Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Into The Breach . Ett fantastiskt spel.

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2. Trodde aldrig det skulle vara i närheten av The Witcher 3, men det är bättre! 50 timmar in och jag har inte gjort hälften av storyn.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Red Dead Redemption 2. Trodde aldrig det skulle vara i närheten av The Witcher 3, men det är bättre! 50 timmar in och jag har inte gjort hälften av storyn.

Vad är det du tycker är bättre?

Permalänk
Medlem

Anno 1800, Minecraft, Cities Skylines 2 på PC
Scarface, Hitman 2, Euro Truck Sim 2 på Steam Deck

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande med och utan mods Valheim, Vintage Story och Baldurs Gate 3.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Red Dead Redemption 2. Trodde aldrig det skulle vara i närheten av The Witcher 3, men det är bättre! 50 timmar in och jag har inte gjort hälften av storyn.

Det är ett fantastiskt spel, man blir helt förtrollad och vill bara spela mer o mer. HOPPAS på en 3a.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Red Dead Redemption 2. Trodde aldrig det skulle vara i närheten av The Witcher 3, men det är bättre! 50 timmar in och jag har inte gjort hälften av storyn.

Helt klart ett av de bästa spelen som någonsin gjorts. Bra grafik, bra story. Ett spel man verkligen levde sig in i.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

ARK Ascended
Subnautica
och hade en nostalgitrip med PAX Imperia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Bara Subnautica just nu. Fick ett återfall.

Subnautica var nog en av de bästa överraskningarna jag haft i spel, fick gratis på Epic och har återvänt flera gånger.

Skön stämning, avslappnat trots panik när man går vilse i ett vrak...

Stavfel
Permalänk

Gym Simulator

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Trine 2 (2011). Har spelat förut men spelar om dom innan jag spelar Trine 5 (2023)
The Talos Principle 2 (2023)
Indiana Jones and the Infernal Machine (1999). Ska fortsätta spela detta just nu. Spelade detta förut för över 20 år sedan

Permalänk
Medlem

Spelar wow wotlk, efter att inte spelat wow på några år.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Fick ett återfall för War Thunder...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Skaffade Lethal Company som är rätt hypat.
Hoppade in i spelet, ingen tutorial fanns, bara host eller join.
Spelade på min Deck, men spelet är tydligt utvecklat för PC (blandat kontroller och tangent input i UI).
Joinar en random lobby där det är ett gäng vänner som är väldigt hjälpsamma och förklarar hur spelet fungerar och inte bryr sig om att man gör misstag, dör etc.

4 av 5 modem, kommer spela igen!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Sea of Stars går varmt! Riktigt trevligt 16-bitars RPG som bör uppskattas av alla som gillat Chrono Trigger och liknande spel!

Permalänk
Inaktiv

Har nyligen börjat spela Quasimorph och gillar det skarpt.

Permalänk
Medlem

pinball m. ny kollektion flipperspel från zen med m för mature ratings. Utmärkta bord kraftig bias för duke nukem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har senaste året i princip bara lirat SP spel men fick ett ryck nu med BF2042. Riktigt kul att bara mörsa ibland.
Tiden flyger verkligen iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necros:

Into The Breach . Ett fantastiskt spel.

Håller med
spelade nästan sönder det för några år sen.
Svårt, men mer rättvist än tex FTL. (mindre slump)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fallout 4 vr

Varjo Aero och index controllers. Fungerar bra efter lite pulande.

Helt otrolig känsla finns så mycket 3d modeller att studera . Ain är fullkomligt idiotisk men det behövs för roomscale. Jag orkar inte hålla på och strafa och ha mig har fullt upp få in siktet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fortsatt Nier: Automata, det blir mer spännande ju mer jag spelar! FFXIV också då och då. Level 45 white mage.

Permalänk
Medlem

Blev klar med Alan Wake 2 igår så började med Steamworld Build nu i eftermiddags. Trevligt nog i gick den i Game Pass så blev att hoppa in direkt. Spelet har fått lite blandade betyg av vad jag sett och även om jag gillar det så är det nog inget jag lär fortsätta med efter nuvarande kampanj avklarat.

Spelet påminner en del om ett RTS jag tyvärr glömt namnet på som släpptes för runt 20 år sedan där man hade en spelkarta i två nivåer, eller om det var tre. Man hade markplan men även iallafall en nivå underjord man båda behövde försvara. Steamworld Build är mer stadsbyggnad med Dungeon Keeper under marken vilket jag gillar skarpt. Men kritiken där man egentligen bara kan spela på ett sätt gör Spelet rätt enformigt. För att inte tala om gör mig sugen på att spela They are billions, Dunheon Keeper med KeeperFX motorn men också mer vanliga stadsbyggnad.

Har man Game Pass och gillar speltyperna kan jag tycka det är värt att testa, hade tyvärr inte köpt detta personligen.

Har också påbörjat Cocoon lite smått. Men fastnade lite mer för just detta idag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Rogue trader på pcn och Pillars of eternity på min Steam deck.

Permalänk
Medlem

Halls of Torment (typ blandning av Diablo + Vampire Survivors) samt Warhammer 40K: Boltgun (typ W40K som DOOM).

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Infection Free Zone

tror aldrig jag har spelat ett liknande zombie spel förut. för mig är det unikt, vilket välkomnas då jag har spelat typ miljoner hack n slash/shooter zombie spel som man nu är lite less på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dålig på att orka prova nya spel nu för tiden, eller de senaste 5-10 åren. Brukar hålla mig till de serier jag redan är bekant med.

Så senast Super Mario Wonder, värld 7 kvar + banan i special world det låser upp och eventuellt något efter det? Men avvaktat med att spela. Är väl något med att då har man något kvar att göra iaf

Innan dess D4 som visserligen slukat många timmar, men ändå känns som en besvikelse.

Funderar på att börja köra WoW classic vanilla till 60, explora, ej optimera levlande, men vet inte om rosaskimrande glasögonen lever upp till det Körde bara till lvl 53 2005 då alla man spelade med tog en paus redan efter första 30 dagarna. Sen ides man aldrig ta upp det förrän en bit in i TBC. Och efter MoP har spelet inte riktigt fallit mig i smaken även om jag spelade WoD och Legion och en bit in i BFA.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Fortsatt Nier: Automata, det blir mer spännande ju mer jag spelar! FFXIV också då och då. Level 45 white mage.

Nier automata är kanske världens bästa spel.

Permalänk

intressant att man kan välja vilken del utav hela världen man än vill att starta i i Infection Free Zone.
så just nu håller jag på att söka efter saker, barrikadera och slåss mot infekterade här i granloholm där jag bor :).
visst, husen ser väl inte ut som de i verkligheten, men gatorna, matvarubutiken i centrum, skolan, sjön och en massa annat, allt det stämmer.
dock visste jag inte att jag satt på en hel arsenal utav vapen i mitt hem, hittade en hel del där =/.

beta versionen än så länge, men jag ser potential i spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Alan Wake's American Nightmare. Har inte spelat så långt, men så här långt är det helt okej och det är kul med mer Alan Wake efter att ha kört både ettan och tvåan. Dock hände en grej som jag verkligen inte gillar när spel gör. Jag blev automatiskt skickad till nästa kapitel när jag plockade upp nycklar som låg på golvet. Hann inte utforska allt jag ville. Men det ska gå att spela om kapitel, så det är ju inte helt kört, men det är inte optimalt.