Permalänk
Medlem

Äldre men fungerande datorer

Jag är på jakt efter en eller ett par äldre, men fungerande, datorer. Helst stationära men laptop fungerar också. Inte direkt några krav på hårdvaran. Mindre defekter eller skönhetsfel spelar ingen roll.

Jag arbetar på en skola och vi har ett par elever som vi skulle vilja engagera i och lära mer om sådant här. De har nyligen uppvisat ett intresse för detta och vi är snabba att smida medan järnet är varmt då de oftast inte känner sig särskilt intresserade av någonting alls.

Pris jag kan tänka mig att ge är lite olika beroende på vad som dyker upp, beroende på kvalité, mängd osv.

Betalar med swish. Hämtar i Stockholmsområdet.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej jag har en dator med följande komponenter.
CPU: Intel i7-4790K
MOBO: ASUS Z97-Pro Gamer
RAM: Corsair Vengeance 32GB (4x8gb) XMP-2400 CL 11 1.65v
GPU: Asus Strix GTX 1060 6GB
SSD: 250GB "Samsung 840 Evo" & 120GB "Kingston"
HDD: Western Digital 2TB
PSU: Corsair HX750W Semi-Modulärt
Kylare: Corsair H60 AIO 120mm
Chassi: NZXT S340 Tror jag att den heter.
Fläktar: 2st Noctua NF-A14 140mm i fronten.
Skickar även med 2 st Bruna Noctua NF-P12 "ej PWM".
Operativsystem: Windows 10 Home (Med licens kopplat till mobo)

Kan tänka mig att sälja för runt 2500:-

Permalänk
Medlem

Hej!
Lite för dyrt och mer kraftfullt än vad jag är ute efter.

Jag är intresserad av något som två 12-åringar ska få skruva på och experimentera med. Något som det inte gör något om det går sönder. 🙂

Permalänk
Medlem

Skulle kontorsdatorer vara intressant? Har några Dell optiplex stående som just nu saknar diskar men kan ordna med några hdd om så önskas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Skulle kontorsdatorer vara intressant? Har några Dell optiplex stående som just nu saknar diskar men kan ordna med några hdd om så önskas?

Det låter intressant!
Ålder och prisklass på en sådan burk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

Det låter intressant!
Ålder och prisklass på en sådan burk?

Dell optiplex 3020 SFF från 2013ish. Jag har 3st som du kan få för 900kr totalt. De har i5 45xx (kan kolla upp exakt modell om det behövs), windows 10 licenser. Två har 2x4GB ram och den sista har 2x2GB. Hittade bara en 3,5” hdd men kan inkludera två 2,5” hdd också. Är dock osäker på skicket på diskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Dell optiplex 3020 SFF från 2013ish. Jag har 3st som du kan få för 900kr totalt. De har i5 45xx (kan kolla upp exakt modell om det behövs), windows 10 licenser. Två har 2x4GB ram och den sista har 2x2GB. Hittade bara en 3,5” hdd men kan inkludera två 2,5” hdd också. Är dock osäker på skicket på diskarna.

Det här låter väldigt intressant. Finns du i Stockholm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

Det här låter väldigt intressant. Finns du i Stockholm?

Yes finns i Farsta

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Yes finns i Farsta

Men se på, jag bor i Sköndal!

Vad är det för format/storlek på chassina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

Men se på, jag bor i Sköndal!

Vad är det för format/storlek på chassina?

Nära och bra då!

Dells SFF. Kolla på länken för uppfattning om storlek. Övriga specifikationer stämmer inte till 100% gällande hårdvarukonfigurationen.
https://www.dustin.se/product/5010857656/optiplex-3020-sff