Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Efter många år i trogen tjänst beslutade sig en disk i min nas att det var dags för pension

Hur gammal var den?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hur gammal var den?

Inköpt 2013, och har rullat 24/7 sen dess

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

För att semicitera Tom Segura... "You know what else type of people I should be allowed to kick in the balls and throw in a burning pile of dog shit?"

Folk som tar med sig, och äter, illaluktande mat på offentliga färdmedel.

Ät din jävla äggmacka hemma ffs.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

För att semicitera Tom Segura... "You know what else type of people I should be allowed to kick in the balls and throw in a burning pile of dog shit?"

Folk som tar med sig, och äter, illaluktande mat på offentliga färdmedel.

Ät din jävla äggmacka hemma ffs.

Mmm, ät äggmackan hemma, låt den växa till sig och lägg av en redig äggmök på "offentliga färdmedel" istället...

Permalänk
Medlem

När jag besöker Telias hemsida, klickar in på valfri Apple Watch ultra 2 står prisförslag ”320kr/mån vid 24mån delbetalning”. Alltså totalt 7680kr. (3815kr billigare).

Det står precis under rubriken och total priset.

Klickar man på prisdetaljer eller går vidare med köpet står de 478,96kr/mån (totalt 11495kr) (rätt belopp)

Kan man vara dryg med Telia och säga att man vill köpa för de priser som står på hemsidan? Eller?

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen gubbgnäll dubbelt upp, givet vad det rör:

Kan Sveriges Radio skicka Cecilia Strömberg Wallin på någon slags anti-ööhhh-eeehh-kurs? Det rör sig alltså om Ekots lördagsintervju. Programmet har idag två ordinarie programledare där den ena är Cecilia och den andra är den tidigare SVT-medarbetaren Johar Bendjelloul (jo, jag var tvingen att kolla upp stavningen). Johar gör inte så, vilket bevisar att det går... Jag vet, det är svårt att låta bli, men har man till yrke att prata i radio tycker jag att det på goda grunder går att efterfråga en högre nivå, eller lägre, beroende på hur man ser det. Jag är lite lockad av att ta ett avsnitt och räkna antalet gånger det öhh-ehh:as från Cecilias sida och skicka in, för det är extremt påtagligt och hon gör det mer än vad gästerna normalt sett gör, trots att hon rimligen har förberett sig på vilka frågor hon ska ställa.

Som en eller annan läsare av inlägget säkerligen har räknat ut lyssnade jag på ett avsnitt idag med Cecilia som intervjuare, och det är på en nivå att jag växlar mellan någon slags irriterad frustration och att det är så mycket att det går över i komik.

borttappat "sig"
Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Detta är verkligen gubbgnäll dubbelt upp, givet vad det rör:

Kan Sveriges Radio skicka Cecilia Strömberg Wallin på någon slags anti-ööhhh-eeehh-kurs? Det rör alltså om Ekots lördagsintervju. Programmet har idag två ordinarie programledare där den ena är Cecilia och den andra är den tidigare SVT-medarbetaren Johar Bendjelloul (jo, jag var tvingen att kolla upp stavningen). Johar gör inte så, vilket bevisar att det går... Jag vet, det är svårt att låta bli, men har man till yrke att prata i radio tycker jag att det på goda grunder går att efterfråga en högre nivå, eller lägre, beroende på hur man ser det. Jag är lite lockad av att ta ett avsnitt och räkna antalet gånger det öhh-ehh:as från Cecilias sida och skicka in, för det är extremt påtagligt och hon gör det mer än vad gästerna normalt sett gör, trots att hon rimligen har förberett sig på vilka frågor hon ska ställa.

Som en eller annan läsare av inlägget säkerligen har räknat ut lyssnade jag på ett avsnitt idag med Cecilia som intervjuare och det är på en nivå att jag växlar mellan någon slags irriterad frustration och att det är så mycket att det går över i komik.

#drinking-game

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Undvika att själv göra det eller räkna hur många det är i ett avsnitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Undvika att själv göra det eller räkna hur många det är i ett avsnitt?

Öhh jag ehhh vet inteeuuhh?!

Permalänk
Medlem

YouTube "Premium" för att bli fri från reklam...

Och ändå så syns det på otaliga kanaler som finns på plattformen, att man ska köpa deras merch och kasta in pengar till olika insamlingar...

Asså, fuck off! Man betalar för att bli av med sånt här och ändå klämmer de in skiten tillräckligt för att man ska få total avsmak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

<Uppladdad bildlänk>
Och ändå så syns det på otaliga kanaler som finns på plattformen, att man ska köpa deras merch och kasta in pengar till olika insamlingar...

Asså, fuck off! Man betalar för att bli av med sånt här och ändå klämmer de in skiten tillräckligt för att man ska total avsmak.

Det är inte det du betalar för.

Citat:

Med YouTube Premium kan du titta på miljontals videor utan att bli avbruten av annonser före och under videon, inklusive överlagringsannonser. Du kommer inte heller att se bannerannonser eller sökannonser från tredje part.

Det kan hända att du fortfarande ser varumärken eller kampanjer som är inbäddade i kreatörens innehåll och marknadsföringslänkar, -hyllor och -funktioner i och runt innehållet. De har då lagts till eller aktiverats av kreatören. Länkarna, hyllorna och funktionerna kan vara avsedda för kreatörens webbplats, profilprodukter, ett medlemskap till kanalen, evenemangsbiljetter eller andra liknande destinationer som kreatören marknadsför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Folk som tar med sig, och äter, illaluktande mat på offentliga färdmedel.

Folk som inte kan bete sig på offentliga färdmedel triggar mig nåt så in i h*lvete. Jag och min fru skulle åka pendel i rusningstrafik för nån vecka sedan. Ska sätta oss på ett "4-säte" där det sitter en ensam, typ 19-åring. Han sitter på ena sidan och har lagt sin ryggsäck mitt emot sitt säte. Gör inte ens en ansats att flytta sin väska när jag och min fru kommer och vill sitta bredvid varandra. Jag orkar fan inte, plockar upp hans väska och kastar den på honom (inte hårt) och jag och min fru sätter oss bredvid varandra. Man verkligen ser hur chockad han blir.. Typ som att jag kränkt honom. Och herre min skapare vad jag skulle velat ta "ett snack" med denna lilla fjant. Men vill inte ställa till en scen eller bråka. Men vafan, hur svårt kan det vara att visa lite hänsyn mot sina medmänniskor?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Det är sant att vi inte längre har samma kulturella lägereld i form av SVT/MTV(för musik) och Sveriges Radio; det är bara att resignera inför att man lever i en tid av överflöd där det är omöjligt att hålla koll på ens ett uns av det som erbjuds. Samma sak med böcker, "på min tid" var fantasy-hyllan på biblioteket inte ens en hyllmeter, och då räknar jag in barn- och ungdomsfantasy, nu läser mina barn så många olika bokserier att jag känner mig "som en sån där förälder som inte har koll".

Förr var jag "Master of my world" i meningen att jag kände att jag hade den koll på musik, film, tv-serier som (i mina egna ögon, för mig) krävdes för att inte famla runt i världen i kulturell vilsenhet och förvirring. Hur ska man idag hinna se alla TV-serier, lyssna på all ny musik etc, för att vara säker på att inte ha missat nåt bra?

Väntar bara på att barnen ska börja läsa Harry Potter så jag är lite på banan igen, men tydligen tröttnade dottern efter halva första boken eftersom den var så tråkig. Får se om det går bättre nästa gång.

Nu känner jag för att gnälla på att vuxenlitteratur trycks så långt ner i åldrarna, det är ju som att det jag själv läste på högstadiet ska nu läsas på mellanstadiet, det jag läste på mellanstadiet är barnsligt redan för lågstadiebarn av idag. Vilket gör att barnen itne fullt ut kan ta till sig verken. Samma med film. Ska man se Star Wars som 7-åring? Får man inte ut mer om man ser det för första gången som 10-åring? Men jag lägger band på mig.

Ja, jag har då aldrig förstått varför det överhuvud författas ny litteratur eller för den delen komponeras ny musik. Det bästa har ju skrivits redan. Detta vilar jag gubbtryggt i.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

När jag skulle installera om windows på min sons Lenovo laptop var det bara att hämta Recovery Media på Lenovos hemsida.
Ett färdigt windows paket signerat Lenovo, bara att installera windows som vanligt så var alla drivrutiner på plats. Supersmidigt!

Nu ska jag hjälpa min väninna att installera om hennes dotters Asus laptop.
På Asus hemsida finns det en guide: "Så här laddar du ner Windows på Microsofts hemsida".
Sen får man själv kludda med deras drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

När jag skulle installera om windows på min sons Lenovo laptop var det bara att hämta Recovery Media på Lenovos hemsida.
Ett färdigt windows paket signerat Lenovo, bara att installera windows som vanligt så var alla drivrutiner på plats. Supersmidigt!

Nu ska jag hjälpa min väninna att installera om hennes dotters Asus laptop.
På Asus hemsida finns det en guide: "Så här laddar du ner Windows på Microsofts hemsida".
Sen får man själv kludda med deras drivrutiner.

Har sällan/aldrig behövt kludda med några drivrutiner, mer än kanske nån enstaka. Lenovo-laptopen lär ju vara full med bloat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Ja, jag har då aldrig förstått varför det överhuvud författas ny litteratur eller för den delen komponeras ny musik. Det bästa har ju skrivits redan. Detta vilar jag gubbtryggt i.

Jag upplever nu inte mig som gubbe (och då är jag naturligtivs inte det, oavsett vilka fantasier omvärlden har om mig och min biologiska och mentala ålder) men kan inget annat än att hålla med dig.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Folk som inte kan bete sig på offentliga färdmedel triggar mig nåt så in i h*lvete. Jag och min fru skulle åka pendel i rusningstrafik för nån vecka sedan. Ska sätta oss på ett "4-säte" där det sitter en ensam, typ 19-åring. Han sitter på ena sidan och har lagt sin ryggsäck mitt emot sitt säte. Gör inte ens en ansats att flytta sin väska när jag och min fru kommer ochStåendevill sitta bredvid varandra. Jag orkar fan inte, plockar upp hans väska och kastar den på honom (inte hårt) och jag och min fru sätter oss bredvid varandra. Man verkligen ser hur chockad han blir.. Typ som att jag kränkt honom. Och herre min skapare vad jag skulle velat ta "ett snack" med denna lilla fjant. Men vill inte ställa till en scen eller bråka. Men vafan, hur svårt kan det vara att visa lite hänsyn mot sina medmänniskor?

*stående ovation*
Om man ändå fått se detta utspela sig.

Känner igen mig i frustrationen över hur totalt ouppfostrade många unga är idag.

Kan dela en historia från förra vintern, jobbar i butik och höll på att fixa något precis innanför entrén när några pojkar i 13-årsåldern passerar. En av dem dumpar sitt skräp från McD på marken max en meter från papperskorgen men ca 5 cm från en av marschallerna utanför entrén. Gubben i mig vaknade på två röda och jag for ut genom entrén. Skällde ut de chockade (de trodde ingen såg dem) lymlarna efter noter och tvingade den att plocka upp skräpet för att sedan lägga det i papperskorgen. Fanns inget alternativ - antingen plockar ni upp och ber om ursäkt eller också hålls ni kvar tills väktare kommer. Försöka sätta eld på skräp gör man inte ostraffat.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

*stående ovation*
Om man ändå fått se detta utspela sig.

Känner igen mig i frustrationen över hur totalt ouppfostrade många unga är idag.

Kan dela en historia från förra vintern, jobbar i butik och höll på att fixa något precis innanför entrén när några pojkar i 13-årsåldern passerar. En av dem dumpar sitt skräp från McD på marken max en meter från papperskorgen men ca 5 cm från en av marschallerna utanför entrén. Gubben i mig vaknade på två röda och jag for ut genom entrén. Skällde ut de chockade (de trodde ingen såg dem) lymlarna efter noter och tvingade den att plocka upp skräpet för att sedan lägga det i papperskorgen. Fanns inget alternativ - antingen plockar ni upp och ber om ursäkt eller också hålls ni kvar tills väktare kommer. Försöka sätta eld på skräp gör man inte ostraffat.

Bra där och tack för ovationen. För många idag som bara "knyter näven i fickan" och inte vågar säga ifrån.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Bra där och tack för ovationen. För många idag som bara "knyter näven i fickan" och inte vågar säga ifrån.

Jag har vid åtskilliga tillfällen plockat skräpet och gått ikapp personen/personerna som kastat det på marken och givit det till dem med orden: "jag tror du tappade det här, för inte var det väl meningen att skräpa ner."
De har alltid tagit emot skräpet med kommentaren: "Oh, tack, nej självklart var det inte det" (eller liknande) och kastat skräpet i närmaste papperskorg.
Och ... det är inte alltid ungdomar som skräpar ner, nästan lika ofta är det vuxna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag har vid åtskilliga tillfällen plockat skräpet och gått ikapp personen/personerna som kastat det på marken och givit det till dem med orden: "jag tror du tappade det här, för inte var det väl meningen att skräpa ner."
De har alltid tagit emot skräpet med kommentaren: "Oh, tack, nej självklart var det inte det" (eller liknande) och kastat skräpet i närmaste papperskorg.
Och ... det är inte alltid ungdomar som skräpar ner, nästan lika ofta är det vuxna.

I Sverige funkar det för det mesta. En bekant berättade hur hon prövat samma strategi, jag vill minnas det var i Grekland på 80- eller 90-talet. Pappan i barnfamiljen som var den som slängt skräpet svarade med ett stort leende: "Nej förstår du, jag tappade det inte. Det var skräp, jag kastade bort det!" - utan något som helst spår av sarkasm. Min bekants blev stående mållös när barnfamiljen traskade vidare, troligen utan någon tanke på att hon kunde ha menat något annat än det hon sa.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en fråga som jag inte hittar svaret på nätet.

Jag köpte en kycklingrulle på pizzerian men när jag kommer hem så är det en kebabrulle, jag går tillbaka och klagar på att jag har fått fel, dom gör en ny rulle till mig MEN den "gamla" kebabrullen som jag hade öppnat och delat i 2 delar säljer dom till en som står i kön där.
Han sätter sig sedan ned och börjar äta.

Är detta tillåtet att sälja mat som har varit utanför pizzerian och kunden har öppnat och pillat i maten?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Hej!

Jag har en fråga som jag inte hittar svaret på nätet.

Jag köpte en kycklingrulle på pizzerian men när jag kommer hem så är det en kebabrulle, jag går tillbaka och klagar på att jag har fått fel, dom gör en ny rulle till mig MEN den "gamla" kebabrullen som jag hade öppnat och delat i 2 delar säljer dom till en som står i kön där.
Han sätter sig sedan ned och börjar äta.

Är detta tillåtet att sälja mat som har varit utanför pizzerian och kunden har öppnat och pillat i maten?

Tror inte det är tillåtet då du har rört maten osv.
Rent teoretiskt skulle du ju kunna gjort vad som helst med den så känns inte som det är helt enligt reglerna när det kommer till livsmedelshygien osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Hej!

Jag har en fråga som jag inte hittar svaret på nätet.

Jag köpte en kycklingrulle på pizzerian men när jag kommer hem så är det en kebabrulle, jag går tillbaka och klagar på att jag har fått fel, dom gör en ny rulle till mig MEN den "gamla" kebabrullen som jag hade öppnat och delat i 2 delar säljer dom till en som står i kön där.
Han sätter sig sedan ned och börjar äta.

Är detta tillåtet att sälja mat som har varit utanför pizzerian och kunden har öppnat och pillat i maten?

Absolut inte tillåtet såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Absolut inte tillåtet såklart

Det jag tänker är om man vänder på steken.

Om jag får en pizza som har varit hos kund och blivit utsatt för bakterier eller ännu värre nåt giftigt.
Vem blir då ansvarig?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Det jag tänker är om man vänder på steken.

Om jag får en pizza som har varit hos kund och blivit utsatt för bakterier eller ännu värre nåt giftigt.
Vem blir då ansvarig?

Pizzerian blir ansvarig, de säljer en okänd produkt

Är det medveten förgiftning så kan nog den som lämnade tillbaka åka dit också, men pizzerian ska bara kassera det som blir inlämnat

Det kan ju vara helt fel grej, från en annan pizzeria, med jordnötter i eller andra allergener, … eller om jag bara micrar något veckogammalt

Pizzerian får kassera, vad det än är

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Pizzerian blir ansvarig, de säljer en okänd produkt

Är det medveten förgiftning så kan nog den som lämnade tillbaka åka dit också, men pizzerian ska bara kassera det som blir inlämnat

Det kan ju vara helt fel grej, från en annan pizzeria, med jordnötter i eller andra allergener, … eller om jag bara micrar något veckogammalt

Pizzerian får kassera, vad det än är

Så här får det inte gå till.

Ska ringa till Livsmedelsverket.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Så här får det inte gå till.

Ska ringa till Livsmedelsverket.

Om det är att anmäla/klaga till den som har själva tillsynsansvaret så är det kommunen.

Permalänk

Konsten att sköta grejer diskret.
Jag har en granne som är konstig, en egenföretagen som nolltaxerar. Personen betalar då såklart inte heller hyra, ström och annat. Av någon konstig anledning har han hamnat i en konflikt med hyresvärden.

Egentligen borde detta skötas så att ingen utomstående visste om ett skit. Men att sätta brev på dörren med röda klistermärke utåt emot gången där de hotar med kronofogden, gör det väldigt svårt för grannar som flera gånger om dagen går förbi denna dörr att missa denna information.
Nu var det dessutom besök av några personer, säkert civilklädd polis, kronofogden etc. Detta kunde skötas diskret. Att sköta diskret är inte att stå utanför bostaden och diskutera sitt arbete för alla som passerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Konsten att sköta grejer diskret.
Jag har en granne som är konstig, en egenföretagen som nolltaxerar. Personen betalar då såklart inte heller hyra, ström och annat. Av någon konstig anledning har han hamnat i en konflikt med hyresvärden.

Egentligen borde detta skötas så att ingen utomstående visste om ett skit. Men att sätta brev på dörren med röda klistermärke utåt emot gången där de hotar med kronofogden, gör det väldigt svårt för grannar som flera gånger om dagen går förbi denna dörr att missa denna information.
Nu var det dessutom besök av några personer, säkert civilklädd polis, kronofogden etc. Detta kunde skötas diskret. Att sköta diskret är inte att stå utanför bostaden och diskutera sitt arbete för alla som passerade.

Myndigheter sköter inte saker diskret, Jag hade en granne för några år sedan som fick besök av div myndigheter.
Det var bla. någon som kollade om dörren hade öppnats och det sade denna person högt i komradio.
Sedan ringde kronis på min dörr och frågade vad jag visste om grannen, jag hade ingen info att lämna då jag inte spionerar på mina grannar sa jag.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Konsten att sköta grejer diskret.
Jag har en granne som är konstig, en egenföretagen som nolltaxerar. Personen betalar då såklart inte heller hyra, ström och annat. Av någon konstig anledning har han hamnat i en konflikt med hyresvärden.

Egentligen borde detta skötas så att ingen utomstående visste om ett skit. Men att sätta brev på dörren med röda klistermärke utåt emot gången där de hotar med kronofogden, gör det väldigt svårt för grannar som flera gånger om dagen går förbi denna dörr att missa denna information.
Nu var det dessutom besök av några personer, säkert civilklädd polis, kronofogden etc. Detta kunde skötas diskret. Att sköta diskret är inte att stå utanför bostaden och diskutera sitt arbete för alla som passerade.

Antagligen har personen systematiskt och effektivt undvikit alla försök att sköta ärendet diskret.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion