Permalänk
Medlem
Skrivet av victory995:

Köper gärna ett kort för 1000kr+frakt

Skrivet av QnoX:

Jag tar 1 kort

Skrivet av Freemax:

Klipper gärna 2 kort, behöver ghettomodda något fiffigt till grabbarna inför julafton:D

Skrivet av rotkiv42:

Jag tar gärna 1 kort för utsatta 1000kr

Skrivet av Spankbun:

Tar gärna 1 st. för 1000kr + frakt

Skrivet av ISbit:

aha, man kan såklart inte redigera inlägg på marknaden.
Vill alltså ha ett kort för 1000 kr + frakt tack

Skrivet av arde_81:

Jag skriver upp mig på listan för 1000kr

Ni har fått PM och blir tilldelad de första 8 korten som är testade.

Jag kommer testa samt flasha ytterligare 8 ikväll och fortsätter att kontakta er som skrivit upp er

Permalänk

Jag tar gärna ett för 1000:- + frakt också

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

Har inte räknat på om det finns några kvar, men jag är sugen på att leka med lösa fläktar och buntband, så om det finns nått kvar så tar jag gärna ett

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Köper gärna 2st plus frakt

Hej!

Jag köper gärna 2st kort + frakt om det finns några kort kvar, borde bli bra till barnens spelburkar

Permalänk
Medlem

Tar ett jag med om det finns kvar.

Permalänk

Tar gärna 2 kort för 2x1000 SEK+frakt om det finns några kvar.

Permalänk
Medlem

Jag noterar alla som skriver upp sig och går i turordning tills alla kort är borta, även om ni räknar till fler än 19 före er i kön kanske någon hoppar av så ni ändå kan få kort.

Jobbar så fort jag kan med att packa, testa samt flasha nya kort till er

Permalänk
Medlem

@Morax: Jag skriver gärna också in mig i kö på ett, har dålig koll på vilken tur man hamnar i.

Permalänk
Medlem

Om det finns några kvar så köper jag gärna ett eller 2. Mvh.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt att det dröjer. Livet kommer emellan ibland och det är fullt upp med familj och dagtidsjobbet. Jag kommer förmodligen hinna fixa resterande gpuer imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Tar också ett för 1000kr förutsatt att det bara är o smacka på en 120mm fläkt och sen funkar det för gaming utan artefakter eller dylikt

Skrivet av Pangkulan89:

Tar gärna ett kort för 1000kr + frakt

Skrivet av Asful:

Skriver upp mig på ett kort för 1000kr + Frakt

Skrivet av supersiq:

Tar också gärna ett kort för 1000 SEK + frakt.

Skrivet av Maskaren:

Jag tar gärna ett kort för 1000kr + frakt

Skrivet av carlsson86:

Tar ett jag med om de finns kvar. annars köar jag

Skrivet av hjalp:

Hej!
Jag kan köpa två stycken.

Ni har fått PM och får andra batchen.

Permalänk
Medlem

Räknar jag rätt så är jag på plats 20, av 19

Tycker ändå du jobbar på snabbt med att få iväg så många kort!

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Ni har fått PM och blir tilldelad de första 8 korten som är testade.

Jag kommer testa samt flasha ytterligare 8 ikväll och fortsätter att kontakta er som skrivit upp er

Skrivet av FX9:

Räknar jag rätt så är jag på plats 20, av 19

Tycker ändå du jobbar på snabbt med att få iväg så många kort!

Har någon betalat och mottagit något kort från första batchen?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Har någon betalat och mottagit något kort från första batchen?

Jag fick kort från förra annonsen, välpaketerat osv. fick dock flasha korten själv, men det gick bra via smos. om än lite mek med att boota på usb på moderna moderkort med secure boot.

Buntband och chassifläktar verkar fungera okay. Får se hur det blir på varma sommardagar.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Har inte räknat på om det finns några kvar, men jag är sugen på att leka med lösa fläktar och buntband, så om det finns nått kvar så tar jag gärna ett

Lösa fläktar och buntband fungerar perfekt.

92mm fläktar tex brukar funka bra

Bunta på runt kortet på ena sidan. Bunta runt på andra sidan men tillsammans med andra fläkten på andra sidan då pci kommer vara ivägen för få runt buntbanden.

För få igenom buntbanden genom hålen på fläktarna kan små buntbanden behövas. Då sätter man bara ihop många små för det ska nå runt.

Koppla in fläktarna i vanlig chassi fan header på moderkortet.

Ladda hem open source programvaran "fancontrol" där kan fläktarna gå efter GPU temperaturen med rätt inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Har någon betalat och mottagit något kort från första batchen?

Väntar fortfarande på mitt kort från första bachen på denna annons - på pordnords-spårning ser det ut som att den inte är skickad än (kanske bara är PN som är sega idk).

Skrivet av moire:

Jag fick kort från förra annonsen, välpaketerat osv. fick dock flasha korten själv, men det gick bra via smos. om än lite mek med att boota på usb på moderna moderkort med secure boot.

Buntband och chassifläktar verkar fungera okay. Får se hur det blir på varma sommardagar.

Jag lär förmodligen designa någon fläkthållare att 3D printa när jag får kortet -kanske blir bättre än bara buntband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CartelZ:

Lösa fläktar och buntband fungerar perfekt.

92mm fläktar tex brukar funka bra

Bunta på runt kortet på ena sidan. Bunta runt på andra sidan men tillsammans med andra fläkten på andra sidan då pci kommer vara ivägen för få runt buntbanden.

För få igenom buntbanden genom hålen på fläktarna kan små buntbanden behövas. Då sätter man bara ihop många små för det ska nå runt.

Koppla in fläktarna i vanlig chassi fan header på moderkortet.

Ladda hem open source programvaran "fancontrol" där kan fläktarna gå efter GPU temperaturen med rätt inställningar.

Har storpack med buntband, modell mindre

Roligare med 2x 120 mm men lite mer pulande då de sticker ut en bit från grafikkortet och inte sitter superhårt. Man skulle haft en 3D printer så man kunde fixa nått lite snyggare

Samt när jag gjort det förut köpte jag en converter som gör att jag kopplar in fläktarna på grafikkortets fan-controller, och sen Afterburner för att styra fläktarna.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Har någon betalat och mottagit något kort från första batchen?

Första batchen avgår snart från Boden. Min kompanjon Andreas packar och skickar, men han har haft mycket med familj, vab, jobb osv i veckan. Jag gör vad jag kan för att skynda på

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig i kö för ett kort!

Permalänk
Medlem

Köper gärna ett kort för 1000kr+frakt

Permalänk
Medlem

Köper gärna ett kort om det finns kvar

Permalänk
Medlem

Om det inte funkar med buntband till fläktarna kommer jag printa nåt eget. Kan lägga upp filerna här ifall jag ritar nåt och nån mer vill ha

Permalänk
Medlem

Finns det kvar tar jag också ett för 1000kr + frakt, annars kö.

Permalänk
Medlem

Finns det några kvar? Intresserad i ett.

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig i kö till ett också, om något finns kvar.

Permalänk

Finns det ett kort kvar tar jag ett för 1000kr plus frakt

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Sa du inte att detta var RX5700 XL och inte XT i den förra annonsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Sa du inte att detta var RX5700 XL och inte XT i den förra annonsen?

står ju uttryckligen i annonsen
"De är köpta som 5700 XL, men jag har flashat ovanstående bios på samtliga så det blir ett XT-kort helt enkelt."

Permalänk
Medlem

Någon mer som hunnit få sina från första batchen mina tester visar rätt kassa resultat sämre än gtx 780 som jag bytte mot:S

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

Någon mer som hunnit få sina från första batchen mina tester visar rätt kassa resultat sämre än gtx 780 som jag bytte mot:S

Första batchen bör ha nått alla idag. Jag trycker på min kompanjon att få iväg andra batchen idag.

Det låter märkligt med sämre än gtx 780. Förvisso är korten inte testade i annat än mining, men ingen annan har påpekat prestandaproblem, och har nog ändå fått iväg ett 30-tal totalt.

Hur har ditt prestandatest gått till?