Veckans fråga: Vilken spelgenre tycker du bäst om?

Permalänk

Fps och Mmo och lite racing

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Tycker att "soulslike" förtjänar en egen kategori och valde att rösta på "annat"

Ja, jag hade placerat min röst där också om den fanns!

Permalänk
Medlem

Singel player spel, inget online för min del alls. Spelar lite av varje inom singel player spel, men det finns helt klart favoritgenres och genres jag inte är så förtjust i. Favoriterna är nog action-äventyr, action-rpgs, rpgs (så länge dom inte är turbaserade), skräck. Och dom genres jag inte är så förtjust i är souls-likes, rogue-likes, turbaserade rpgs, strategi, sportspel.

Permalänk
Medlem

MOBA by far mest av allt. Tur att man inte kan se hur många timmar man spelat League of Legends

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Factory spel ligger mig varmt om hjärtat, automatisera, optimera ^^

Saknade själv det alternativet.
The factory must grow!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av strokarn:

Saknade survival genren så fick inludera en röst på "annan"

Eko på den. Conan Exile och Valheim är favoriterna...har noll intresse av zombiespel i samma genre. Friheten utan pekpinnar är underbar.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av strokarn:

Saknade survival genren så fick inludera en röst på "annan"

Hear hear!

Skrivet av Kvartz:

ARPG borde vara med i listan (PoE, D2R etc)

Verkligen, de två jag älskar mest saknades och den tredje var ”fel”.
Looter shooter och hack ’n slash saknades.
Rouglike är jag inget jättefin av men däremot Rougelite.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Couch co-op helt klart bästa upplevelsen, synd att utbudet på riktigt bra spel är så dåligt. Mer spel som It takes two och Spiritfarer önskas!

Permalänk
Medlem

Spelar mest souls-spelen från from software. Och lite arpg på det. Samt cdpr spel.

Permalänk
Medlem

Simulatorspel, flyg och banracing. Strategispel, Civ och liknande. MMO, egentligen bara ett enda spel (WWIIOnline som jag snart spelat i 20 år)

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Livsnjutare 😎

OpenWorld och Sandbox.
Typ Satisfactory.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Survival, Roguelite, Looter Shooter och ARPG (Hack'n'slash) är mina favoriter. Blev en rätt fet "Annat" för min del.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av CCWarlock:

Förutom de vanliga svaren så gillar jag även rytm-spel, mest specifikt dansplatta med någon Stepmania-fork t.ex. Kör Project Outfox just nu, ska prova ITGMania för att kunna byta profil direkt under låtmenyn - perfekt om man är fler än två som lirar. Tar med plattorna till jubb den 11e

Men åh, rytm-spel glömde jag helt i listan! Borde ju varit givet, för mig som spelar jättemycket Beat Saber haha.

Permalänk
Medlem

Immersive Sims, som i stort sett är FPS-spel med mer djup än bara pang-pang. Spel som System Shock 1&2, Thief 1&2 (20+ år senare fortfarande bästa smygspelen), Deus Ex, Bioshock, Dishonored 1&2, Prey (2017) osv.

Permalänk

Action-RPG.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Antichamber och Portal är de bästa spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Factory spel ligger mig varmt om hjärtat, automatisera, optimera ^^

Saknade också det alternativet.

Permalänk
Medlem

Oj jag som älskar äventyrsspel och till viss del rollspel och sim... men det jag spelat mest senaste fem åren är väl en arkad/FPS nämligen World of tanks.. Varvar det med stunder av lightsable svingande, rollspelande i rymden eller i fantasivärld samt en del Sims( Men har mest spelat Sims medivel på sistone)

Permalänk
Medlem

Jag har knappt spelat nånting sedan ca.80-talet (t.ex pong, breakout, tetris), men då jag arbetat med elektronik, datorer, reparationer mm så har jag sett en del den vägen. Jag tror inte det finns något spel för mig nuförtiden, eller.. jag vet inte, men känns som ALLT idag är våldsspel, skjuta, förstöra, råna, så brutalt som möjligt, blod skvätter, eller extremtävlingar där t.o.m ping och reaktionstid är kritiskt, där gamla tröga gubbar som mig per automatik har noll chans, och ändå en ointressant genre. Så många sönderslagna datorer och bildskärmar, tangentbord mm jag sett där spelarna i stress och frustration dängt knytnäven i grejorna eller kastat det i väggen bara för att de förlorat ett spel... Jag förstår inte varför man utsätter sig för det.

Det känns som det saknas ett vackert och avkopplande spel där egentligen ingenting händer, mer än man får använda sin kreativitet, kanske konstnärlighet, totalt utan stress och krav, där man inte tävlar, inte har några prestationskrav och där spelet inte "misslyckas" bara för att man inte hinner, inte är snabb nog osv.. Kanske finns det, men jag har aldrig sett det.

Det känns betydligt trevligare att lägga pussel på vardagsrumsbordet, 20-50 bitar per kväll.

Jag kom precis på att, jo jag har spelat mer nyligt, de där spindelharpan som tidigare fanns i windows. Det höll jag ibland på med medan jag väntade i telefonkö till diverse företag och inte hade nåt bättre för mig. Nu finns ju inte de där längre, de blev betalprogram eller vad det nu var, men de försvann iaf och så mycket är de inte värda att jag bryr mig.

Permalänk
Medlem

Spelade mycket FPS för länge sen, men av nån anledning försvann det intresset. Har provat några gånger för att återuppväcka, men kan inte uppbåda intresse för det längre..
Blir mest strategi och RPG nuförtiden.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.