Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk

Halva priset för 1000/1000 i sex månader hos Bahnhof såg jag

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Halva priset för 1000/1000 i sex månader hos Bahnhof såg jag

Trevligt
Det hade jag nog nappat på (sitter idag med Telia 500/500-dealen från förra året) om jag hade möjlighet;
Får inte alternativet att beställa med bindningstid så för mig är det 549kr*12

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Halva priset för 1000/1000 i sex månader hos Bahnhof såg jag

Det där hade jag lätt hoppat på, men för mig står det 399 i månaden istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Tråkigt att så många nöjer sig med bredband 250 för 299kr när de haft bredband 500 för 299kr. Hälften så mycket för samma peng. Men är ju jättebra för Telia. De förlorar inte lika mycket kunder och vet att sämre erbjudanden inte blir så stor förlust ändå. Hade alla som haft bredband 500 sagt upp det och bytt leverantör hade det svidit mer och större chans för bättre priser nästa BF igen. Vem vet, kanske de t om fått sån panik att de börjat förlänga bredband 500 för 299kr…

Håller med, visar man inte missnöje så får man sämre produkter framöver.
Det värsta är att Telia verkar ha sänkt hastigheten på nuvarnade 500 nedladdning. Senaste veckan har jag inte fått högre hastigheter än 280 ned, det är 485 upp men ned är sämre. Undrar om de gör något med flit så att kunderna tänker att det inte är någon skillnad ändå.

Kan någon med Telia 500/500 kolla om nedladdningen är lika snabb som tidigare? Förra månaden funkade det bättre men denna veckan när jag skulle testa så går det inte över 300. Kanske för att jag sa upp avatalet i början på månaden

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Håller med, visar man inte missnöje så får man sämre produkter framöver.
Det värsta är att Telia verkar ha sänkt hastigheten på nuvarnade 500 nedladdning. Senaste veckan har jag inte fått högre hastigheter än 280 ned, det är 485 upp men ned är sämre. Undrar om de gör något med flit så att kunderna tänker att det inte är någon skillnad ändå.

Kan någon med Telia 500/500 kolla om nedladdningen är lika snabb som tidigare? Förra månaden funkade det bättre men denna veckan när jag skulle testa så går det inte över 300. Kanske för att jag sa upp avatalet i början på månaden

Bredbandskollen ger mig ca 640 mbit ned, 690 mbit upp just nu med Telia 500/500.

Sade upp det nyss.

För mig lutar det åt 250/250 ändå för 299 eftersom jag i princip bara använder den högre hastigheten för att ladda ner från Steam osv några minuter snabbare två ggr i månaden.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Håller med, visar man inte missnöje så får man sämre produkter framöver.
Det värsta är att Telia verkar ha sänkt hastigheten på nuvarnade 500 nedladdning. Senaste veckan har jag inte fått högre hastigheter än 280 ned, det är 485 upp men ned är sämre. Undrar om de gör något med flit så att kunderna tänker att det inte är någon skillnad ändå.

Kan någon med Telia 500/500 kolla om nedladdningen är lika snabb som tidigare? Förra månaden funkade det bättre men denna veckan när jag skulle testa så går det inte över 300. Kanske för att jag sa upp avatalet i början på månaden

Här är den lika snabb som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Bredbandskollen ger mig ca 640 mbit ned, 690 mbit upp just nu med Telia 500/500.

Sade upp det nyss.

För mig lutar det åt 250/250 ändå för 299 eftersom jag i princip bara använder den högre hastigheten för att ladda ner från Steam osv några minuter snabbare två ggr i månaden.

/hulle.

250/250 för 299 är det med telnor eller Telia?

Jag får bara fram priset 349 kr för 250/250 och samma pris för 500 hos Telenor.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Bredbandskollen ger mig ca 640 mbit ned, 690 mbit upp just nu med Telia 500/500.

Sade upp det nyss.

För mig lutar det åt 250/250 ändå för 299 eftersom jag i princip bara använder den högre hastigheten för att ladda ner från Steam osv några minuter snabbare två ggr i månaden.

/hulle.

Skrivet av JoeSun:

Här är den lika snabb som tidigare.
<Uppladdad bildlänk>

Ah,
verkar vara speedtest som var problemet Bredbandskollen ger mig också 480/485
Skulle testat mer innan jag börjar spekulera , *skäms*

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Ringde nyss upp Telia och frågade just detta, kan jag inte få 250/250Mbit på min adress? Säljaren svarade att han givetvis kunde ordna detta ändå och då tackade jag ja till erbjudandet.

Men som man nästan borde ha anat, kort därefter kom det en bekräftelse på mejl att jag tecknat 250/100Mbit.

Ringde upp Telia igen och sa att det blivit något fel, hamnade då hos någon annan säljare som jag önskar jag hamnat hos från början och som sa att han inte visste vad den andra säljaren kunde lösa för "magi" då det helt enkelt inte var möjligt.

Man blir trött...

Från början kunde jag bara ha 250/250 här i huset när vi byggde klart och flyttade in, men jag ringde och anmälde intresse för 500 Mbit, och det gick, men dom var då tvugna att patcha om vårt skåp på gatan eller om dom bytte ut någonting i skåpet, men sen dess har jag kunnat ha valfritt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Någon som kommit fram till ifall det faktiskt är startavgift på Telias erbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Det där hade jag lätt hoppat på, men för mig står det 399 i månaden istället...

Verkar skilja från adress till adress. För mig kostar 1000/1000 599kr i månaden men 500/500 kostar 319kr i månaden utan bindningstid, vilket slår telenors erbjudande.

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem

Måhända något offtopic men tror ni kan hjälpa mig.

Är sedan ett år Telenor-kund på både bredband och TV, och det fungerar fint. Avser dock att byta bredbandet, då de går från mina dagens 149 till 399 kr/mån för 250/250.
Tittar främst på Telia, men har läst här att det kan bli en del problem med andra leverantörers TV-tjänster om man inte använder deras router (vilket jag inte tänker göra!).

Eller... var det tvärtom - att det är problem att köra Telias TV med annan router än den som levereras av dem? Då spelar det ingen roll för min del.

Jag behåller Telenors TV då jag har bra rabatt (och dessutom bindningstid) på deras paket plus Viaplay.

Tacksam om någon med förstahandserfarenhet kan svara. Hittade en del i forumet men mestadels gammalt. Sitter i Kristianstads stadsnät (Zitius).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Måhända något offtopic men tror ni kan hjälpa mig.

Är sedan ett år Telenor-kund på både bredband och TV, och det fungerar fint. Avser dock att byta bredbandet, då de går från mina dagens 149 till 399 kr/mån för 250/250.
Tittar främst på Telia, men har läst här att det kan bli en del problem med andra leverantörers TV-tjänster om man inte använder deras router (vilket jag inte tänker göra!).

Eller... var det tvärtom - att det är problem att köra Telias TV med annan router än den som levereras av dem? Då spelar det ingen roll för min del.

Jag behåller Telenors TV då jag har bra rabatt (och dessutom bindningstid) på deras paket plus Viaplay.

Tacksam om någon med förstahandserfarenhet kan svara. Hittade en del i forumet men mestadels gammalt. Sitter i Kristianstads stadsnät (Zitius).

Sitter också på Kristianstads stadsnät och har haft Telia bredband i ett år och använt Telia TV utan problem trots att jag använder en annan router(Telia-routern ligger kvar i sin kartong ).

Permalänk
Medlem

Bef telia kund. Lögn i helvete att få 299 för 250/250.
Uppsagt till 21dec.

Sambo får ringa in i morgon till Telia och teckna 250/250 för 299 på samma adress. Cp Telia

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Det där hade jag lätt hoppat på, men för mig står det 399 i månaden istället...

Ditt är ju bättre (även om det är marginellt). Om det då är 399/mån i 12 månader.
Det andra är ju halva priset de första sex månaderna och fullt pris de sista sex, vilket blir 412kr/mån över 12 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Ditt är ju bättre (även om det är marginellt). Om det då är 399/mån i 12 månader.
Det andra är ju halva priset de första sex månaderna och fullt pris de sista sex, vilket blir 412kr/mån över 12 månader.

Det hade varit något, men tyvärr är det då 399/mån i 6 månader

Jag pratade med dem men dom kunde absolut inte erbjuda mig dealen för 275/mån i 6 månader... fick bara svaret att det var olika priser i olika stadsnät.

Permalänk
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Halva priset för 1000/1000 i sex månader hos Bahnhof såg jag

Denna har jag också fått upp igår men sen bara försvann den... Ingen i denna tråd som verkar veta vad som försiggår.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

På Bahnhof

Men jag får inte upp det alternativet.. är det bara vissa ställen i landet?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

På Bahnhof

<Uppladdad bildlänk>

Men jag får inte upp det alternativet.. är det bara vissa ställen i landet?

Dyker upp hos mig också. Men fortfarande ordinarie pris som dyker upp när jag skriver min adress.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

På Bahnhof

<Uppladdad bildlänk>

Men jag får inte upp det alternativet.. är det bara vissa ställen i landet?

Jag kunde få det, rabatten gällde i sex månader för mig. Adress i Vallentuna med Open Infra.

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara till hjälp för någon..
Vid black friday 2022 hade jag haft telenor bredband i många år, skulle ringa och få erbjudandet under black friday, gick inte hos säljarna, kopplades till uppsägningsavdelningen men de vägrade ge mig black friday priset, jag sade då upp all telefoni & bredbandet.
Bytte då bredband till Telia, har för övrigt funkat mycket bättre än Telenor gjort. Det blev 500/500 för 299kr bundet i 12 månader.
Igår ringde jag sälj avdelningen och ville fortsätta med bra pris, de vägrade, blev då kopplad till uppsägningsavdelningen, vi hade ett bra samtal & han frågade varför jag ville säga upp & då sa jag att deras ordinarie pris är för dyrt. Jamen det kan jag hjälpa dig med, så fick 250/250 för 299kr vilket är helt ok & det jag alltid haft innan, 500/500 var 499 tror jag, jag får inte upp något pris när jag söker att 500/500 kostar 299kr i år också. Det var bara ringa nästa år igen sa han så hoppas det funkar nästa år också

Så ni som har Telia och vill fortsätta ha bra pris så verkar det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ad72:

Kanske kan vara till hjälp för någon..
Vid black friday 2022 hade jag haft telenor bredband i många år, skulle ringa och få erbjudandet under black friday, gick inte hos säljarna, kopplades till uppsägningsavdelningen men de vägrade ge mig black friday priset, jag sade då upp all telefoni & bredbandet.
Bytte då bredband till Telia, har för övrigt funkat mycket bättre än Telenor gjort. Det blev 500/500 för 299kr bundet i 12 månader.
Igår ringde jag sälj avdelningen och ville fortsätta med bra pris, de vägrade, blev då kopplad till uppsägningsavdelningen, vi hade ett bra samtal & han frågade varför jag ville säga upp & då sa jag att deras ordinarie pris är för dyrt. Jamen det kan jag hjälpa dig med, så fick 250/250 för 299kr vilket är helt ok & det jag alltid haft innan, 500/500 var 499 tror jag, jag får inte upp något pris när jag söker att 500/500 kostar 299kr i år också. Det var bara ringa nästa år igen sa han så hoppas det funkar nästa år också

Så ni som har Telia och vill fortsätta ha bra pris så verkar det funka.

Det "funkar" om man vill halvera sin hastighet mot samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Det "funkar" om man vill halvera sin hastighet mot samma pris.

precis, har 500mbit för 379:- nu ville dom ha 549:- ...sa upp telia

Permalänk
Medlem

Haft en roligt samtal just nu med Bahnhof...
Jag har idag 500/500 för 479kr/m, det har varit dyrare och dyrare... Senaste månader har jag varit irriterad att nya kunder bara betalar 429kr... Då support hos Bahnhof säger att de kan erbjuda 409kr, innan han såg att snart kommer kommunen att byta stadsnät ägare/företag och då blir det högre priser mellan Bahnhof och Open Universe... och kunderna i Februari ;D
Han kunde då bara erbjuda sänkt pris på dem nya priser dvs. 529 efter rabat. Vi skrattade lite och det blev uppsägning till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ad72:

Kanske kan vara till hjälp för någon..
Vid black friday 2022 hade jag haft telenor bredband i många år, skulle ringa och få erbjudandet under black friday, gick inte hos säljarna, kopplades till uppsägningsavdelningen men de vägrade ge mig black friday priset, jag sade då upp all telefoni & bredbandet.
Bytte då bredband till Telia, har för övrigt funkat mycket bättre än Telenor gjort. Det blev 500/500 för 299kr bundet i 12 månader.
Igår ringde jag sälj avdelningen och ville fortsätta med bra pris, de vägrade, blev då kopplad till uppsägningsavdelningen, vi hade ett bra samtal & han frågade varför jag ville säga upp & då sa jag att deras ordinarie pris är för dyrt. Jamen det kan jag hjälpa dig med, så fick 250/250 för 299kr vilket är helt ok & det jag alltid haft innan, 500/500 var 499 tror jag, jag får inte upp något pris när jag söker att 500/500 kostar 299kr i år också. Det var bara ringa nästa år igen sa han så hoppas det funkar nästa år också

Så ni som har Telia och vill fortsätta ha bra pris så verkar det funka.

Funkade inte för mig i detta år. Förra året gick, men jag gick ned i hastighet. Vill inte gå ner ännu mera.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Velar lite mellan Telenor och Bredband 2. Har haft Bredband 2 för några år sedan då jag bodde i Falu kommun. Nu bor man i Värmland och har ingen aning vem som kan vara "bäst" av dessa två. Telenor blir något billigare än Bredband 2. Hmmm, får fundera lite till.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Velar lite mellan Telenor och Bredband 2. Har haft Bredband 2 för några år sedan då jag bodde i Falu kommun. Nu bor man i Värmland och har ingen aning vem som kan vara "bäst" av dessa två. Telenor blir något billigare än Bredband 2. Hmmm, får fundera lite till.

Är väl givet att Telenor som tier 1 operatör är vassare än bredband2.
Dessutom slipper du CGNAT med telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Hur går detta till?
Jag ringde också uppsägningsavdelningen och fick också det "otroligt bra personliga erbjudandet" för 250/250 för 399kr.
Och att detta är enda sättet att teckna detta eftersom jag har en månads uppsägningstid från 3e december.

Uppsägningsavdelningen kan inte ge dig det priset så säg upp det och vänta 10 min ring in och säg att du sagt upp det och nu vill beställa 250/250 för 299:-. Abonnemanget måste vara uppsagt för det ska fungera om det nu inte åtgärdat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0og:

Uppsägningsavdelningen kan inte ge dig det priset så säg upp det och vänta 10 min ring in och säg att du sagt upp det och nu vill beställa 250/250 för 299:-. Abonnemanget måste vara uppsagt för det ska fungera om det nu inte åtgärdat det.

En fråga angående detta!
Räcker det att abbonemanget är uppsagt men inte avslutat?
Jag sa nämligen upp mitt 500/500 idag men jag valde att det ska kopplas ur den 11/12!
Den ena posten på mitt telia står som avlutad medans den andra stor som pågående och förväntas vara klar den 11/12 (alltså samma som mitt urkopplingsdatum)!

Permalänk
Medlem

Nån som har nått tips om billigast möjliga pris om man ligger på Telia öppen fiber?

Har haft Boxer i några år för 199:- för 100/100 som gick att få med lite tjat. Det priset gick ut för ett par veckor sedan och jag avvaktade till "black week" eftersom priserna verkar ha gått upp rejält överlag.

Ärligt talat bryr jag inte det minsta om hastigheten, kunde man få en riktigt stabil 20/10 eller till och med 10/10 så skulle nog det räcka till vad jag gör....

Som varande en fattig snålvarg boende på landsbygden har man inte allt för många alternativ, och jag har tänkt mig att bo kvar länge i samma bostad (20+ år iaf). När jag då drog in fiber för en kostnad på 20 lax får några år sedan, var det iaf fortfarande billigare sett över en längre tidshorisont än andra alternativ eftersom fibern var billigare per månad.... Slut på det ny tyvärr?

Nån som har några tips förutom den uppenbara telia 299: 250/250? (som jag som sagt egentligen inte behöver, hastighetsmässigt)