Diablo IV gratis att spela till 28 november

Permalänk
Master of Overkill

Spelat 11 gubbar till 100 så något är ju bra!

S2 va faktiskt väldigt bra dock inga endgame bossar men nu ska det ju komma sjukt svår pinnacle boss så ska bli kul återgå!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag har ju aldrig spelat ett Diablo-spel - vet knappt vilket slags spel det är, i ärlighetens namn. Det kanske är nu man ska prova. Kan man spela solo? Är det ens värt att uppleva spelet så?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Testade Necromancern men blev så less på att skeletten ser ut som grå/blå skit modellerade av en 12 åring haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag har ju aldrig spelat ett Diablo-spel - vet knappt vilket slags spel det är, i ärlighetens namn. Det kanske är nu man ska prova. Kan man spela solo? Är det ens värt att uppleva spelet så?

Oja, du kan spela solo. Du kommer ibland springa på andra spelare ute i världen för spelet är online så att säga. Men det är mest inne i städerna man ser spelare och om en viss zon har något speciellt event. Annars är det väldigt ovanligt att man ser en annan spelare så det känns ju som kan lirar ett klassiskt 1p om man vill spela det så, spel enligt mig iaf. 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Vackert spel men man har ju gjort allt i spelet på 4-5 dagar sedan faller det av helt. Spelar hellre Path of exile eller Last epoch alla dagar i vecka.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte det på preorder för att kunna nöta prerelease med polarna. Efter det har jag inte rört det. Inte roligt nog. Laggar en del, behöva vänta på stora uppdateringar för att det är crossplay med xbox? Nej tack. Ge mig pengarna tillbaka.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är riktigt bra och jag har i alla fall superkul med det fortfarande efter massor av tid i spelet.
Och Diablo känslan i världen har dem verkligen lyckats med.

Spelar det nästan dagligen en timme eller så efter jobbet. Kan bara rekommendera.

Permalänk
Medlem

Om det stannar vid lvl 20 är jag inte intresserad att testa. Blir ju bara ett Demo och det spelade jag redan vid första betan till lvl och 25.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Oja, du kan spela solo. Du kommer ibland springa på andra spelare ute i världen för spelet är online så att säga. Men det är mest inne i städerna man ser spelare och om en viss zon har något speciellt event. Annars är det väldigt ovanligt att man ser en annan spelare så det känns ju som kan lirar ett klassiskt 1p om man vill spela det så, spel enligt mig iaf. 🙂

Så var det inte i öppna betan. Folk överallt, förutom i dungeons. Är det betydligt färre spelare per server nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Så var det inte i öppna betan. Folk överallt, förutom i dungeons. Är det betydligt färre spelare per server nu för tiden?

Kan ju bara gå på min egen erfarenhet här så det är ju anekdotiskt. Men det är sällan jag stöter på andra spelare utanför huvudstäderna. Klart det händer men det är inget frekvent för egen del. Speciellt när man deltar i de invasioner som intar zoner om man lirar på en säsongskaraktär misstänker jag att risken är större att man stöter på spelare. Har inte sysslat med det så mycket dock så det är bara ett antagande från min sida.

Jag vet inte hur det var i öppna betan eller om de justerat ngt. Men jag var skeptisk till att kunna stöta på andra spelare och det har i praktiken inte stört mig öht faktiskt. Tänker inte ens på det.

Vet inte hur de sköter populationen på servrarna. Men kan tänka mig att under betan var det onaturligt mycket folk på en viss yta jämfört med det släppta spelet där alla sprids ut över ett större område och över fler aktiviteter. Jag har som sagt inte stört mig på att en spelare springer förbi då och då. Kan gå lång tid mellan gångerna jag ser någon faktiskt. Men de kan mycket väl ha justerat ngt efter återkoppling från betan.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Kan ju bara gå på min egen erfarenhet här så det är ju anekdotiskt. Men det är sällan jag stöter på andra spelare utanför huvudstäderna.

Märkligt hur det kan vara så olika. Jag spelar trial:en just nu och stöter på folk precis hela tiden utanför just huvudstäderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Märkligt hur det kan vara så olika. Jag spelar trial:en just nu och stöter på folk precis hela tiden utanför just huvudstäderna.

Gissningsvis pga det är andra som kör trial så det blir mycket folk på samma ställe, ett onormalt läge helt enkelt. Jag som springer runt och inte kör trial har inte märkt av mycket spelare alls.

När jag skapade min karaktär vilket var innan trial var aktivt så var det väldigt lugnt. Någon då och då dom sagt.

Eller så är det jag som bara inte ser dem men de är runt mig hela tiden. Känns dock som jag inte är så disträ 😅

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Någon här som har kört mycket av d3 endgame, ROS endgame dvs så inte vanilla. Är D4 snarlika? Tyckte att det lilla jag kollade på i början så var allting mycket segare än d3 ros och mycket mindre mängd av fiender medans nu i s2 så verkar dom ha speedat up allting ser det ut som?

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Gissningsvis pga det är andra som kör trial så det blir mycket folk på samma ställe, ett onormalt läge helt enkelt. Jag som springer runt och inte kör trial har inte märkt av mycket spelare alls.

När jag skapade min karaktär vilket var innan trial var aktivt så var det väldigt lugnt. Någon då och då dom sagt.

Eller så är det jag som bara inte ser dem men de är runt mig hela tiden. Känns dock som jag inte är så disträ 😅

För att vara tydlig så frågade Klarspråkarn hur det var nu för tiden. Och just nu är det trial. Men jag fattar.

Dock kollade jag även när en polare spelade för några veckor sedan och då frågade jag honom just om det gick att köra utan alla spelare som springer runt honom och stör när han ska dräpa monster. Och han tyckte inte det störde så mycket. Så även där fanns det spelare. Om du inte ser dem så är jag avundsjuk på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

För att vara tydlig så frågade Klarspråkarn hur det var nu för tiden. Och just nu är det trial. Men jag fattar.

Dock kollade jag även när en polare spelade för några veckor sedan och då frågade jag honom just om det gick att köra utan alla spelare som springer runt honom och stör när han ska dräpa monster. Och han tyckte inte det störde så mycket. Så även där fanns det spelare. Om du inte ser dem så är jag avundsjuk på dig.

"Nu för tiden" indikerar normalläget för mig. Inte när det är ett onormalt läge med massvis med folk som är inne och testar spelet gratis och pga det kommer till stor del röra sig i samma område. Normalläget är att de inte är speciellt mycket folk man springer in i tycker jag. Så det är så jag kommer rapportera det.

Kanske ändrar sig när jag lirar säsongs eventen mer, inte nått så hög lvl denna säsong ännu, men där blir det högre koncentration spelare på mindre yta och det känns inte så konstigt heller för detta är inte heller ett helt normalt läge faktiskt.

Detta är min erfarenhet iaf. Så jag rapporterar den så. Andra har säkert andra upplevelser och jag säger inte emot dem. Kan bara rapportera min upplevelse 😜

Lite som wow när en ny expansion släpps. Det är folk överallt. Bara några dagar senare är det mycket lugnare för många är förbi och mer utspridda. Ge det några veckor och framförallt månader så är man typ ensam för alla är ännu mer utspridda. Förutom diverse events då spelare samlas lite sen ser man dem inte mycket mer. Precis så det fungerar i D4 enligt mig.🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |