www.elgreen.se - billigt, hur säkert?

Permalänk
Medlem

En polare köpte en UL30VT från Elgreen. Datorn levererades med trasig hdd, dock var företaget snabba på att byta ut den / skicka ut en ny han själv kunde sätta i (då han valde det alternativet självmant). Så visst, grejerna kanske inte alltid fungerar till 100%, men deras kundservice är det inget fel på iallafall!

Hade varit trevligt om man kunde köpa till förlängd garanti, dock. Något jag aldrig gör i vanliga fall, men ~2 års garanti på just en laptop känns vettigt.

Permalänk
Medlem

Något nytt angående butiken? Någon som köpt sig en dator utan problem?

Funderar lite på en http://www.elgreen.se/?category_id=14&item_id=N53JQ-SX088V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Något nytt angående butiken? Någon som köpt sig en dator utan problem?

Funderar lite på en http://www.elgreen.se/?category_id=14&item_id=N53JQ-SX088V

Morsning!

Köpte en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=699876 för ca en vecka sedan av detta företag... hade läst så mycket jag kunnat om företaget och jag ringde även upp dem för att fråga ett par saker då man ändå var skeptisk eftersom jag aldrig hade hört talas om företaget förut. La beställningen på en måndag och kunde hämta ut datorn på tisdagen! Fraktas med schenker.

Är extremt nöjd då datorn är sprillans ny och det faktiskt var 2 års garanti på datorn och till ett mycket bra pris.

Enligt Elgreen får dom in lite olika modeller ungefär varannan vecka så man får hålla lite koll. Den uppfattning jag har fått är att många modeller är "bra" men ibland dyker det upp riktiga kanonpriser på finfina datorer

ang datorn du funderade på så verkar den sjyst... grafikkortet är väldigt överklocksvänligt om du nu är ute efter något sådant.. enda nackdelen är väl den låga upplösningen på skärmen (är iofs standard) och den "äldre" I7an.. men jag själv sitter på den äldre I5an och jag tycker det är ett jäkla drag iaf!

Permalänk
Medlem

Ok, tack för infon. Fungerar datorn bra i övrigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Ok, tack för infon. Fungerar datorn bra i övrigt?

Fungerar helt otroligt bra .. knäpptyst när man surfar/kör film på den, otroligt stilig design, underbar skärm! Ja, jag har inte hittat nått att anmärka på.. underbar portabel kraft helt enkelt... eller ja just det.. batteritiden är inte skitbra.. men jag köpte den inte för batteritiden heller

Permalänk
Medlem

Lär snart krylla av "gamla" u36jc på sidan nu när nya e ute

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hej! För att slippa göra ny tråd; hur funkar ElGreen idag? Någon som köpt något från dem nyligen, är det säkert och pålitligt? Enligt recensioner på prisjakt.se verkar det vara himmel eller helvete, rena lotteriet - stämmer det? Har försökt maila kundtjänst men får inget svar, så blir lite orolig.

Hade tänkt köpa en refurbished ASUS laptop (är ca 35% billigare), och är den i princip i nyskick så ser jag ingen anledning till att betala så mycket mer för en helt ny från annan butik.

Tack för hjälpen!

/S

Permalänk
Medlem
Skrivet av S89:

Hej! För att slippa göra ny tråd; hur funkar ElGreen idag? Någon som köpt något från dem nyligen, är det säkert och pålitligt? Enligt recensioner på prisjakt.se verkar det vara himmel eller helvete, rena lotteriet - stämmer det? Har försökt maila kundtjänst men får inget svar, så blir lite orolig.

Hade tänkt köpa en refurbished ASUS laptop (är ca 35% billigare), och är den i princip i nyskick så ser jag ingen anledning till att betala så mycket mer för en helt ny från annan butik.

Tack för hjälpen!

/S

En kompis till mig köpte en Zenbook där ifrån, han är nöjd snabb leverans och den fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

En kompis till mig köpte en Zenbook där ifrån, han är nöjd snabb leverans och den fungerar bra.

Tack för svar!

Alright, det låter ganska tryggt ändå, ska fundera på det ett varv till.
Sitter på en 9-år gammal Dell laptop som iofs krånglade första året men sen kört utan problem - börjar bara bli lite tung (2½-3 kg med hela alltet) och fläkten väsnas jämfört med de lite nyare modellerna.

Någon annan med erfarenhet av elgreen.se får gärna svara fortsatt.

/S

Permalänk
Medlem

@S89:
Hade uppdrag på ett företag som köpt in ett par datorer från Elgreen. Det var tre identiska Asus VivoBook.

De såg i stort sett ut som nya! En fungerade helt felfritt. Den andra hade ett batteri som vägrade ta laddning och den tredje levererades med fel laddare. Dock skötte Elgreen det utmärkt med deras service. Så bara någon dag senare fungerade alla tre perfekt. Detta var ungefär två år sedan nu.

Rekommenderar ett köp ifrån Elgreen utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Det är en seriös sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

@S89:
Hade uppdrag på ett företag som köpt in ett par datorer från Elgreen. Det var tre identiska Asus VivoBook.

De såg i stort sett ut som nya! En fungerade helt felfritt. Den andra hade ett batteri som vägrade ta laddning och den tredje levererades med fel laddare. Dock skötte Elgreen det utmärkt med deras service. Så bara någon dag senare fungerade alla tre perfekt. Detta var ungefär två år sedan nu.

Rekommenderar ett köp ifrån Elgreen utan tvekan.

Ah ok, så bra! Stod att ASUS har sin egen garanti i 6 mån - hur gick det till att ordna med de 2 som krånglade, gick det via Elgreen eller fick du skicka till ASUS, isf kostade det något extra? Och skönt att de fungerat felfritt i 2 år också!

Skrivet av RVX:

Det är en seriös sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, tack det känns tryggt att höra!

Permalänk
Medlem

Köpte själv en refurbad Asus g751jt där för nästan halva priset för snart 1.5år sedan. Såg helt splitterny ut kom snabbt och inget krångel alls faktiskt. Fördel är ju att du faktiskt kan beställa med faktura om du känner dig osäker.

Mvh

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majed:

Köpte själv en refurbad Asus g751jt där för nästan halva priset för snart 1.5år sedan. Såg helt splitterny ut kom snabbt och inget krångel alls faktiskt. Fördel är ju att du faktiskt kan beställa med faktura om du känner dig osäker.

Mvh

Ok, tackar så mycket - verkar nästan bara vara positiva erfarenheter, blir nog till att slå till.
Hade föredragit faktura men blev ID-kapad så fick blocka fakturaköp i mitt namn i 5 år, tyvärr
Men men, det måste ju gå att returnera även om man betalat med kort - tack igen!

Mvh S89

Permalänk
Medlem

Intressant sida. Att det tagit 7 år att upptäcka den är ett mysterium Priserna är ju helt kanon på det jag skummade igenom. Finns de kvar efter 7 år så lär det vara en seriös sida. Kan bli ett köp där för släktingar som behöver "en billig laptop".

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Det som hindrar mig från att beställa är att det bara är 6 månaders garanti. Går det åt pipan efter det så är man ju körd

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Intressant sida. Att det tagit 7 år att upptäcka den är ett mysterium Priserna är ju helt kanon på det jag skummade igenom. Finns de kvar efter 7 år så lär det vara en seriös sida. Kan bli ett köp där för släktingar som behöver "en billig laptop".

Skumt dock att användaren är avstängd http://www.sweclockers.com/medlem/elgreen (kanske bröt mot forumregeln som gäller hur företag ska regga sig eller inte var legitim användare).

Hört om just refurbished, men aldrig köpt något (speciellt dyrare varor/känsligare vill man ju vet hur tidigare behandling av varan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Skumt dock att användaren är avstängd http://www.sweclockers.com/medlem/elgreen (kanske bröt mot forumregeln som gäller hur företag ska regga sig eller inte var legitim användare).

Hört om just refurbished, men aldrig köpt något (speciellt dyrare varor/känsligare vill man ju vet hur tidigare behandling av varan).

Jag skulle nog inte köpa en dyrare dator på de sättet. Mjo 6 månaders kanske e lite dåligt. Men bättre än ingen iaf. Och en del burkar var ju billiga. Så om de 100% funktionella så. Sen att asus har med ett finger i det hela känns väl bra iaf.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min high end spel laptop från el green!
Synd att det funkar så bra att garantin är ju inget att ens kisa mot ha ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Är det lika skrattretande att bli blåst på 10.000 kronor när du beställer en dator?

Jag tror han du citerar tänker på de som är misstänksamma mot David.

Jag tror inte att man kan välja sin text under sitt profilnamn här på Sweclockers själv. Det är väl verifierade användare som får en specialtext. I detta fall där det står "Asus" under Davids namn antyder alltså på att han är en verifierad användare från, just, Asus.

Permalänk
Medlem

Köpte en asus laptop fins signaturen för ca 8mån sedan fungerar mkt bra och absolut inga fel på den.

Dock det som kan vara negativt är att min garanti bara var 6 mån, vilket kan vara lämpligt på en rekonditionerad dator, dock så var den ca 5000 billigare mot handel om jag minns rätt.

Finns ju alltid hemförsäkring om det blir riktigt illa med laptopen

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag tror han du citerar tänker på de som är misstänksamma mot David.

Jag tror inte att man kan välja sin text under sitt profilnamn här på Sweclockers själv. Det är väl verifierade användare som får en specialtext. I detta fall där det står "Asus" under Davids namn antyder alltså på att han är en verifierad användare från, just, Asus.

För 8 år sedan när jag startade tråden hade han ingen asus text..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

För 8 år sedan när jag startade tråden hade han ingen asus text..

Hahaha, Shit. Jag faller aldrig för sådana trådar. Jag kollar alltid datum. Men någon gång måste väl vara första. Jag ber om ursäkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Hahaha, Shit. Jag faller aldrig för sådana trådar. Jag kollar alltid datum. Men någon gång måste väl vara första. Jag ber om ursäkt!

Hehe ingen fara skedd

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

ingen som handlat där nyligen? mycket kan hända på 1.5 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

ingen som handlat där nyligen? mycket kan hända på 1.5 år

1.5 år?
Det är väl snarare snart tre år sedan sista inlägget i den här tråden

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Skrivet av Bläckman:

1.5 år?
Det är väl snarare snart tre år sedan sista inlägget i den här tråden

typo. skulle vara 2.5

Permalänk

elgreen, akta er för detta företag.

Hej,

Jag har handlat en bärbar dator på elgreen i Juni 2023 för 12089kr. Det tog 3 veckor att få datorn. När jag väl fått den så visade sig att det var fel på varan. Rätt som det är kommer det oljud ur högtalarna och den spontanstartar om. Ibland hänger den sig trots att jag installerat om datorn. Men ibland kan datorn fungera en längre tid också men det är tråkigt när man är mitt i en mening och bara bilden försvinner och den bootar om. Försöker nå elgreen för en dialog men får inget svar.