Black Friday rivstartar på SweClockers – allt fler håller stenkoll på priserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Personligen blev jag inte ledsen om fenomenet dog ut, så jag slapp betala överpris under veckorna/månaderna innan när butikerna har höjt inför rean. För att de gör så är ju extremt uppenbart, trots att det inte är tillåtet.

Jag köper när jag behöver, och råkar det vara precis när det är rea så är det bara en bonus.

På dyrare inköp som större oled tv apparater så tycker jag att Black Friday är bästa kampanj tiden på hela året och hade inte köpt själv på release dagen pga höga priser.

Dock hade NetOnNet bästa kampanj innan detta året med 1 produkt på köpet av en 77" Samsung Oled tv.

Powers rea på Samsung soundbaren för 8888:- + 1 produkt på köpet lär vara årets deal och missade detta själv och hade lätt blivit ett köp.

LG C3 77" nu via Benify för ca 21690:- lär inte återkomma till mellan dagarna eller nyår.

Missa Komplett Bonanza på Ryzen 7 5800X3D och hoppas att Inet eller Komplett kör någon liknande kampanj senast fredag nästa vecka.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag är lite data hoarder och köper gärna en 18-20TB disk. Tyvärr har priserna både på HDD och SSD (8TB QVO specifikt) stigit rejält under senaste månaden. Så vette tusan om det inte fulats en del där. Kommer väl en sänkning till normalpris.

Citerar mig själv. Vaknade upp och såg att Amazon hade Samsung 8Tb QVO för 3521 samt 100 kronor rabatt på det. Det är 300 kronor billigare än den varit på innan så jag slog till.

Permalänk
Medlem

Det brukar ju vara bredbandet som förnyas på BF, mest för att jag avskyr att ha med försäljare att göra och på BF går det i regel väldigt lätt att få en del abonnemang utan trassel till bra pris.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Glädjespridare
Skrivet av Dyluck:

Kollade på några hörlurar i september som kostade 990 SEK, tänkte jag skulle vänta till black friday om det gick göra ett klipp, senaste månaden har dom legat ut för 1200 SEK, och nu för 990 SEK igen och står det är kampanj. Exakt samma pris och tidpunkt på komplett, netonnet, elgiganten, webhallen är det en gemensam scam eller vad är det som händer?

Entreprenörs-sporten kartellbildning...? 🤔🧐

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Tack! Är det någon större skillnad på det du länkade kontra detta https://www.inet.se/produkt/1904172/gigabyte-b650-gaming-x som är betydligt billigare? Är tänkt till att bara spela och surfa på PCn!

@marow sammanfattade det bra. Jag sneglade på det moderkortet du nämnde först men ville sen gå upp ett snäpp till Gigabytes Aorus kort pga. fler USB uttag (använder ett gäng). Jag valde ASUS kortet pga. att man får PCI-e 5.0 på GPU som är framtidssäkert plus att det har alla USB uttag jag behöver samt ett gäng fläktkontakter (Corsair Commander jag använder idag behövs antagligen inte längre). Men om man bara tänker gaming så bör det inte skilja nämnvärt. VRM temps är riktigt bra på Gigabytekorten (även på ASUS).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@marow sammanfattade det bra. Jag sneglade på det moderkortet du nämnde först men ville sen gå upp ett snäpp till Gigabytes Aorus kort pga. fler USB uttag (använder ett gäng). Jag valde ASUS kortet pga. att man får PCI-e 5.0 på GPU som är framtidssäkert plus att det har alla USB uttag jag behöver samt ett gäng fläktkontakter (Corsair Commander jag använder idag behövs antagligen inte längre). Men om man bara tänker gaming så bör det inte skilja nämnvärt. VRM temps är riktigt bra på Gigabytekorten (även på ASUS).

Tack för infon!! Är en simpel man så tror de billigare passar mig bra

Permalänk
Medlem

Jag röstade nej men jag köpte faktiskt 3 stycken fårskinn på hemtex. Inte svenska (New zeeland) men det var bra för 399kr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Black Friday? Nja, mer som Grådaskig November.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Känns som den passar in på alla just nu om man byter ut orsaken samt produkten till något passande.

Men med tanke på hur dyrt allt blivit så blir väl årets Black Friday lite annorlunda. Årets deal är att man får en vara för samma pris som den kostade veckan innan BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Ännu ett år jag känner "näh, jag behöver fanken inget, jag är rätt nöjd", i alla fall när det kommer till datorprylar.

Tyst med dig din hycklare! För tre dagar sedan var allt frid och fröjd och här sitter man nu med en beställning på nytt chassi, moderkort, cpu, kylare och minnen... Jag är en svag människa 😅

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Tradera är billigare & miljövänligare. Har aldrig köpt någon ny datordel & att pussla är halva nöjet.

Permalänk
Skrivet av Dyluck:

Kollade på några hörlurar i september som kostade 990 SEK, tänkte jag skulle vänta till black friday om det gick göra ett klipp, senaste månaden har dom legat ut för 1200 SEK, och nu för 990 SEK igen och står det är kampanj. Exakt samma pris och tidpunkt på komplett, netonnet, elgiganten, webhallen är det en gemensam scam eller vad är det som händer?

Tvättmaskin för 9k, nedsatt från 13k alltså 4k rabatt. Bara det att Prisjakt visar att butiken hade produkten ute för 9k även för 2 veckor sedan. Så varför de anger 13k som "ordinarie pris" är bortom mig.

Jag undrar om det finns några företag som har samma definition av REA som vanligt folk?

Permalänk
Medlem

Har inte köpt något alls, vet inte riktigt vad det är som jag inte redan har och har ett behov av.
Skummat runt lite men hittar inget.

Permalänk
Medlem

Va inne på Power förut idag och de hade ganska bra pris på en del spel som jag plockade på mig, väl i kassan så stämde inte priserna på hyllkanten så det va ordinarie på allt så blev inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Tyst med dig din hycklare! För tre dagar sedan var allt frid och fröjd och här sitter man nu med en beställning på nytt chassi, moderkort, cpu, kylare och minnen... Jag är en svag människa 😅

Skulle man kunna fråga vad för roliga saker du slog till på?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Skulle man kunna fråga vad för roliga saker du slog till på?

Var väl inga monstererbjudanden direkt men sneglat på AP201-chassit och tag nu. Och så har jag dividerat om jag ska forsätter på AM4 och flytta över allt, eller bara ta tag i AM5 så det resulterade i det senare. Tänker det bör vara relativt enkelt att kränga en burk som nästan är komplett så då blir uppdateringen inte så blodig.

Så blev detta:

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Trycket högt på postnord? Mycket jag beställt från amazon som typiskt levereras med postnord blev nu hämtade av Bring

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Var väl inga monstererbjudanden direkt men sneglat på AP201-chassit och tag nu. Och så har jag dividerat om jag ska forsätter på AM4 och flytta över allt, eller bara ta tag i AM5 så det resulterade i det senare. Tänker det bör vara relativt enkelt att kränga en burk som nästan är komplett så då blir uppdateringen inte så blodig.

Så blev detta:

<Uppladdad bildlänk>

Sitter också och smeker köp-knappen på 7800X+Mobo+RAM faktiskt. 5900X ihop med mitt 4 år gamla X570 moderkort räcker bra men man är ju ffs entusiast ändå!

Har samma möjlighet med i princip, har delar liggandes för att sälja 5900X inkl moderkort och RAM som en nästan komplett dator. Men kräver nog mer ork än vad jag har för stunden.

Hoppas på en smidig uppgradering för din del!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Var väl inga monstererbjudanden direkt men sneglat på AP201-chassit och tag nu. Och så har jag dividerat om jag ska forsätter på AM4 och flytta över allt, eller bara ta tag i AM5 så det resulterade i det senare. Tänker det bör vara relativt enkelt att kränga en burk som nästan är komplett så då blir uppdateringen inte så blodig.

Så blev detta:

<Uppladdad bildlänk>

Jag var faktiskt själv sugen på att slå till på en 7800X3D uppgradering men efter lite eftertanke så har jag svårt att motivera detta köp då jag redan sitter på ett 5800X3D system som verkligen funkar kanon.

Man vill ju inte konsumera bara för saken skull så det kommer förmodligen sluta med att jag stannar kvar med mitt nuvarande system.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Var väl inga monstererbjudanden direkt men sneglat på AP201-chassit och tag nu. Och så har jag dividerat om jag ska forsätter på AM4 och flytta över allt, eller bara ta tag i AM5 så det resulterade i det senare. Tänker det bör vara relativt enkelt att kränga en burk som nästan är komplett så då blir uppdateringen inte så blodig.

Så blev detta:

<Uppladdad bildlänk>

Men vad in i helvete...sänktes 7800X3D nu helt plötsligt? Det är därför "week" suger, man tror man gjort ett kap i början på kampanjen och så kommer ännu bättre erbjudanden senare under Black Week perioden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men vad in i helvete...sänktes 7800X3D nu helt plötsligt? Det är därför "week" suger, man tror man gjort ett kap i början på kampanjen och så kommer ännu bättre erbjudanden senare under Black Week perioden.

Haha ja men lite så! Sen ska vi inte prata om vad Inet kommer ha för drops i veckan på deras SweC-stream 😅

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Haha ja men lite så! Sen ska vi inte prata om vad Inet kommer ha för drops i veckan på deras SweC-stream 😅

Vågar inte ens se den Aja, blev retur och köp i annan butik iaf, handlar trots allt om flera hundralappar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Behöver inget till datorn, är i princip fullt uppgraderad på min plattform. Däremot har man sneglat på en ny accesspunkt för wifi, antingen en Ubiquiti U6 pro eller enterprise, samt en vinterrock av duffel-typ, Gloverall har några stiliga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Hp skrivaren förstörde ennu en patron som har 50% bläck kvar så istället för att köpa ny bläck beställde jag en Epson Eco tank. Sålde billigt på Skandinavien photo. 1990kr med frakt för epson et-2816. Ser ut som epson var mycket bettre val då svampen var billig att byta. Till skillnad från hp där du får skicka in hela maskinen för byte av en svamp som tar upp spill från rengörings syklerna