Ayaneo lanserar mini-PC med retrodesign

Permalänk
Melding Plague

Ayaneo lanserar mini-PC med retrodesign

Den lilla tillverkaren som tidigare har hållit sig till olika handhållna speldatorer har nu lanserat en liten NUC-liknande dator med Ryzen-krets och retrodesign.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Färgval på loggan och design får mig att tänka på gamla Apple-datorer.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Neeej! Vilken miss! Tänk om skärmen funkat så man hade kunnat ha den som extra filmskärm för youtube eller mediaspelare!?

Måste köpa 3d skrivare…

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Neeej! Vilken miss! Tänk om skärmen funkat så man hade kunnat ha den som extra filmskärm för youtube eller mediaspelare!?

Måste köpa 3d skrivare…

Det kommer säkert någon mod för det.

Permalänk
Medlem

En retro-PC som ser ut som en mac? Skumt...

Permalänk

De har även teasat vad jag misstänker är samma hårdvara men i annat chassi som flirtar med gamla NES: https://www.youtube.com/watch?v=x8My73_Kw94

Hade varit perfekt till 8bitdos retrotangentbord.

Permalänk
Medlem

Ah gamla Mac vilken nostalgi.. innan Ipods och Iphones förvandlade Apple till företaget som kränger svindyr ''estetiskt tilltalande'' teknik till hippsters

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Färgval på loggan och design får mig att tänka på gamla Apple-datorer.

Den är inspirerad av gamla Macintosh.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vill ha tangentbordet som är i bild.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk

Precis den jag tänkte på. Juridska avdelningen på Apple håller krismöte. Stämma, inte stämma.

Om det inte tillkommit moms och tullavgifter samt att svenska kronan är svag, då hade jag defintivt varit intresserad av en för jag vill ha en liten Win 11-dator för mycket sällsynta behov jag har av Windows. Som inte går i virtuell dator då är bäst att tillägga.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Tycker priset verkar lockande, förvisso förra generationen men 2300 (ex. moms eller?) för 8/16 känns helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Ah gamla Mac vilken nostalgi.. innan Ipods och Iphones förvandlade Apple till företaget som kränger svindyr ''estetiskt tilltalande'' teknik till hippsters

Det var ju samma med dessa iof. De var gjorda för folk som tyckte andra PC var fula och skrymmande, på den tiden. Hipsters har funnits i alla tider, bara ordet har kommit med tiden.

Alla Mac-grejer vissa stör sig på idag funkade dessutom samma. Som speciallösningar och kedjekoppling av tillbehör. Var iof innan USB, så..

Skrivet av [SmR]BMF:

Tycker priset verkar lockande, förvisso förra generationen men 2300 (ex. moms eller?) för 8/16 känns helt ok.

Nej. Men räkna med mer eller mindre väntade extrakostnader efteråt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint