Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Skapade en tråd för detta:
#20273561

Får se vad folk tycker!

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en ny skärm och kikat bla denna Alienwareskärmen.
Har aldrig handlat av Dell tidigare och denna är ju nedsatt men i stort sett samma pris som tidigare reor jag hittat.
Brukar Dell köra nån Blackfriday eller blir det inte bättre än så här?

Dell Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Mycket bättre prestanda ddr5 och framtid-säkert, med ett bra mobo kommer du kunna köra 2 generationer till. Tycker inte det är ett svårt val...

Håller med helt eg. Den är inte sämst i alla produktivitetsbenchmarks, bland de bättre i vissa, bland de allra bästa i spel och väldigt energieffektiv. Se Gamers Nexus senaste video, de gillar den verkligen.

Skrivet av AxxT:

Såg ny bios hade dykt upp för mitt moderkort..

<Uppladdad bildlänk>

Spännande vad dem kommer komma med, där av hoppar jag över 78003d.

Är la apuer? https://www.sweclockers.com/nyhet/37566-amd-forbereder-ryzen-...

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Tveksamt eftersom 7xxx x3d CPUerna släpptes tidigare i år. Men OM dom skulle sälja den till det priset i år hade det varit sjukt nice!

Var väl 7000 serien utan x3d då antar jag

Permalänk
Skrivet av mrE1:

Va flertalet artiklar igår som blev översålda så kan vara så att de inte har i lager helt enkelt. Tror de till exempel gick 150 st 5800x3d istället för 50 st så då lär det vara en del som får vänta på sin leverans på den artikeln också

Men frågan är då varför ramminnena med ”original” artikelnummer finns i lager? (50+)
Samma sak med 5800x3d, finns 34 i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Men frågan är då varför ramminnena med ”original” artikelnummer finns i lager? (50+)
Samma sak med 5800x3d, finns 34 i lager?

Kan ju vara så enkelt att överbestälningarna inte har tagit från "vanliga" lagret utan endast finns i kampanj systemet iom att de lägger upp kampanjprodukter separat kanske även då blir helt andra artikelnummer i deras system.

Edit:Så min gissning är att det är med de 34 de har i lager just nu 66 st back i lager på 5800x3d och väljer att ha kvar ett lager till övriga kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Produkt: Böjd bildskärm Dell 34" USB-C – S3423DWC. WQHD 3440 x 1440
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%B6jd-bildsk%C3%A4rm-dell...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6465195
Pris: 4.298,13 kr

3868 kr med mecenat rabattkod. Köpte själv en i somras för samma peng och är helnöjd

Permalänk
Skrivet av CH4:

Produkt: Sony PlayStation 5 (PS5) (inkl. Final Fantasy XVI) 825GB
Länk: https://www.amazon.it/gp/product/B0C49ZWFHZ
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12402918
Pris: 479 Euro inkl frakt ca 5500kr

Med frakt blir det lite mer plus valuta skillnad. Articles: SEK 5,501.85
Shipping cost: SEK 166.24
Exchange Rate Guarantee Fee: SEK 113.36
Total order: SEK 5,781.45

1 EUR = 11.6538059999 SEK

(Includes guaranteed exchange rate fee)

Enligt Visas kurs ligger euro på cirka 11.39 så borde bli runt 5730-5760 om man väljer att betala i Euro (beroende på vilket kort/bank man använder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Gillar vi allgiganten eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gillar vi allgiganten eller inte?

Är det ett riktigt företag? Knappt några omdömen online

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gillar vi allgiganten eller inte?

Sidan ser rätt trött och lite scam-ig ut. Det finns typ 1-2 produkter under varje kategori förutom dator som inte har artiklar alls.
Jag hade avstått från köp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Gillar vi allgiganten eller inte?

Varningsklockarna börjar ringa här. Allgiganten påminner lite om A sus outlet
Bristfällig information när det gäller reklamationsrätten, byggnaden ser ganska suspekt ut, extremt litet sortiment (en! tv, några Dyson-dammsugare och sedan väldigt populära produkter såsom PS5, Xbox och Iphones). Finns några som har köpt mobiler där Google play inte fungerar iom. telefonerna var från Indien/rumänien.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Varningsklockarna börjar ringa här. Allgiganten påminner lite som A sus outlet
Bristfällig information när det gäller reklamationsrätten, byggnaden ser ganska suspekt ut, extremt litet sortiment (en! tv, några Dyson-dammsugare och sedan väldigt populära produkter såsom PS5, Xbox och Iphones). Finns några som har köpt mobiler där Google play inte fungerar iom. telefonerna var från Indien/rumänien.

Det finns noll trovärdighet när man kollar upp bolagets information, årsredovisningar samt personerna bakom. Deras omdömen på prisjakt ser även fabricerade med tanke på avsaknad av butikslokaler och alla kommentarer om deras personal.

Visserligen kan man beställa via Klarna och hoppas att man har tur. Samtliga varningsklockor ringer och påminner starkt om tidigare års bedrägerier via CDON som enbart agerar marknadsplats.

Lägg en extra hundralapp och handla från en seriös aktör.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av medbor:

Gillar vi allgiganten eller inte?

Skrivet av shogou:

Är det ett riktigt företag? Knappt några omdömen online

Skrivet av mrE1:

Sidan ser rätt trött och lite scam-ig ut. Det finns typ 1-2 produkter under varje kategori förutom dator som inte har artiklar alls.
Jag hade avstått från köp.

Omdömena man kan hitta verkar inte direkt legit heller och företagsinfon lämnar en rejäl del frågor.
Vi säger nog nej på den helt enkelt.

Edit: Se även twits tidigare inlägg. Förutom att de lämnat felaktiga siffror tidigare så kan man nog också dra en hel del slutsatser kring vissa nyckeltal och tidpunkter sett till t.ex. tillträdet för styrelsen. Någon som är mer säker på ekonomi kanske kan komplettera.

Skrivet av twit:

Allgiganten?

https://www.allabolag.se/5569078040/alfa-nordic-consulting-ab

Det bolaget vill man rimligen inte ha att göra med.

edit: För att förtydliga varför man inte bör handla av dem: Bolaget har varit registrerat i tio år men har inte haft någon registrerad omsättning förrän det senaste bokslutet. De har inga anställda utöver de två styrelsemedlemmarna, de har inga butikslokaler utan det rör sig om ett skrivbordsföretag. Även om man skulle få sin produkt är risken stor att företaget inte längre existerar om produkten strular och man behöver dra igång ett reklamationsärende, och det handlar med all sannolikhet om parallellimport och det kan därmed vara svårt att få hjälp av svenska distributörer vid en reklamation.

Som spiken i soppan är priset bara marginellt lägre än andra, etablerade aktörer. Man tar därmed en markant risk för väldigt liten vinning.

Handla säkert i E-handeln under Black Week

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Gillar vi allgiganten eller inte?

Vet faktiskt inte, tänkte mest att man kunde betala med klarna faktura efter man fått varan så kanske man inte blir scammad men jag kan ha fel

Permalänk
Medlem

Man blir fundersam på vad för erbjudanden som nästa gen AMD CPU kommer med eftersom Inet verkar sälja ut så mycket som möjligt. De skrev nyss på Facebook att de fyller på med 7800xd till samma pris.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Det räcker att bara se styrelsen i Allabolag för att fatta att man inte ska handla från Allgiganten. Dra era egna slutsatser från det och skyll er själva om ni köper därifrån.

Permalänk
Medlem

Hade varit tacksamt om man slutar tipsa om sådana skit sidor, finns alltid ett par stycken som går på det. Hoppas tipset rensades. Känns som att de som tipsar har någon koppling till bolaget..

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av underwatch:

Hade varit tacksamt om man slutar tipsa om sådana skit sidor, finns alltid ett par stycken som går på det. Hoppas tipset rensades. Känns som att de som tipsar har någon koppling till bolaget..

Visst kan det mycket riktigt ligga något i det, men tänk även på att t.ex. prisjakt inte ser några som helst problem med att lista sådana företag, det hjälper inte köpare direkt och kan i sin tur leda till mer eller mindre informerade tips här.

Ex. PS5

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Man blir fundersam på vad för erbjudanden som nästa gen AMD CPU kommer med eftersom Inet verkar sälja ut så mycket som möjligt. De skrev nyss på Facebook att de fyller på med 7800xd till samma pris.

AMD har väl fulla lager och ser medvind på försäljningen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Men frågan är då varför ramminnena med ”original” artikelnummer finns i lager? (50+)
Samma sak med 5800x3d, finns 34 i lager?

Varje gång när det är rea typ black week/Friday så är det max kvot varje butik lägger ut för försäljning. När kvoten uppnått så står det som slut sålt även dom har kvar många kvar i lager. Men då säljs det dom till normal pris.

Ingen butik är dum nog och säljer slut på sitt lager och går i rejäl back.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fimpat en massa ovidkommande diskussion om företags bonuskoder som inte har med Black friday att göra. Ta detta i rätt tråd. Denna tråden är ENDAST för att diskutera fynden i fynd-tråden.

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Idag levererades min C3 från LG, helt oannonserad, budet ringde och sa att han stod utanför. Lite trixig att få in i lägenheten själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Idag levererades min C3 från LG, helt oannonserad, budet ringde och sa att han stod utanför. Lite trixig att få in i lägenheten själv..

Säg inte så.... Befinner mig på annan ort men lugnade mig igår när jag chattade med supporten på LG och de lovade att Dascher skulle göra av sig någon dag innan.

Nu blev jag orolig igen 😂

Permalänk
Viking
Skrivet av HisFriend:

Idag levererades min C3 från LG, helt oannonserad, budet ringde och sa att han stod utanför. Lite trixig att få in i lägenheten själv..

När beställde du och vilka levererade den?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Ja...förvänta er snarare 5 minuters framförhållning för leveransen av LG TVn...För mig som bor på första våningen så fick jag upp den själv utan problem. Lite svårare för folk som bor högt upp utan hiss

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Idag levererades min C3 från LG, helt oannonserad, budet ringde och sa att han stod utanför. Lite trixig att få in i lägenheten själv..

Skrivet av Superolle:

Säg inte så.... Befinner mig på annan ort men lugnade mig igår när jag chattade med supporten på LG och de lovade att Dascher skulle göra av sig någon dag innan.

Nu blev jag orolig igen 😂

Skrivet av D3str0yer:

Ja...förvänta er snarare 5 minuters framförhållning för leveransen av LG TVn...För mig som bor på första våningen så fick jag upp den själv utan problem. Lite svårare för folk som bor högt upp utan hiss

Mycket märkligt! Jag fick SMS i måndags från Dachser, med en länk där jag kunde välja vilken dag jag ville få TVn levererad, valde Onsdag och sedan ringde föraren 30minuter innan han skulle komma igår :). Riktigt bra leverans med TVn placerad på en egen pall osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Mycket märkligt! Jag fick SMS i måndags från Dachser, med en länk där jag kunde välja vilken dag jag ville få TVn levererad, valde Onsdag och sedan ringde föraren 30minuter innan han skulle komma igår :). Riktigt bra leverans med TVn placerad på en egen pall osv.

Min levererades med Alltransport, antar att det är olika leverantörer beroende på vart i landet kollit ska levereras.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

När beställde du och vilka levererade den?

Jag beställde 16/11 och det var lastbilsstationen som levererade den.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab A8 som är på rea, tror ni den funkar för att streama Synology DS Cam dygnet runt?
Ska bara visa övervakningskamerabild...
Enda är väl att det är gammal Androidversion?