Permalänk
Medlem

GSP 670 Batteri Mod (4x så stort) & Nya Ear Pads

Modiferade mina GSP 670 med ett 4x så stort batteri från en baby monitor och nya Cooling Gel Ear Pads.

Vad har jag gjort?
1. Uppgraderat original batteriet från 350mah till 1500mah
2. Modifierat polariteten på ett baby monitor batteri
3. Borrat hål i headsettet och dragit batteriet så det sitter externt
4. Bytt ut öronkuddarna till Cooling Gel Ear Pads då mina gamla var riktigt slitna

Mina GSP 670 höll väl runt 1 dag, blev riktigt frustrerande att behöva ladda dom, med nya batteriet bör dom hålla närmare 4-5 dagar, kanske 1 vecka? Återstår att se ska fortsätta testa dom nu i veckan.

Build log video laddas upp här:

Batteriet går att köpa på amazon:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B07MZS1LNH

Man är tvungen att ändra polariteten så det matchar original batteriet.

Ear padsen finns på amazon också:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0C3FNDM7X

För framtiden funderar jag på att 3d printa ett skal för dom så det ser lite finare ut. Men hittills är jag riktigt nöjd med modden!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Coolt! Nu blev jag inspirerad att köpa ett par nya öronkuddar till mitt par. GSP 670 har ironiskt nog, med tanke på att det är gaming-lurar, varit det bästa headset jag haft för online-möten. Det enda problemet för min del är att sitter litet väl hårt mot huvudet. Men jag har aldrig haft ett headset med den ljudkvaliteten och räckvidden.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Coolt! Nu blev jag inspirerad att köpa ett par nya öronkuddar till mitt par. GSP 670 har ironiskt nog, med tanke på att det är gaming-lurar, varit det bästa headset jag haft för online-möten. Det enda problemet för min del är att sitter litet väl hårt mot huvudet. Men jag har aldrig haft ett headset med den ljudkvaliteten och räckvidden.

Kul att du blev inspirerad och att du också kör GSP 670!

Det är ett riktigt bra headset, har lite frustration med dom (1 var batteri livs längden, nu fixat ) och att det andra är micro usb istället för C (tror inte det är något jag vågar ge mig på att lösa dock haha), men trotts det gillar jag dom ändå.

Kan rekommendera dom öron kuddarna jag knep jag vet faktiskt inte om den uttalade cooling gelen fungerar? Det blir fortf rätt varmt. Men dom dom känns definitivt bättre än mina gamla slitna

Permalänk
Medlem

Kul mod!

Efter att ha spenderat fem minuter genom att söka information om dessa öronkuddar så vet jag iallafall att för egen del skulle det vara bortkastade pengar, men om du är nöjd så är ju det bra.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Roligt med folk som moddar/löser problem! Fick själv modifiera mina Audio Technica ath-g1wl här om veckan. Dom laddade ur direkt, bytte batteri och då gick dom inte att ladda. Så köpte hem en laddkrets usb-c och moddade in det i headsetet så nu fungerar allt som det ska. Har dock ingen aning om övrig elektronik kan ta skada i längden av att jag stoppat in en ny laddkrets, men det lär väl visa sig.

Permalänk
Medlem

Gjorde en liknande lösning på mitt headset, men det av ren nödvändighet. Det hade blivit blött och normala laddkretsen hade lagt av. Tog bort det interna batteriet på 200 mAh och ersatte det med ett externt på 2500 mAh som hade sin egen laddkrets. Vikten ökade en del, men batteritiden blev närmast overklig. Går veckor mellan laddningarna.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Epos/Sennheiser slutar med gaming headsets.

Permalänk

Bra gjort. Jag själv äger headset med utbytbar batteri, dessa var inte billiga och de har många brister. Som att knapparna är för små. (vilket typ alla klagar på när man läser recensioner)
Så modda sakerna är det kräsnare personer får göra.

Permalänk
Medlem

Aaargh fanns de där kuddarna på Amazon? Köpte exakt samma design (fast inte med Cooling Gel) till mina gamla vita ATH-M50x som har börjat bli rejält obekväma, men beställde direkt från Wicked vilket lär ta tid att få. Typiskt att man inte kollade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tråkigt att Epos/Sennheiser slutar med gaming headsets.

Jo, men de var aldrig något vidare på att få till mikrofonen. Älskar mitt Game One som jag tycker är helt löjligt bra sett till att ge en bra och exakt återgivning av position, men dom borde verkligen kört med löstagbar mikrofon så man kunnat slänga på en modmic utan för stort ingrepp.

Testat många headset som är långt dyrare. Köpte t.om. ett par SteelSeries Arctis Nova Pro men de var en besvikelse. Inte bättre ljudkvalitet än mina ATH-M50x och klart sämre på s.k. imaging och sound stage. Största fördelen Game One har kommer från att de är öppna. Slutna kan aldrig ge lika bra rumsuppfattning, men jag fattar att det är en kompromiss nästan alla gör för att man inte lever så att öppna lurar funkar, för mig är det dock en enorm fördel att jag kan ha dom på och ändå höra om ett av barnen vaknar. ATH-M50x lurarna med tjockare pads stänger ute ljud så bra att dom inte är långt ifrån mina ANC buds.

Enda jag inte provat men gärna vill prova är ett par riktiga studio referens lurar, öppna, för att se om det skulle höja det hela ännu ett snäpp. Men då snackar vi typ 5.000 för hörlurarna och behov av DAC, vilket inte känns lockande för en så marginell förbättring.

Hoppas verkligen att mina Game One inte dör dock, för det finns verkligen ingen vettig ersättare nu när Epos lämnar.

Permalänk
Medlem

Lustigt. Dagen efter kommer en artikel om sånt här. Moddade in ett nytt större batteri i mina Corsair HS70 Pro igår. Gick från ett helt slut 1000mah batter till ett 1800mah.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk

Jag köpte mina GSP 670 när de kom och använde det ett tag men blev helt galen på mjukvaran och hur kass den var map anslutningen.. Hittade dem igår och såg att padsen var helt slut så nu blev jag inspererad att modda mina också! Någon som vet ifall de har de fixat mjukvaran så man slipper få upp 23st headset alternativ när du försöker ansluta.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig aldrig denna receptionen här ifrån swelockers, tack allihopa! Tack för sweclockers ledning också som satte den på framsidan! <3

Tydligen har PCGamer plockat upp den nu också för 1 timma sen såg jag https://www.pcgamer.com/wireless-headset-gets-modded-with-a-b...

Linus tech tips nästa? 😅

Håller på köra lite batteri tester genom veckan så ni kan få veta hur länge den håller. Jag laddade ur batteriet genom vanlig användning och då var den på ca 60-80% från butik när jag började köra och höll 2-3 dagar med några intensiva gaming sessions.

En sak jag inte hade i åtanke är att det tar ca 2h att ladda original batteriet men nu tar det ca 8h för att ladda fullt, men det är rätt självklart iom den större kapaciten. 350 vs 1500 mah. Sen iom det är micro usb laddar den nog inte speciellt snabbt.

Nu framöver tänkte jag tracka användningen bara för att få något mer officiellt hum. Men tippar den klarar 3-5 dagar beroende på hur långa gaming sessions man kör om dagen.

Kan även tillägga att batteriet läses av korrekt i mjukvaran så det är toppen.

Permalänk
Medlem

Laddade lurarna till 100% 2023-11-29 och dom har håller fortfarande idag 2023-12-09 och är på 20%.
Batteriet fungerar över förväntan. Idag nådde hörlurarna 20% så finns fortfarande kraft kvar att ge men tänkte ladda dom nu.
Stängt av dom fysiskt varje dag förutom ett par gånger då jag glömde när jag var afk.

Jag har använt dom ca 55h under 11-29 till 12-09 och då har jag har inte laddat dom.
Total use time är nog mycket mer än 55h, men man får ju tänka på att dom väldigt sakta laddas ur under dessa 2 veckor.

2023-11-29 100% 8h
2023-12-01 100% 2h
2023-12-02 100% 5h
2023-12-03 100% 4h
2023-12-05 80% 6h
2023-12-06 60% 1h
2023-12-07 60% 1h
2023-12-07 40% 3h
2023-12-08 40% 4h AFK discharge (on)
2023-12-08 40% 6h
2023-12-08 40% 3h
2023-12-08 40% 5h AFK discharge (on)
2023-12-09 20% 7h

CA 55H
Hållit 11 dagar+