Youtube tvingar Firefox-användare att vänta

Permalänk
Medlem

Jag har inte detta problem alls i firefox, men jag har network-wide adblocker och inte bara i webläsaren.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slakter:

Samma problem på alla browsers

Firefox 120.0!

Absolut inga problem med detta i Samsung browser.
Man aktiverar helt enkelt utökade kontroller och bara scrollar förbi reklamen på 0.1sek. Funkar lätt och kanonbra samt senare versioner av browsern stöder hög upplösning.
Dock skall man inte ha någon Adblock installerad som krockar med utökade kontroller. Eller välja att disabla Adblock innan man går till YT.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem

Så här har det varit i flera månader till och från.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Kanske lite off topic, men bytte precis från senaste Safari till Firefox 120 på min MacBook Air M2 8GB just på grund av att YouTube började visa annonser igen i dag - men jäklar sicken skillnad i rapphet. Kan ju bero på att jag behövde femtielva tillägg i Safari för att rensa reklam och få sidor att köras i dark mode och så ett tillägg för att få bort GDPR-notiserna...

Summa summarum: även på macOS kan Firefox vara riktigt snabbt och betydligt (otippat!) snabbare än Safari.

Permalänk

Andra som har problem med LGs youtube? Började för några veckor sedan. Kanji tecken istället för "Hem" osv. Buffrar massor allmänt seg. Men reklamen den startar direkt. Även en bekant har problem på en lite äldre Samsung tv.

Vet inte om detta har nåt med det Google håller på med att stoppa adblockers?

Permalänk
Medlem

Det är jobbigt när man har bråttom och ska visa "något lite snabbt" för någon och så kommer det upp 3- reklam icke normativa och icke önskvärd propaganda - P R E C. I S när man håller på att rädda världen.

Tänk er att ni idkar @lsk@g och P R E C I S innan kroppen ska reagera, i för humöret positiv förskjutande riktning avseende för kroppen vissa lösningar som utlöser endorfiner och andra vänner som i skön förening får 🐑 allt att komma till ett för alla positivt slut 🔚.

MEN så P R E C I S innan det positiva slutet kan komma nära sin lösning så F R Y S E R hela Idkandet och så dyker Leif Loket Olsson upp och säger På Go' Göteborgska:
- "Detta är ett betalt samarbete bella mellan Comviq och Bingolotto och k@nd@mkungen.censur. Vill du erbjuda Ditt Eget Abonnemang lite påfyllning och njutning - köp då 2GBx3 eftersom alla goda ting är Tre 3. Tre kommer ge Dig rabatt på 3 k@nd@mer och i slutändan kommer den perfekta lösningen och njutningen att inträffa. Men enbart om Just Du, Just Nu hugger tag i erbjudandet för bara 9.99 kr. Samtidigt stödjer du föreningen: "Njutbart just nu istället för Abort".

Ja ni har rätt, reklam och fördröjningar ÄR störande.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Har inte stött på detta problemet ännu.

Kör Edge på desktop med Adblock Plus. Tog bort Adblock från toolbaren och då slutade YouTube att klaga.

På mobilen kör jag Edge med och där får jag aldrig reklam, har inte behövt göra något. YouTube appen har kastats ut sedan länge.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

Inga problem här. Använder endast pihole för reklamblockering, men inget undantag för youtube. Får därmed reklamavbrott, men ingen 5 sekunders fördröjning.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Inget ljud.. tips?