Permalänk

Powerbank till iPhone 11

Jag letar efter en Powerbank till en iPhone 11, den ska ha Qi och portar med Fastcharge och helst inte vara större än ca 12x6cm. Lite tjockare än en mobil går bra. Kan ni hjälpa mig? För det är så jäkla rörigt på Prisjakt, Pricerunner och Amazon m.m. Ska bli en julklapp.

Permalänk
Keeper of the Bamse

När jag är osäker brukar jag hoppa in på någon stabil återförsäljares hemsida, gå till kategorin och sortera på "mest sålda", det brukar ge en fingervisning.

Webhallen t.ex.: https://www.webhallen.com/se/category/9245-Batteripack-Powerb...

Där leder en Andersson för 199kr, så där har nog kunderna fokuserat på pris. Straxt därefter ligger en Anker Powercore, som säkert säljer på att det är Anker, och att den kan leverera 100 watt.

100 watt är ju inte något som en iphone 11 kräver, då den snabbladdas mellan 18 och 22 watt (enligt google), men du kanske vill framtidssäkra?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte den idag. Den laddar min Pixel 8 Pro, faktiskt hyffsat snabbt.
Men tyvärr är usbC-kontaten riktigt dålig, kabeln ramlar ur hela tiden. Men det gör ingenting för den tar ändå inte emot laddning i varken usbC eller lightningkontakten.
Annars är det en riktigt liten, smidig och snygg powerbank. Ska byta den i morgon. Hoppas jag får en fungerande? Återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Köpte den idag. Den laddar min Pixel 8 Pro, faktiskt hyffsat snabbt.
Men tyvärr är usbC-kontaten riktigt dålig, kabeln ramlar ur hela tiden. Men det gör ingenting för den tar ändå inte emot laddning i varken usbC eller lightningkontakten.
Annars är det en riktigt liten, smidig och snygg powerbank. Ska byta den i morgon. Hoppas jag får en fungerande? Återkommer.

Bytte till en ny igår, men den laddar min telefon så grymt långsamt så att laddningen avbryts hela tiden. Testade inte ens att ladda powerbanken. Ska lämnas tillbaka, men denna gången blir det ingen ny. Synd, för jag har bra erfarenhet av Anderssons grejer annars.

Permalänk
Medlem

Om sladden inte sitter riktig i så brukar det ofta bero på sladden själv - eller dess kontakt snarare har för liten utstick gentemot den gjutna huset - har du provat annan sladd ??

Det är en av USB-C systemets stora nackdel att det är så otroligt liten marginal mellan att det är instucket så att det håller sig på plats eller bara når 'uppförlut' i honkontaktstiftens fjädrar och lätt trycket ut kontakten igen vid minsta rörelse för att det fattas en halv mm i instick och spetsen inte nått 'platån' i kontaktfjädrarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Om sladden inte sitter riktig i så brukar det ofta bero på sladden själv - eller dess kontakt snarare har för liten utstick gentemot den gjutna huset - har du provat annan sladd ??

Det är en av USB-C systemets stora nackdel att det är så otroligt liten marginal mellan att det är instucket så att det håller sig på plats eller bara når 'uppförlut' i honkontaktstiftens fjädrar och lätt trycket ut kontakten igen vid minsta rörelse för att det fattas en halv mm i instick och spetsen inte nått 'platån' i kontaktfjädrarna...

Har varit med om det vid laddning av en annan powerbank, man fick dra ut usbC-kontakten/sladden lite för att den skulle ladda, men det var inte powerbanken fel, det var kontakten på sladden som var för "lång" (usbC-hanen).
Jo, jag har provat 4 olika usbC-sladdar. NetOnNet fick inte det heller till att fungera. Sen är usbC-honan på powerbanken av mycket dålig kvalitet. Sladden ramlar ur bara man knappt tittar på den, måste nog tejpa fast den när man ska ladda för att vara säker. Men som sagt, NetOnNet fick det varken att fungera/ladda med usbC eller lightning.