Apple höjer priset på Apple TV+ med 10 kronor

Permalänk
Medlem

När vi ändå diskuterar AppleTV+ så vill jag tipsa om kortfilmen ”Pojken mullvaden räven och hästen” Den är så fin. Den vann till och med en Oscar för bästa animerade kortfilm.

https://tv.apple.com/se/movie/pojken-mullvaden-raven-och-hast...

Permalänk
Medlem

Slänger in ett tips på Pachinko med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Slänger in ett tips på Pachinko med

Tack för tipset! Måste kolla! Det är detta som jag tycker är Apples styrka med deras utbud. Det är ett så varierat utbud.

Permalänk
Skrivet av tonii:

Som älskare av (nästan) allting sci-fi så tycker jag helt klart att Foundation är riktigt riktigt bra. Men jag får väl lite motvilligt ändå hålla med om att vissa delar kanske inte är så fullt välutvecklade som andra.

Severence var riktigt bra och jag längtar faktiskt efter S2.

Lee Pace är grym. Plus ett gäng andra skådespelare som också gör ett bra jobb. Sen finns det vissa karaktärer och skådisar som gör att det ibland brister lite i trovärdighet. Ett par scener som jag också stört mig lite på. Men det är ändå tillräckligt bra för att jag ska vara nyfiken på att se vidare.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Lee Pace är grym. Plus ett gäng andra skådespelare som också gör ett bra jobb. Sen finns det vissa karaktärer och skådisar som gör att det ibland brister lite i trovärdighet. Ett par scener som jag också stört mig lite på. Men det är ändå tillräckligt bra för att jag ska vara nyfiken på att se vidare.

Han är kanske den som levererar bäst och är riktigt obehaglig i den rollen. Tycker också Jared Harris som spelar Hari Seldon gör en bra insats. Även Laura Birn (Demerzel) gör ett riktigt bra jobb. Dock är inte manuset alltid på tiptop så dom gör väl vad dom kan utifrån det.

Permalänk
Medlem

Jag har förvisso av mig inte helt medveten anledning, som den Applefiliod jag är (eftersom vi nuförtiden är fria att hitta på diverse fili- och fobier) ) tecknat mig för ett-prisdealen med AppleTV i ett år trots att jag inte finner mycket mer än Severance att ödsla min tid på. Förhoppningsvis är jag visare nästa år då allt över de ursprungliga 59kr i månaden är kraftig overkill för att betala för det mer eller mindre politiskt konstruerade manus som Apple tvingar(?) fram för att inte reta upp någon på twitter.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av tonii:

Han är kanske den som levererar bäst och är riktigt obehaglig i den rollen. Tycker också Jared Harris som spelar Hari Seldon gör en bra insats. Även Laura Birn (Demerzel) gör ett riktigt bra jobb. Dock är inte manuset alltid på tiptop så dom gör väl vad dom kan utifrån det.

Håller med.
Manus brister ibland. Vissa skådespelare också. Vissa scener. Karaktären Hober Mallow lite för loj och otrovärdig. Men sen som sagt andra som lyfter det hela.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma