Inet frågar SweClockers om drops och erbjudanden för Swecxlusive

Permalänk
Medlem

Jag är gammal och hänger inte med i alla konstiga slanguttryck. Jag anar "drops" inte innebär att de tappat grejorna eller att något stått ute i regnet. Kanske är det en prissänkning, men då det är till en specifik grupp är det ju samma som "erbjudande", så det kan det väl inte vara? eller lansering av en för marknaden ny produkt, men det brukar väl tillverkarna komma med?
Så en enkel fråga: Vad menas med "drops"?
Tips till redaktionen: Skriv på svenska!

Permalänk
Medlem

Tror det som står högst på min lista just nu är en Unifi PoE switch (specifikt modellen Lite 8 PoE).

Så en rabatt på den hade inte suttit fel!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Heliopause:

Jag är gammal och hänger inte med i alla konstiga slanguttryck. Jag anar "drops" inte innebär att de tappat grejorna eller att något stått ute i regnet. Kanske är det en prissänkning, men då det är till en specifik grupp är det ju samma som "erbjudande", så det kan det väl inte vara? eller lansering av en för marknaden ny produkt, men det brukar väl tillverkarna komma med?
Så en enkel fråga: Vad menas med "drops"?
Tips till redaktionen: Skriv på svenska!

Det är erbjudanden, men begränsade i antal, och oftast väldigt bra erbjudanden.
De bästa kan sälja slut inom ett fåtal minuter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Jag är gammal och hänger inte med i alla konstiga slanguttryck. Jag anar "drops" inte innebär att de tappat grejorna eller att något stått ute i regnet. Kanske är det en prissänkning, men då det är till en specifik grupp är det ju samma som "erbjudande", så det kan det väl inte vara? eller lansering av en för marknaden ny produkt, men det brukar väl tillverkarna komma med?
Så en enkel fråga: Vad menas med "drops"?
Tips till redaktionen: Skriv på svenska!

Dom släpper (drop) ett supererbjudande live för de som loggar in och är bekräftade medlemmar. Då gäller det att vara beredd och redo och köpa direkt

P.S.: engelska är coolt! 😎

Permalänk
Medlem

Lite önskemål inför julklappshandlandet:
Runt 23-24' IPS 1080p-skärm.
En trevlig men enkel gamermus.
Garmin Vivoactive /Venu 3 eller liknande.
Pixel 7a/6a.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dom släpper (drop) ett supererbjudande live för de som loggar in och är bekräftade medlemmar. Då gäller det att vara beredd och redo och köpa direkt

P.S.: engelska är coolt! 😎

Räcker det va medlem här och gå in på den dolda streamen för kunna ta del av erbjudandet? Hur köper man om man hittar något man vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Räcker det va medlem här och gå in på den dolda streamen för kunna ta del av erbjudandet? Hur köper man om man hittar något man vill ha?

Finns länk till inets hemsida.

Permalänk
Medlem

Säger också Ryzen 7 5800X3D och vet att många efterfrågar RTX4070 också.

Hellre sett Lian Li A4-H2O A4 PCIE 4.0 chassit men antar att lager saldot är för lågt

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ett 2.5G PCIe nätverkskort saknas i en burk. Sen har jag en sur smak sedan två år då Elgiganten avslutade på söndagen och struntade i Cyber Monday. Jag missade då (BF 2021) ett uATX-chassi Kolink Citadel Mesh RGB för 500:- något som finns hos Inet idag för 750:- En principsak! (Inga erbjudanden förra året.) Dessutom har jag börjat titta lite på hemautomation. Kör några gamla 433MHz (Nexa?) uttag därhemma men slarvar bort fjärren i tid och otid. Det vore ju trevligt att ha någon sorts hubb som sitter fast i ett USB-snöre och som inte kräver inloggning. Jag har försökt sätta mig in i alla varianter, men det snurrar fortfarande trotts många utförliga trådar här på forument (trålar fortfarande), så eventuella dropps här så får ni lägga ut en 2 minuters förklaring i sändningen för oss som inte riktigt hänger med er ungdomar.

Till slut; kommer bara att vara inloggad på Inet och Swec, inga andra medier!

Permalänk
Medlem

4070 eller dylikt, som inte är så himla stort/långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Jag är gammal och hänger inte med i alla konstiga slanguttryck. Jag anar "drops" inte innebär att de tappat grejorna eller att något stått ute i regnet. Kanske är det en prissänkning, men då det är till en specifik grupp är det ju samma som "erbjudande", så det kan det väl inte vara? eller lansering av en för marknaden ny produkt, men det brukar väl tillverkarna komma med?
Så en enkel fråga: Vad menas med "drops"?
Tips till redaktionen: Skriv på svenska!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1587887-plats-for-lite...

Permalänk
Medlem

Är ute efter SODIMM DDR4 2x16GB

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

GeForce 4080 eller 7900 xt/xtx för min del

Permalänk
Medlem

Ska göra en fet upgrade på minnen, mobo, CPU, chassi, nätagg osv. landar ngnstans 12K... Ge oss ngn form av rabattstege!!! mvh

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Toppenpris på Fractal Design North och ett 4070 ti vore grymt!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Ett Radeon RX 7800 XT hade varit fint

Visa signatur

i7 11700K MSI 1080

Permalänk
Medlem

Som alltid, gör en insats för alla de säkerhetskopieringar som annars inte blir gjorda men i efterhand önskade.

Bra priser på externa hårddiskar eller SSD alltså.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte det är bra med denna typ av rea. Det ger folk extremt liten betänketid. Tänker man efter om man behöver varan så är det redan för sent eftersom det är begränsat antal så det är som gjort för att få folk köpa först och tänka sen. Skapar FOMO känslor.

Jag förstår att det inte går att sälja oändligt med en vara om priset är väldigt bra så ni inte går med vinst men något annat sätt att göra det på som ger folk mer än några sekunder på sig vore bra.

Kanske något där man fick ett erbjudande och man får tid på sig att fundera och välja det eller tacka nej och det går vidare till nästa. Varje person kan bara tacka till ett erbjudande så om man tackar ja får man inga fler så man väntar och tackar bara ja när det är något man verkligen ville ha. Så
Inte bara de som är snabbast får allt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Fractal North mesh

Permalänk
Medlem

Gärna ett 1000w eller 1200w PSU med Cybenetics Platinum och A. T.ex. Seasonic Vertex GX 1000W

Permalänk
Medlem

Roborock S8 vit

Roborock S8 vit. Hoppas det dyker upp en deal då flera andra aktörer kör det.

Permalänk
Medlem

ASUS RTX 4080 tuf tack!
Eller ett 4090 till vidrigt bra pris.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Räcker det va medlem här och gå in på den dolda streamen för kunna ta del av erbjudandet? Hur köper man om man hittar något man vill ha?

Man skapar konto på inet, går till sin profil där och verifierat sitt sweclockerskonto där

Sen kollar man på streamen, går in på rätt produktsoda och köper

Ofta läggs en länk i chatten

Ofta är det halva priset på populära saker som grafikkort och processorer, men också ram, headsets eller annat

Brukar vara 5-10 ’drops’ på 1-2 timmars stream utspritt på schema

Permalänk
Medlem

Missat 2tb nvme båda gångerna…
Släpp tillräckligt många så ”gammelfarfar” hinner med. 👍🏼

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se rea på Xbox One Elite Series 2 Trådlös Handkontroll om det är möjligt.
https://www.inet.se/produkt/6335916/xbox-one-elite-series-2-tradlos-handkontroll

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Kommer det bli någon gratis kod för att posta annonser på Swec marknad under black friday? man brukar ju alltid kunna hitta så mycket smått å gott.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

Vilken önskelista man kan ha för ett mini-ITX bygge.

Värme stiger typ av chassi.
Thermaltake The Tower 200 Svartt

Ett moderkort med PCIe 5.0 stöd (må va delad med m.2 men tänker att jag hellre tar en PCIe 5.0 grafikkortuppgradering i framtiden än en m.2 med extra mini fläktar på.
ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI

Ett 1000W PSU så att den kan köra så passivt det bara går.
https://www.inet.se/produkt/6905692/be-quiet-dark-power-13-1000w

AIO för tydligen skall man ha det nuförtiden?
Corsair iCUE LINK H100i LCD RGB Svart

Inget av detta är resonligt. Men om man har tittat på så många DK streams som jag har så vet man vad ni kan leverera.

Permalänk
Medlem

Phanteks t30 fläktar hade varit fint