Söker ett billigare grafikkort

Permalänk
Medlem

Söker ett billigare grafikkort

Söker ett grafikkort till en kompis, får inte kosta några dyra pengar och ska inte köra några tyngre spel. 4, 6 eller 8GB vRAM går utmärkt, priset är en viktig avgörande faktor Skriv PM vad ni har.

Kan hämtas runt Oskarshamn, eller så kan vi betala frakt

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Söker ett grafikkort till en kompis, får inte kosta några dyra pengar och ska inte köra några tyngre spel. 4, 6 eller 8GB vRAM går utmärkt, priset är en viktig avgörande faktor Skriv PM vad ni har.

Kan hämtas runt Oskarshamn, eller så kan vi betala frakt

Läs hela annonsen här

Har ett 980ti för 900kr

Permalänk
Medlem

Tipsar om en annons som jag såg nyss i marknaden här.
Det är inte min annons, men såg att det var ruskigt bra grafikkort för pengarna.
AMD RX 5700 xt, ligger ungefär mellan ett 2070 och 2080 i prestanda, enligt tester på SweC.
Så är man inte låst på att det måste vara Nvidia-kort, så är det ett bra kort.
Se länk här vid intresse:

( https://www.sweclockers.com/marknad/233741-amd-rx-5700-xt-i-m... )

Permalänk
Medlem

Har ett Sapphire Pulse RX 580 4 GB som ligger och skräpar i sin kartong.

https://www.sapphiretech.com/en/consumer/pulse-rx-580-4g-g5

Skicka PM om det är intressant.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrAnderzzon:

Tipsar om en annons som jag såg nyss i marknaden här.
Det är inte min annons, men såg att det var ruskigt bra grafikkort för pengarna.
AMD RX 5700 xt, ligger ungefär mellan ett 2070 och 2080 i prestanda, enligt tester på SweC.
Så är man inte låst på att det måste vara Nvidia-kort, så är det ett bra kort.
Se länk här vid intresse:

( https://www.sweclockers.com/marknad/233741-amd-rx-5700-xt-i-m... )

eh, utan fläktar och med mining bios för 1250? Bra modeller går på 1500-1800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

eh, utan fläktar och med mining bios för 1250? Bra modeller går på 1500-1800.

Det är min annons. Det är svårt med prissättning och jag tar gärna emot bud om det inte passar med 1250. Är som sagt inte omöjlig på nåt vis att förvandla med

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Söker ett grafikkort till en kompis, får inte kosta några dyra pengar och ska inte köra några tyngre spel. 4, 6 eller 8GB vRAM går utmärkt, priset är en viktig avgörande faktor Skriv PM vad ni har.

Kan hämtas runt Oskarshamn, eller så kan vi betala frakt

Läs hela annonsen här

Jag är inte helt 100 på om det blir en uppgradering för mig denna eller nästa vecka men om det blir av så skulle du kunna få mitt nuvarande Gigabyte RX 480 8GB för... Vad är ett rimligt pris? 500? 600? Jag vet faktiskt inte, andra användare kanske vet bättre.

Kortet har funkat utmärkt för mig och Elden Ring i 1080p rullade på i 60fps på High(drog ner en eller två effekter till medium för att hålla det stabilt i öppna världen, det dippade till 54-56fps i bland och så kan man inte leva).

Resident Evil 8 flöt på bra och såg bra ut(kommer inte ihåg inställningarna), Yakuza: Lika a Dragon tutar och kör, spelade även Zelda: Tears of the Kingdom utan problem osv. Det har funkat på allt jag har varit intresserad av. ...men nu har Starfield kommit. Det är helt klart spelbart(jag spelar ju det när jag har tid) men det är ju liiiite luddigt.

MEN! Det är ju även välkänt att RX 480 är inte världens mest energieffektiva krets. Men nu är det snart vinter och då behöver vi lite värme i hemmet!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tack alla! Har fått tag i ett kort till han nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur