Permalänk
Medlem

Bygga dator med 4090

Jag ska ge mig på att bygga ihop en dator med lite högre prestanda. Den ska användas till huvuddelen för spelande och vill att den ska vara så bra som möjligt för tyngre grejer som DCS och MSFS i VR.

Finns för mycket att välja mellan på Inets datorbyggaesida, så önskar lite råd och gärna en inköpslista på vettiga grejer.

Budget runt 40k (plus, minus...)
Helst så framtidssäkert som möjligt med bra komponenter.
Rtx 4090
I9 14gen?
64 GB ram

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Något i denna stil kanske?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Håller med!
Jag har själv beställt denna och gjort några ändringar till det bättre. landade på ca 37 när jag var klar med Z chip ist för B, snabbare m2, starkare psu osv.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!
Blev köp av en massa delar och montering i fredags.
Landade i slutänden på 37k och är supernöjd!

Dessa delar blev det.

Noctua NH-D15S Chromax Svart
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB
Lian Li Lancool 216 / TG / Svart
Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD
ASUS TUF Gaming 1000W Gold
Kingston FURY Beast 64GB (2x32GB) / 6000MHz / DDR5 / C36 /
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24GB OC

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, funderar på att köpa ovanstående paket men är inte så bra på att bygga ihop en dator. Kan man på något sätt få hjälp med bygget, ringde komplett som sa nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Lånar tråden lite, funderar på att köpa ovanstående paket men är inte så bra på att bygga ihop en dator. Kan man på något sätt få hjälp med bygget, ringde komplett som sa nej.

Skulle råda dig då att invänta Webhallens erbjudande som jag hoppas släpps på fredag när det faktiskt är black friday. Jag köpte ju som sagt en dator för 19500 (ord pris 35k) Och den var färdigbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skulle råda dig då att invänta Webhallens erbjudande som jag hoppas släpps på fredag när det faktiskt är black friday. Jag köpte ju som sagt en dator för 19500 (ord pris 35k) Och den var färdigbyggd.

Tack, inväntar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skulle råda dig då att invänta Webhallens erbjudande som jag hoppas släpps på fredag när det faktiskt är black friday. Jag köpte ju som sagt en dator för 19500 (ord pris 35k) Och den var färdigbyggd.

Vilken dator fick du förresten för 19500?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Vilken dator fick du förresten för 19500?

https://www.webhallen.com/se/product/343298-Webhallen-Config-...

Det var visst 19 900 men ett bra pris ändå. Från 2021 black friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

https://www.webhallen.com/se/product/343298-Webhallen-Config-...

Det var visst 19 900 men ett bra pris ändå. Från 2021 black friday.

Får hoppas på ett liknande, nice