Köpråd: Pixel 7 Pro eller S23?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Pixel 7 Pro eller S23?

Dags för ny telefon till frun nu. Vi har idag telefoner från S21-serien och det är ett par år sedan jag var riktigt påläst om mobilmarknaden, så skulle uppskatta vägledning

Hon är en vanlig och alldaglig användare utan några särskilda krav på avancerade funktioner. Bra batteritid, laddning och bra auto-läge på kameran är två viktiga funktioner. Samt ett överkomligt pris. Trådlös laddning spelar ingen roll.

Just nu säljs Pixel 7 Pro 12 GB RAM 128 GB för 7 500 kr och jag vill tro att det är ett klockrent köp? När jag googlar på jämförelser mot S23 är det Ultra folk jämför den med, men den ligger för långt bort prismässigt för att vara aktuell. S23 8 GB RAM 128 GB går för ungefär samma pris nu med, så det är de jag jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Dags för ny telefon till frun nu. Vi har idag telefoner från S21-serien och det är ett par år sedan jag var riktigt påläst om mobilmarknaden, så skulle uppskatta vägledning

Hon är en vanlig och alldaglig användare utan några särskilda krav på avancerade funktioner. Bra batteritid, laddning och bra auto-läge på kameran är två viktiga funktioner. Samt ett överkomligt pris. Trådlös laddning spelar ingen roll.

Just nu säljs Pixel 7 Pro 12 GB RAM 128 GB för 7 500 kr och jag vill tro att det är ett klockrent köp? När jag googlar på jämförelser mot S23 är det Ultra folk jämför den med, men den ligger för långt bort prismässigt för att vara aktuell. S23 8 GB RAM 128 GB går för ungefär samma pris nu med, så det är de jag jämför.

Både dessa mobilerna finns det bra deals på via Comviq nu

Pixel 7 Pro https://www.comviq.se/mobiler/google-pixel-7-pro
Galaxy S23 https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-s23

Beställde själv en Pixel 7 PRO (:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Jag tänker att det rent prestandamässigt är relativt jämt (för vad man typiskt gör med en telefon). För mig handlar det mer om vilken storlek din fru föredrar. P7P är ändå hyffsat mycket större medans S23 är smidigare.

Sen är hon redan van vid och trivs med Samsungs One UI kanske hon vill fortsätta med det. Sen är väl S23s fingerprintläsare lite snabbare och mer pålitlig. Båda telefonerna är väl garanterade updates hyffsat länge. Vet ej hur det ser ut med batteritider.

Permalänk
Medlem

Ja, det är en del bra erbjudanden på fler ställen nu Black Week började "på riktigt" Elgiganten började med sina låga priser redan under helgen förra veckan. Så det är kul att se några erbjudanden med abonnemang med, för det brukar ju faktiskt väldigt prisvärt att köpa telefoner den vägen nu för tiden.

Bra poäng med storleken på telefonerna, det hade jag inte tänkt på. Så får nog bli ett butiksbesök för att klämma och känna lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Ja, det är en del bra erbjudanden på fler ställen nu Black Week började "på riktigt" Elgiganten började med sina låga priser redan under helgen förra veckan. Så det är kul att se några erbjudanden med abonnemang med, för det brukar ju faktiskt väldigt prisvärt att köpa telefoner den vägen nu för tiden.

Bra poäng med storleken på telefonerna, det hade jag inte tänkt på. Så får nog bli ett butiksbesök för att klämma och känna lite.

Kommer själv gå från S21 till Pixel 7 Pro så kan skriva vad jag trycker hår när mobilen har kommit fram.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer själv gå från S21 till Pixel 7 Pro så kan skriva vad jag trycker hår när mobilen har kommit fram.

Kommer gå från s21 till pixel 8 pro, kan också försöka återkomma med tankar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Jag tänker att det rent prestandamässigt är relativt jämt (för vad man typiskt gör med en telefon). För mig handlar det mer om vilken storlek din fru föredrar. P7P är ändå hyffsat mycket större medans S23 är smidigare.

Sen är hon redan van vid och trivs med Samsungs One UI kanske hon vill fortsätta med det. Sen är väl S23s fingerprintläsare lite snabbare och mer pålitlig. Båda telefonerna är väl garanterade updates hyffsat länge. Vet ej hur det ser ut med batteritider.

Ja, markant större rentav, och tyngre. Jag beställde en S22 till frun, men vi var inne på Pixel 6a också, det som fällde avgörandet var delvis storleken (och då är ändå 6a relativt liten i dagsläget).

Jag själv skulle nog hellre valt Pixel 7 Pro, kanske. Mina barn gick från samsung till pixel, de tyckte omställningen var inga problem alls. Fast barn kanske är med anpassningsbara än man själv är.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Kommer gå från s21 till pixel 8 pro, kan också försöka återkomma med tankar

Beställde du hos Comviq? Isåfall hur går det med din leverans min har inte ens blivit paketerad och det har snart gått 3 dagar sedan beställnings tillfälet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Bättre prestanda i S23, både CPU/GPU och lagring. Tror även den har bättre batteritid?

Men sen är det det här med One UI... Gillar hon det hade jag kört på S23. Själv gillar jag vanilla Android extremt mycket mer (har en Pixel 8 Pro).

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Bättre prestanda i S23, både CPU/GPU och lagring. Tror även den har bättre batteritid?

Men sen är det det här med One UI... Gillar hon det hade jag kört på S23. Själv gillar jag vanilla Android extremt mycket mer (har en Pixel 8 Pro).

På paper kanske prestandan är bättre men har inte Pixel telefonerna bättre flytt i övrigt eftersom att hårdvaran är bättre integrerad med mjukvaran ?

Batteri tid vet jag inte så mycket om men har har hört att Pixel 7 Pro ska ha väldigt bra batteri tid eller har jag missat något ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer själv gå från S21 till Pixel 7 Pro så kan skriva vad jag trycker hår när mobilen har kommit fram.

Fick hem min P7P i Onsdags och är väldigt nöjd en så länge. Gick snabbt att vänja sig med den större skärmen. Prestandan speciellt flytet i Android är galet bra betydligt bättre en i min Galaxy S21 antar att detta är av de stora fördelen med att köpa en Google mobil.

Så om du vill ha den bästa Android upplevelsen så skulle jag ha valt P7P över S23 om jag vore dig. Att processorn inte är lika snabb som den i S23 spelar knappt någon roll när mjukvaran är så mycket bättre optimerad i P7P.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO