Autocad layout utskriftsproblem..

Permalänk
Medlem

Autocad layout utskriftsproblem..

Har precis börjat rita i autocad och har ett problem jag inte ens kan förstå att det är ett problem.

Har en layout som ser ut precis som jag vill, det är upplagt som en A3 layout, men av någon anledning så finns det en streckad linje i layouten, den streckade linjen är det som blir med på utskriften, jag vill ha hela layouten, alltså allt det vita..

Jag har inte lagt till den streckade rutan själv och den är oklickbar...

Permalänk
Medlem

Du måste byta ritformatet till "ISO Full bleed A3" som synes på min bild:

Anledningen till att de streckade linjerna kommer fram på en "vanlig" A3 är att man tar hänsyn till eventuella fel i skrivare(toleranser). Det vanligaste på enklare skrivare kan exempelvis vara att pappret ligger lite snett/förskjutet under utskrift.
Med dessa gränser som sätts i AutoCad så räknar man väl med att om man håller sig inom det området så riskerar man aldrig att förlora information.

Det då "full bleed" gör är att ta bort dessa säkerhetsgränser och man får ansvara för det själv.
Jag kör själv full bleed men har ändå en säkerhetsruta definierad dock långt ifrån lika konservativ som Autodesks.

Har du fler frågor är det väl bara att köra. Har ett par timmar i denna dinosaurie

Visa signatur

Bara gammalt skräp...