än Crazy Frog, va?

Olika nivåer av självskadebeteende, lika skadligt för själen

Jag försökte introducera ’riktiga’ Axel F, men det var grodan som var viktig tydligen…

Som en vis man sa en gång:

Skrivet av JonasT:

FML.

Permalänk
99:e percentilen
Klicka för mer information
Visa mer

Coolt att Spotify skiljer mellan euforisk hardstyle, klassisk hardstyle och, eh, "vanlig" hardstyle. En smula fundersam över hur den klassificeringen görs dock, för jag brukar specifikt nämna klassisk men inte euforisk.

Nästa år får jag försöka diversifiera mig lite mer, tror jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skräddaren säger nej.