Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk

Munhygien och rakning.

Någon som har tips på bra sidor eller finns det kanske en tråd med samlade tips?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Noterade att min Samsung 980 500GB var full så blev en 990 2TB.
Får bli julklappen till mig själv.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Högst upp på listan ligger en bra bredbandsdeal. Sekundärt till det så är en stabil router högt upp på köplistan.

Permalänk
Skrivet av drakelito:

Munhygien och rakning.

Någon som har tips på bra sidor eller finns det kanske en tråd med samlade tips?

Flux är kanon. Finns på Rusta och apotea. Har sett trådar som är specifikt inriktade på dina önskemål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Brukar köpa psn plus på blackfriday varje år. Men får se vad årets pris blir med tanke på prishöjningen i höstas..

Verkar ligga på 608 SEK nu. Är det inte samma pris som det var innan höjningen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blev en Galaxy S22 till slut; Comviq, 24 månader, 337kr/månad inkl 100GB data. Luren ger jag till min fru (hon behöver ny), abonnemanget tar jag och fortsätter med min S21. Så kan det gå. Hoppas inget billigare dyker upp, men jag tror inte det.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Blev en Galaxy S23 från comviq då min 21 börjar bli kass i laddkontakten. Samt en Yamaha rx-v6a Hoppas det kommer imorgon!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Playstation Plus är dessvärre något jag vill ha. Speciellt efter att ha spelat co op-uppdrag i Assassins Creed Unity. Hjälpt oss i storyn att få extra skillpoints. Sen kommer jag säkert vilja spela GTA Online bara för att jag inte kan.

Sen blir det antingen:
En mekanisk hårddisk. Finns en Seagate Exos X20 (20 TB) för 4800 kr. Att jämföra med X22 som kostar 7000 kr.

Actionkamera men det verkar helt hopplöst att hitta någon jag filma två+ timmar med utan risk för överhettning som GoPro lidit av senaste åren.

Datorskärm. Min primära är 23" 2048x1152 med TN-panel. Vill framför allt ha större upplösning på bredden och lite större på höjden Min sekundära är en 27" ASUS ProArt 4K. Där blir texten väldigt liten i terminalen. Opraktiskt liten. Speciellt när jag föredrar att använda Mutt, Irssi, fsdupes, Vim framför grafiska applikatikoner. Vill ha något i stil med Samsung 34" ViewFinity S34A650, men lite kluven kringa VA-panel och att det kanske blir för lite pixlar för skärmstorleken.

Tar tacksamt emot tips om någon hittar en bra deal. Speciellt när det gäller actionkamera. De(n) ska primärt sitta monterad på cykel när jag filmar landsvägsträningar. När jag höll på att bli påkörd sist, då var jag glad att det fanns på film. Även observerat en EPA som kom i säkert 70 km/h men ena kameran strulade så jag fick inte med regnumret.

Skrivet av MyRus:

Blev en Galaxy S23 från comviq då min 21 börjar bli kass i laddkontakten. Samt en Yamaha rx-v6a Hoppas det kommer imorgon!

Sämsta ursäkten jag hört för att köpa ny mobiltelefon med tanke på trådlös laddning. Den kan säkert fungera för andra som vill övertyga sin sambo hur viktigt det är med ny mobiltelefon. Om du sagt att du köpt iPhone 15 får att få USB C. Då hade jag köpt det.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Sämsta ursäkten jag hört för att köpa ny mobiltelefon med tanke på trådlös laddning. Den kan säkert fungera för andra som vill övertyga sin sambo hur viktigt det är med ny mobiltelefon. Om du sagt att du köpt iPhone 15 får att få USB C. Då hade jag köpt det.

Sämsta? Vissa har kanske behov av att till exempel kunna ladda i bilen eller behöver ha möjligheten att ladda 15 minuter och få mer än 30 minuters batteritid.

Har själv flera puckar för trådlös laddning hemma men använder dom ändast till en gammal razer phone där usb porten är död och batteriet håller i 60 minuter. Funkar enbart iom att det är yngsta som kollar på den max en timme om dagen.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Playstation Plus är dessvärre något jag vill ha. Speciellt efter att ha spelat co op-uppdrag i Assassins Creed Unity. Hjälpt oss i storyn att få extra skillpoints. Sen kommer jag säkert vilja spela GTA Online bara för att jag inte kan.

Sen blir det antingen:
En mekanisk hårddisk. Finns en Seagate Exos X20 (20 TB) för 4800 kr. Att jämföra med X22 som kostar 7000 kr.

Actionkamera men det verkar helt hopplöst att hitta någon jag filma två+ timmar med utan risk för överhettning som GoPro lidit av senaste åren.

Datorskärm. Min primära är 23" 2048x1152 med TN-panel. Vill framför allt ha större upplösning på bredden och lite större på höjden Min sekundära är en 27" ASUS ProArt 4K. Där blir texten väldigt liten i terminalen. Opraktiskt liten. Speciellt när jag föredrar att använda Mutt, Irssi, fsdupes, Vim framför grafiska applikatikoner. Vill ha något i stil med Samsung 34" ViewFinity S34A650, men lite kluven kringa VA-panel och att det kanske blir för lite pixlar för skärmstorleken.

Tar tacksamt emot tips om någon hittar en bra deal. Speciellt när det gäller actionkamera. De(n) ska primärt sitta monterad på cykel när jag filmar landsvägsträningar. När jag höll på att bli påkörd sist, då var jag glad att det fanns på film. Även observerat en EPA som kom i säkert 70 km/h men ena kameran strulade så jag fick inte med regnumret.

Sämsta ursäkten jag hört för att köpa ny mobiltelefon med tanke på trådlös laddning. Den kan säkert fungera för andra som vill övertyga sin sambo hur viktigt det är med ny mobiltelefon. Om du sagt att du köpt iPhone 15 får att få USB C. Då hade jag köpt det.

Om din skärm fungerar är det ju bara dumt att köpa ny?

Min fingertrycksavläsare slutar plötsligt fungera.
Efter omstart fungerar det 5 ggr innan det strular igen.
Batteriet har blivit markant sämre.
Laddporten fungerar men är glapp och hoppar gärna ut under natten.

Jag betalar samma summa som jag gör nu för den nya med abonnemang.

Så varför inte ta ut en ny om priset är detsamma?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Munhygien och rakning.

Någon som har tips på bra sidor eller finns det kanske en tråd med samlade tips?

Apotea har 30% rabatt kika där

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Dubbeltäcke från Engmo Dun
1tb nmve som OS-disk på en burk som hade en mindre SSD.
Kombinerad AEG tvätt/tork
Playstation 5 backbone som julklapp

Många kronor sparade på sådant som ändå skulle köpas.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Om din skärm fungerar är det ju bara dumt att köpa ny?

Min fingertrycksavläsare slutar plötsligt fungera.
Efter omstart fungerar det 5 ggr innan det strular igen.
Batteriet har blivit markant sämre.
Laddporten fungerar men är glapp och hoppar gärna ut under natten.

Jag betalar samma summa som jag gör nu för den nya med abonnemang.

Så varför inte ta ut en ny om priset är detsamma?

Skärmen har bara en DVI och en VGA vilket begränsar en aning, men i övrigt fungerar den så du har absolut en poäng i att det är onödigt att köpa. Speciellt när jag kan docka med min sekundära skärm.

Gällande ditt köp av ny mobiltelefon. Jag skrev aldrig att det var fel, bara ett dåligt svepskäl att köpa ny baserat på laddkontakt. Roade mig lite. Jag kan ha sådana diskussioner med frugan om att motivera köp med lama ursäkter. Däremot, med buggig fingertrycksavläsare har jag full förståelse att du prioriterar. Och åter igen. Det var inget dömande, bara ett skämt med låg nivå.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Blev ett grafikkort ändå, norpade inets 7900 XT men har nu insett att det är dymt med tanke på att jag bara har G sync på min skärm och inte freesync. blir kanske att returnera eller sälja vidare till någon på Swec då tearing inte är så kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Skärmen har bara en DVI och en VGA vilket begränsar en aning, men i övrigt fungerar den så du har absolut en poäng i att det är onödigt att köpa. Speciellt när jag kan docka med min sekundära skärm.

Gällande ditt köp av ny mobiltelefon. Jag skrev aldrig att det var fel, bara ett dåligt svepskäl att köpa ny baserat på laddkontakt. Roade mig lite. Jag kan ha sådana diskussioner med frugan om att motivera köp med lama ursäkter. Däremot, med buggig fingertrycksavläsare har jag full förståelse att du prioriterar. Och åter igen. Det var inget dömande, bara ett skämt med låg nivå.

Ja sorry dålig dag.. (inte sarkasm om det upplevs så)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Diskmaskin kanske? Om någon ser en bra sådan ge gärna tips!

Permalänk
Medlem

Samsung Dammsugare JUNGLE Pet Care Edition @940SEK
The uphill battle with pet hair needed new weapons.
I can say that it works almost as advertised, and do not think there is something as capable in this domain at this price on the market.
Check it out if you face similar challenges...

Downside, a bit louder than the previous Bosch MoveOn, but tolerable.

Permalänk
Medlem

Finns det någon återförsäljare som överhuvudtaget kommer släppa några erbjudanden vid midnatt?
Känns som att alla är klara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Finns det någon återförsäljare som överhuvudtaget kommer släppa några erbjudanden vid midnatt?
Känns som att alla är klara.

Kan säkert finnas några, har sett en del som släppt lite nytt varje dag under veckan (inte datorprylar dock).

Men överlag är det färdigt nu

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Bredband2 har en ett års kampanj för nya kunder inom globalconnect, 195kr för 250/250 i 12 månader om du är ny kund/inte varit kund i 15 månader.

Bra tips

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Blev en Galaxy S22 till slut; Comviq, 24 månader, 337kr/månad inkl 100GB data. Luren ger jag till min fru (hon behöver ny), abonnemanget tar jag och fortsätter med min S21. Så kan det gå. Hoppas inget billigare dyker upp, men jag tror inte det.

Bra tips! Gjorde precis samma, behövde en ny telefon och Tele2 har precis spontanhöjt kostnaden för mitt abonnemang där. 337kr/månaden för 100gb och en S22 är ett grymt bra pris!

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Snusfri

Blev en Samsung Galaxy Tab S9 FE för 4190:- genom Benify, velade först och den försvann ur lagret, kollade igen idag och då fanns den igen så nöp en direkt då. Blir fin tidig "julklapp" till far som behöver uppgradera från hans 3-4 år gamla Tab A som är jobbigt långsam. Sedan så 2 par jeans från RockDenim när det var typ halva priset.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2*16gb 3600mhz minnen på Inets första stream i veckan som gick.
Installerade dom igår och och direkt rullade dom på i 3600mhz enligt bios. Mina gamla Ripjaws-minnen kunde jag aldrig köra högre än 3333, trots att dom med var speccade till 3600. Jag fick omstarter om jag valde högre hastighet på min gamla minnen.

Men som sagt dessa Kingston Fury la sig direkt på rätt hastighet. Jag provade välja högre hastighet för att se vart gränsen gick. Är uppe just nu i 3833 (tror jag det var) och har inte stött på några problem vad jag märkt.
Kan man fortsätta öka tills man får omstarter och spel hänger sig? Finns det några risker med att köra på frekvenser över de speccade 3600mhz?

Permalänk
Medlem

Bara köpt små-grejer till diverse julklappsspel, och en ny spis på tvån (gamla la av).

Annars skulle jag vilja hitta en fin Santokukniv, vart sugen på en i flera år, som då även frugan skulle få användningsförbud på då hon gärna masakrerar knivar.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Jag köpte 2*16gb 3600mhz minnen på Inets första stream i veckan som gick.
Installerade dom igår och och direkt rullade dom på i 3600mhz enligt bios. Mina gamla Ripjaws-minnen kunde jag aldrig köra högre än 3333, trots att dom med var speccade till 3600. Jag fick omstarter om jag valde högre hastighet på min gamla minnen.

Men som sagt dessa Kingston Fury la sig direkt på rätt hastighet. Jag provade välja högre hastighet för att se vart gränsen gick. Är uppe just nu i 3833 (tror jag det var) och har inte stött på några problem vad jag märkt.
Kan man fortsätta öka tills man får omstarter och spel hänger sig? Finns det några risker med att köra på frekvenser över de speccade 3600mhz?

Dä ää bar' ååk

Permalänk
Medlem

Inte köpt en enda grej. Blev som jag trodde innan alltså.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Bara köpt julklappar till syrrans snorisar. Och utifall de skulle sitta här och glo istället för att göra läxorna blir det inga bilder

Visa signatur