Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Man blir väldigt sugen på 7800X3D från inet. Men nästa vecka är ju deras SweC stream! Nån som vet ifall det kan dyka upp rea på rea där? Man vill ju inte köpa nu ifall det blir billigare igen då...

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Man blir väldigt sugen på 7800X3D från inet. Men nästa vecka är ju deras SweC stream! Nån som vet ifall det kan dyka upp rea på rea där? Man vill ju inte köpa nu ifall det blir billigare igen då...

Gick i samma tankegång, men allting känns väldigt prisvärt nu. Känns som de omöjligen kan bli bättre pris på den cpun?

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Man blir väldigt sugen på 7800X3D från inet. Men nästa vecka är ju deras SweC stream! Nån som vet ifall det kan dyka upp rea på rea där? Man vill ju inte köpa nu ifall det blir billigare igen då...

Köp nu och lämna tillbaka den om det kommer bättre pris? Några dagar kan den väl få ligga orörd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Köp nu och lämna tillbaka den om det kommer bättre pris? Några dagar kan den väl få ligga orörd..

Det förstås... Du är inte så dum du! Tack.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Någon cashback-jägare som handlat med re:member reward på amazon? Ser att de lagt till 5% reward för shoppande på amazon.se nyligen vilket är mer än refunder erbjuder (2,5% alt 4,5%).

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Henrico:

Har du haft den berömda barracuda 3tb-disken också? Jag hade den och 6 av 8 gick sönder på fyra år....

X16 och x18 är betydligt bättre. Titta på backblaze och deras statistik vetja.

4 Seagate x18 diskar har dött tidigt för mig. Tänkte ge Seagate en chans på nytt, råkade tidigare ut för Barracuda eländet men gick inte bättre. Nu håller jag mig till WD och Toshiba.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HappySatan:

Produkt: Crucial Pro DDR4 3200MHz 2x16GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0C29R9LNL/
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11574837
Pris: 614 kr

Letade efter timings, inte lätt. Men visar sig vara 22-22-22. Inte konstigt de inte skrev ut det. Det får bli en varning på det kitet, måste vara det slöaste jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Om ni skulle para ihop en AMD 7800X3D med ett moderkort och minne, vad hade ni då valt? (Inet)

https://www.inet.se/produkt/1903880/asus-rog-strix-b650e-f-ga...

Känns ganska prisvärt.

Jag kommer köra med ett mail Tomahawk som jag fick för 1900 när Komplett hade sin senaste Sweclockers rea + Corsair platinum dominator 6000 MHz som jag fick för 1300

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Om ni skulle para ihop en AMD 7800X3D med ett moderkort och minne, vad hade ni då valt? (Inet)

Låg i sängen inatt och klurade lite på detta med. Sugen men har inte ork att bygga något nu ändå.
7800X3D + ASUS ROG Strix B650E-F (Asus brinner inte längre hoppas jag) samt G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo. Nu är jag för dåligt insatt i AM5 och framförallt DDR5 men hade gärna kört G.Skill igen men också så pass snabba minnen som möjligt innan det börjar dra iväg för mycket i pris/slutar tjäna på det prestandamässigt.

Har inte ens kollat om minnet och moderkortet är kompatibelt så att någon utgår från att det är en kompatibel kombination. Gick mer på specs för att se pris helt enkelt. Helt klart lockande iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Vive la liberté!

Corsair har de 6000MT/s EXPO RAM med bäst specad timings just nu
https://www.inet.se/produkt/5306158/corsair-32gb-2x16gb-ddr5-...
Finns även som 2x32
Kompatibiliteten för DDR5 har blivit bättre med nyare Bios, hade inte oroat mig över QVL för EXPO RAM
Finns även 6400MT/s EXPO Kit ute med CL32 från Gskill, men inte hos Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Produkt: 10 st UHD Blu-ray för 1100 kr
Länk: https://cdon.se/black-friday/film/4k/
Kategori: Film
Pris: 110 kr/st

it seems a good deal at first then you quickly realize how difficult it is to pick 11 bluray. first 4 or 5 yes, but then it's either uninterested movies or you already own.
they could probably do much better with buy 5 for 600kr. but it's CDON we are talking about

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Corsair har de 6000MT/s EXPO RAM med bäst specad timings just nu
https://www.inet.se/produkt/5306158/corsair-32gb-2x16gb-ddr5-...
Finns även som 2x32
Kompatibiliteten för DDR5 har blivit bättre med nyare Bios, hade inte oroat mig över QVL för EXPO RAM
Finns även 6400MT/s EXPO Kit ute med CL32 från Gskill, men inte hos Inet

Äre någon rejäl skillnad på ddr5 om de är expo eller xmp numera?

Tänker om man t.ex bara behöver sätta timings osv själv.

Ram profiles brukar ju typ oftast ändå bara ändra CAS timings och ev voltage?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Oj, vill väldigt gärna pröva en 7800x3d men svårt att motivera uppgraderingen när jag sitter på en 11700k. Plus att mitt 1080ti nog står på tur att gå i pension

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Gick i samma tankegång, men allting känns väldigt prisvärt nu. Känns som de omöjligen kan bli bättre pris på den cpun?

De skrev på Facebook att priser som är nedsatta inte kommer ändras/sänkas ytterliggare under black friday.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Gick i samma tankegång, men allting känns väldigt prisvärt nu. Känns som de omöjligen kan bli bättre pris på den cpun?

Skrivet av Tesked:

De skrev på Facebook att priser som är nedsatta inte kommer ändras/sänkas ytterliggare under black friday.

Ingen är ju sämre än att de kan ändra sig …?
I en stream förra veckan diskuterade Daniel på Inet prismatchningar. Det var väl underförstått att de ibland kan behöva prismatcha om de har köpt in ett stort antal av en produkt och konkurrenterna lägger sig under deras pris. Många extrapriser sätts ju dessutom tillsammans med leverantörerna som då bjuder på en del av priset eftersom handelns marginaler är låga.

Permalänk

INET kommer inte att gå ner ytterligare i pris då de inte vill ha 2000 returer till dem eller folk som är missnöjda.

Permalänk
Medlem

Om någon ser att Apple watch s8 dyker upp igen på halebop hojta gärna till. Verkar vara slutsåld nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Alltså. CDON. Hur dåligt har inte det blivit?
Jag såg det pratades om det, var det här i tråden? Men man får verkligen titta både en och två gånger på vad man klickar hem. Går man igenom deras "greatest deals" är det mest skräp. Typ en eller två artiklar av i kategorier som kan vara hur stora som helst. Men sexleksaker, det har dom 17 sidor med!?
Hela sidan verkar vara dåligt autoöversatt så. Mycket värre än de första veckorna när Amazon lanserades. Hittade en fantastik deal på DDR4 minnen. 64gb Gskill i 3200 Mhz. Nedsatta 26%. Nu kostade dom bara 12 000kr!

Hur som. Det var egentligen inte det jag ville ha sagt. Utan att dom har nu kampanj tillsammans med Qliro. 12 månader helt gratis avbetalning. Summan delat på 12, inga dolda avgifter. Så vill ni sprida ut kostnaden på något större över tid så är det en bra grej.
Gäller till och med den 20/11.

You had me at 17 sidor sexleksaker

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av draanexle:

Äre någon rejäl skillnad på ddr5 om de är expo eller xmp numera?

Tänker om man t.ex bara behöver sätta timings osv själv.

Ram profiles brukar ju typ oftast ändå bara ändra CAS timings och ev voltage?

XMP och EXPO har möjlighet att ställa in fler inställningar än bara primära timings och spänningen, sen verkar tillverkarna inte använda det fullt ut/moderkortstillverkarna ev inte tillämpa alla inställningar osv. (Ex XMP I och XMP II)

Det går att spara 220 kr på att köpa motsvarande XMP-minne hos Inet, (eller 120 kr mot Webhallen)
https://www.webhallen.com/se/product/366479-Corsair-Vengeance...
Kan tycka det blir lite sak samma då, men vill man komma undan billigast möjligt så lär XMP-minnet fungera tillräckligt bra.

Här finns förövrigt G.Skill 6400MT/s CL32 EXPO-kitet
https://www.proshop.se/3200184

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Om någon ser att Apple watch s8 dyker upp igen på halebop hojta gärna till. Verkar vara slutsåld nu

de var slut redan iförrgår va? Jag knep en Apple watch ultra + apple watch SE 4g 44mm, hade dock gärna tagit en s8 istället.
Men priserna alldeles för bra och misstänker att så bra priser de hade där lär vi inte se någonannanstans

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tråden är till för att diskutera fynden, inte "hojta om ni ser X" eller "Ska jag köpa Y eller X?".
Vänligen skapa tråd på rätt ställe i forumet för det sistnämnda.

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

it seems a good deal at first then you quickly realize how difficult it is to pick 11 bluray. first 4 or 5 yes, but then it's either uninterested movies or you already own.
they could probably do much better with buy 5 for 600kr. but it's CDON we are talking about

I emailed CDON about this last year, asking them why they don’t offer complete series of movies. Like: every Batman movie, or every Fantastic Beast, every MiB etc. And why they don’t offer more movie classics from the 80's and onwards, which is what I’m looking for. They said they were for thankful for the feedback and would keep it mind for this year, but sadly not much seem to have changed. Still, I managed to find 10 this year as well, with a few compromises. Next year will be difficult if they don’t change their offerings though.

They do have an offer for 5 movies for 650kr. A decent deal, not fantastic though.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Letade efter timings, inte lätt. Men visar sig vara 22-22-22. Inte konstigt de inte skrev ut det. Det får bli en varning på det kitet, måste vara det slöaste jag sett.

Är ju kanske en billig uppgradering för folk med OEM datorer inte ovanligt att de bara stöder CL22 vilket jag antar det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Billiga recertified WD hårddiskar:

10 TB Ultrastar HC510 - 99€ - https://www.ebay.de/itm/375031237201

12 TB Ultrastar HC520 - 160€ - https://www.ebay.de/itm/364475314984

18 TB Ultrastar HC550 - 200€ - https://www.ebay.de/itm/374986743043

Vettig mängdrabatt på de större diskarna. Enligt säljaren ska 12TB och 18TB-diskarna vara “Recertified & zero hours”, vad det betyder i praktiken är svårt att säga. En avdammning och återställning av S.M.A.R.T.-datan? Säljaren verkar i alla fall ha fått genomgående bra omdömen.

"recert 0 hours"-fenomenet från 3:e partsförsäljare verkar vara ett omdebatterat ämne på ex Reddit En del skriver att det är pensionerade diskar från Datacenter som snabbtestats och SMART-datan återställs, men det varierar nog.

Jag beställde själv recert från WD men då har man i varje fall ett års garanti. Med största sannolikhet är det lugnt! Men man får ha i beaktande att recert från icke-tillverkare kanske inte håller samma standard.

Säljaren skriver "10 års garanti" men WD själva säger:

Skrivet av Western Digital:

What does this limited warranty cover?
This Limited Warranty applies to new Western Digital Ultrastar and HGST HDDs purchased from an authorized dealer by the original purchaser for normal use and not for resale.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Med din tankevurpa förut så är detta inte en decent deal med tanke på att du får de för 110 kr styck om du köper 10 medans du måste betala ca 20% mer om du köper 5.

Men om du är så pass kåt på blueray-discar till överpris, och om det får dig att känna dig bättre, så har du rätten att kalla det för ett ”bra pris” så klart, det är ett fritt samhälle.

20% mer för blu-rays vs. 530% mer för soundbar. Just sayin'…

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Någon som är kund hos Halebop och kan se vad de har lagt ut för BF deals?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Någon som är kund hos Halebop och kan se vad de har lagt ut för BF deals?

they already did https://shop.halebop.se/deals/black-week-2023-tillbehor
but many sold out

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Weird. Says it doesn’t start until the 20th?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

"recert 0 hours"-fenomenet från 3:e partsförsäljare verkar vara ett omdebatterat ämne på ex Reddit En del skriver att det är pensionerade diskar från Datacenter som snabbtestats och SMART-datan återställs, men det varierar nog.

Jag beställde själv recert från WD men då har man i varje fall ett års garanti. Med största sannolikhet är det lugnt! Men man får ha i beaktande att recert från icke-tillverkare kanske inte håller samma standard.

Säljaren skriver "10 års garanti" men WD själva säger:

Någon som vågat köpa av denna nissen på Ebay?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"