Helgsnack: Tänkte du handla något under Black Week?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Jag hade hoppats på ett bra pris på 5800X3D, men det ser kört ut.

Samma och hade hoppats på bättre "rabatt" på 4070 också.
Men typ ingenting på 5800x3d, och bara tillbaka till lanseringspris på 4070.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Bara blivit en Samsung 870 QVO 4TB för 1790 på Elgiganten.
Fortfarande sugen på en OLED skärm.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad är den stora skillnaden mellan 5800x och 5800X3D förutom L3 storleken?

Jag kan inte tekniken och hur den exakt fungerar men det är stor skillnad när det kommer till gaming-prestanda.

Du får kolla upp det mer om du vill lära dig men rent FPS mässigt så är det en avsevärd skillnad då cachen används på ett annat sätt.
Större än vad du kan tro (åtminstone i 1080p vad jag vet. Men säkert i högre också).

https://www.sweclockers.com/test/34086-amd-ryzen-7-5800x3d-sp...

Här är Sweclockers test och du kan se om du scrollar ner till speltesterna att det handlar om en hel del fps i vissa spel och upplösningar. Du kan se när dom gör testet med en 3090ti

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk

Nej.

Permalänk
Medlem

Tänker. Men ännu är det jag är ute efter är inte på rea.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Blev en Samsung S90C 77 tums, som sänktes med ungefär 50% inför black Friday. Det tillsammans med rabatten som man fick genom att beställa genom en kunds företagsportal + Samsungs 10% på första köpet rabatten, så är man rktigt nöjd.

Sen får man se om det kanske blir lite kallingar, nån jacka och kanske strumpor med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Letar en vettig skärm, lutar åt Samsung G8 men tvekar pga inbränningar mm.
Minne 3600mgh 32gig
En AIO 240 kylare helst vit.

Sedan får vi se vad man villhöver

Permalänk
Medlem

Har köpt lite, en recliner jag sitter i nu skrivandes detta inlägg samt två Lego-set. Har köpt en del till men det var sånt som antingen inte köptes till något nedsatt pris eller så pass långt bort i tid, relativt, att det knappt räknas till "black friday".

Har några saker jag kikar på dock. Lagring, gärna WD 18TB, SN850X 4TB till ett bättre pris än vad som finns ute nu. Suktar även lite efter 8TB QVO-SATA SSDn hos Amazon. Lite smarta hem-prylar. Samt klurar på en 42" LG C3 OLED till datorn, ett lite bättre pris än vad den går att få tag i just nu vore lockande. Funderar på en till DualSense-kontroller till HTPCn.

Sen mest se vad som dyker upp. Har det mesta jag behöver redan men rätt grejer ska ju dyka upp och sånt som inte är "villhöver".

Något spretig och svårföljd "black friday" detta år.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Letar elektriska tandborstar, skall köpa 4 stycken men de verkar inte rea sådana i år, kanske kommer

Permalänk
Medlem

rean håller ju på ungefär till påsk så någon brådska är det knappast men kanske någon M2 lagringsenhet som poppar upp under alla olika dagar dom döper om...eller ja nu är det månader snarare. Detta är väll black month, sen kommer cyber month, white month osv.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Inget intresserar mig eller behövs mig i livet för stunden, så nej.

Permalänk
Medlem

Känns nog som detta kan vara en god tid att handla en TV till sovrummet

Permalänk

Jag hinner inte handla, mycket småsaker som skulle behöva fixas till och byta ut men jag hinner ej.

Skrivet av klk:

Letar elektriska tandborstar, skall köpa 4 stycken men de verkar inte rea sådana i år, kanske kommer

Tvärt om tycker jag, rea över allt på Phillips och Oral B.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Blir en 65” LG OLED C3 som får ersätta min sex år gamla C7:a. Kanske slinker ned en traditionsenlig SSD i korgen också.

Permalänk
Medlem

Rätt lite man behöver egentligen, har nästan för mycket prylar redan.
Känns också som att man behöver ha en plan redan innan vad man specifikt letar efter, för att det finns väldigt mycket halvmediokra erbjudanden på en massa prylar.
För att man ska köpa något man kanske inte tänkt på att köpa krävs riktigt bra erbjudande.

Fortfarande inte fått tag på skärm, som är det jag tänkt köpa i måånga år.

Permalänk
Medlem

Har redan handlat en grej, ett headset (HyperX Cloud II - trådat) som jag fick totalt 200:- rabatt på från Amazon, så det kostade 499:- istället för 699:- som dom säljer det för just nu.

Sen är hemmabioreceivern som jag kollat på med i rean hos fler butiker, men jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra.

Är lite sugen på en kontorsstol också, även här har jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra.

Hade hoppats på lite bra priser på vissa PS5 (och PC) spel, men än så länge är det inga jättebra priser på dom spel jag helst vill ha (FF XVI, Dead Space Remake, Resident Evil 4 Remake bl.a.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Blir en 65” LG OLED C3 som får ersätta min sex år gamla C7:a. Kanske slinker ned en traditionsenlig SSD i korgen också.

Nice jag köpte också en c3 fast 55" till min mor.. nu vet jag att jag gjorde ett bra köp 👍

Permalänk
Medlem

Inte tänkt köpa något alls. Skulle dock behöva köpa en ny skrivbordsstol då min gamla Verner håller på ge upp samt en ny dammsugare då min 50 år gamla Volta är så utnött att munstycket lossnat. Dyker några bra priser på endera som passar mina önskemål så kanske det blir ett köp, men bara kanske.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Stackars Jävel :3 Surfa 🏄 lugnt

Skrivet av dagas:

Hade inte tänkt det då man inte har pengar. Dessutom kom en käftsmäll igår då bostadsrättsföreningen meddelade att de kommer kräva betalning för internet sedan jag flyttade in 2021 som de missat fakturera mig. Jag trodde det ingick i månadsavgiften. Så 9k ska gå åt till det. Så om jag inte hade råd innan har jag definitivt inte det nu.

Jaa...det är så typiskt med Sveriges lagar, ty det finns nån lag som säger sig påstå att "uteblivna fakturor inte är ett giltigt intervall eller skäl för att inte betala för använd/begärd tjänst".

Men misströsta ej, ty i utlandet är man mån om att föra in samma skrivelse i kontakten i det fall lagen inte gör det obligatoriskt för medborgarna. Du slipper känna diskriminering i alla fall.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Jag handlsde en telefon med eSim som inte vill aktivera sig. Ska iväg till ÅF och se vad för njugga ursäkter de kan tänkas ha...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Letar elektriska tandborstar, skall köpa 4 stycken men de verkar inte rea sådana i år, kanske kommer

Någon speciell modell du har kollat på? Kollar själv en hel del just nu, lutar åt ett 2p philips diamondclean 9000
https://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa-skonhet/mu...

Men behöver köpa 3st en kostar ju svinmycket

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Just nu känner jag mig anti mot att handla prylar. Jag har för mycket prylar hemma. Ska försöka spara pengar istället tills jag behöver dem.

Permalänk
Medlem

Idag blev det en ny stationär dator till mig själv, kikat sen i somras & nu var alla delarna i datorn med rabatt på Inet Sen lite smågrejer, några reaspel switch till dottern, norton 360 deluxe för 99 1år går alltid åt. Hade varit kul med en liten mer vilsam skärm för ögonen också men inget mer som är bestämt just nu

Permalänk
Medlem

Har beställt en CPU kylare för 250 kr

Ett nytt PSU För 1000 kr (Corsair RM750)

Kanske köper även köper nytt moderkort, CPU & RAM då de blivit väldigt prisvärt just nu. Ca 3600 kr kan jag köpa allt för och då får jag jättefin uppgrade.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk

Håller ögonen på ett gäng elcyklar, för o se om någon droppar ner ordentligt, annars väntar jag till januari rean.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Enda jag är ute efter är S23 Ultra. Det var lite bra deals med bland annat watch 6 på köpet för 2-3 veckor sedan och flip 5 (sambon) fanns det en 55'' tv på köpet och tänkte att du jävlar har black week riktigt bra erbjudande om de hade dessa bara sådär. Speciellt när S24 är 2 månader bort.
Sen vaknade jag och insåg att vi bor i Sverige där black week suger. Detta även när butikerna gråter blod över att vi spenderar mindre pengar i lågkonjuktur.

Slutar med att jag vaknar upp och absolut INGEN operatör erbjuder någonting med S23 ultra. Comviq har till och med uteslutit just den telefonen från deras abonnemangsrea.... finns det någon med ''rea'' är det inte på telefonen. Nej den är fullpris på, utan det är enbart på abonnemanget.

spyr

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Robotdammsugaren låter inte helt 100% och får ingen ordning på den så finns risk för att det köps en ny sådan

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Garanterat detta (de två till höger). Hade köpt Hearthstone grejer också om det funnits.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Tar tillbaka mitt statement, köpte precis 2x https://restaurangchansen.se för 300kr.