Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dan@work:

Ålrajt!
Ett antal bira senare så köpte jag ett presentkort till samma epost som är reggad på mitt amazonkonto och såhär ser det ut nu då:
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Som sagt, nån gång hinner man väl göra av med den där femhundringen.

Skål kosmonauter!

Kan du se om rabattkoden funkar på allt eller bara vissa saker? Vill köpa tangentbord och hårfön men vet inte om man skulle få dra av en hundring på dessa vid köp av presentkort.

Permalänk
Medlem

Någon som har tillgång till Benify, finns det några bättre deals på Samsung OLED 77" (S90C) där kanske? Samsung.com har också black friday, ingen av er rabattkods-hackers som har tid över? Tycker det är lite bättre färger på min Alienware QD-OLED än LG B1, så mer sugen på S90C än C3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Någon som har tillgång till Benify, finns det några bättre deals på Samsung OLED 77" (S90C) där kanske? Samsung.com har också black friday, ingen av er rabattkods-hackers som har tid över? Tycker det är lite bättre färger på min Alienware QD-OLED än LG B1, så mer sugen på S90C än C3.

25 490 kr så en femhundring billigare än elgiganten/samsungs vanliga hemsida. Vet inte om det går att kombinera med någon rabattkod.

Permalänk
Medlem

Kanske missat något inlägg men har någon sett ett erbjudande på HD med minst 14GB för ett bra pris, som INTE är seagate?

Behöver till mitt NAS-bygge.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Någon som har tillgång till Benify, finns det några bättre deals på Samsung OLED 77" (S90C) där kanske? Samsung.com har också black friday, ingen av er rabattkods-hackers som har tid över? Tycker det är lite bättre färger på min Alienware QD-OLED än LG B1, så mer sugen på S90C än C3.

Går du via samsung egen sida (vanliga) och använder koden ”WINNER2023” får du ytterligare 5 % rabatt. Man får koden när man spelar deras bf-spel och vinner (tror det går bra utan att spela).

24 690 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_honken:

Om du klarar dig på 16 gb ram ser proshop ut att ha den för 1500 kr mindre. Har inte lusläst specsen men ser ut att vara samma i övrigt.

https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Acer-Predator-Helios-Neo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall
Till vad jag kan se så har inte dessa hörlurarna något löjligt extraprogram för att kunna användas fullt ut som vissa andra har då dessa program allt som oftast inte går att köra under Linux.

Kollade även på HyperX Cloud Orbit S på Amazon.se för 2999: som, säljes och skeppas av Amazon Sverige. Dock inget svarta fredagenerbjudande på dessa. Några åsikter om dess?

Också väldigt nöjd med dessa, köpte 2019 för 1900.
Knäckte fästet när jag skottade snö med dem på... Fixade själv med buntbandslösning som inte ens syns.

Letar nya då batterierna är rätt slutkörda och blåtanden gett upp. Kikar då på nova pro som finns för 2990 på El gigante.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiee:

Samsung g7 hos inet. Min kom idag och är den enda VA panelen utan ghosting jag hört talats om

Är väldigt skeptisk till VA paneler personligen. Har provat en tidigare men stod inte ut med den en vecka ens innan den gick tillbaka.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det är typ bara jag som inte lyckas köpa Office + Norton från Tyska Amazon. Hur har nu lyckats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Är väldigt skeptisk till VA paneler personligen. Har provat en tidigare men stod inte ut med den en vecka ens innan den gick tillbaka.

Yes var likadan själv. Har använt g7an nu i en dag och finns ingen ghosting eller smearing öht på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Produkt: Microsoft 365 family 15 månader + Norton/Mcafee Antivirus
Länk: https://www.amazon.de/-/en/Microsoft-Multiple-Tablets-Downloa...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1639969
Pris: 700kr

Kostar 61 euro, ca 700kr. Halva priset per månad jämfört om man köper från microsoft eller återförsäljare. Testat och aktiverat nu på morgonen!

Tack för tipset.

Lite bra info: Jag köpte denna och fyllde på min pren. När jag skulle mata in koden skrev MS att de skulle dra nästa betalning när den va slut (för mig om två år 2025) men ändå skulle de dra fullpris NU för ett helt år, skulle bekräfta med bank-id. Jag avbröt bank-id och bockade bort återkommande betalning och fick 15 månader ändå. Ville bara göra andra uppmärksamma på att titta på vad som händer. Lätt att man bara trycker vidare och tror att de bara ska dra 1 krona eller så för att verifiera.

Edit: Enligt info från andra så är det bäst att använda länken i mailet och inte klippa in koden manuellt på MS som jag gjorde. Fick mina 15 mån till reapriset ändå.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymers90c:

Går du via samsung egen sida (vanliga) och använder koden ”WINNER2023” får du ytterligare 5 % rabatt. Man får koden när man spelar deras bf-spel och vinner (tror det går bra utan att spela).

24 690 kr.

Tack. Någon bra soundbar där man kan köpa tillsammans med tv? Är de runt 5000kr ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall
Till vad jag kan se så har inte dessa hörlurarna något löjligt extraprogram för att kunna användas fullt ut som vissa andra har då dessa program allt som oftast inte går att köra under Linux.

Kollade även på HyperX Cloud Orbit S på Amazon.se för 2999: som, säljes och skeppas av Amazon Sverige. Dock inget svarta fredagenerbjudande på dessa. Några åsikter om dess?

Kan inte leva utan hörlurar med utbytbara batterier, haft mina Arctis Pro wireless sen 2018, helt felfria bytt muffarna och batterierna en gång tycker. Linux? Ingen aning. Jo finns ett program, Steelseries GG osäker på om man behöver det, vågar inte yttra mig om det faktiskt. Fick mina för 1690 på BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kanske missat något inlägg men har någon sett ett erbjudande på HD med minst 14GB för ett bra pris, som INTE är seagate?

Behöver till mitt NAS-bygge.

Rekommenderar varmt Seagate X18 16TB eller 18TB. Snabba, relativt bra ljudnivå och bra garantier.

Däremot inga jätteerbjudanden nu. Webhallen 200kr rabatt på båda modellerna verkar vara billigaste seriös svensk aktör. Så inget superfynd direkt...

https://www.webhallen.com/se/product/345124-Seagate-Exos-X18-...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Tackar för svar. Det är ett gott betyg om man vill köpa samma model/nyare modellen om de man har går sönder!
Tack för varningen angående gängan, ska kolla upp detta!

Tack för svar, kanske finns nyare då Nova släpptes 2022. Finns inte med på någon BF rea men amazon har dem till bäst pris just nu och kanske kommer upp senare om man vågar vänta lite.

Den Nova'n verkar intressant, är också nyare än Artic så kanske är lite bättre. Tack även för förslaget med öronkuddarna
Sitter på ett par Logitech G930 som köptes för en sisådär 10 år sedan och de börjar ge sig så det mesta skulle nog vara en uppgradering.

Nova'n verkar vara en lite nyare variant av dessa lurar, eller så förstår jag SteelSeries system helt fel. @benjazvard nämner också dessa lurar, finns till ett "ok" pris på Amazon just nu så får tänka lite på detta.

Tack alla för era svar, fick nu ett till par lurar att kolla in, Artic Nova. Verkar som att Linux användarna inte är riktigt överens om hur väl dessa lurarna är kompatibla med Linux, vissa säger att det funkar felfritt andra säger att det bara är problem. Får läsa vidare och se vad jag kan komma fram till alternativt kolla in Hörlurar + DAC + Externt ljudkort + Mic som jag tänkte från början. Får se. Tack!

Såg först nu att du undrade om Linux, jag kör Linux Mint just nu och upplever inga problem med mina.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Google Nest Hub, 690kr

Tror vi på bättre erbjudanden på fredag?
Både NoN och Eg har ju redan sänkt priset. Vill dock minnas att de förra året var nere under 500, men så kronan och inflation på det

Lyckats spräcka skärmen på min jag har i köket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Det är typ bara jag som inte lyckas köpa Office + Norton från Tyska Amazon. Hur har nu lyckats?

Löste problemet att jag hade digital purchase pekat mot Amazon i USA. Ändrade till Sverige och då gick det.

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Tack för tipset.

Lite bra info: Jag köpte denna och fyllde på min pren. När jag skulle mata in koden skrev MS att de skulle dra nästa betalning när den va slut (för mig om två år 2025) men ändå skulle de dra fullpris NU för ett helt år, skulle bekräfta med bank-id. Jag avbröt bank-id och bockade bort återkommande betalning och fick 15 månader ändå. Ville bara göra andra uppmärksamma på att titta på vad som händer. Lätt att man bara trycker vidare och tror att de bara ska dra 1 krona eller så för att verifiera.

Hmm. Jag upplevde inte detta. Jag klickade bara på setup.office.com-länken i orderbekräftelsen som innehöll aktiveringskoden. Behövde i princip bara klicka nästa 2 eller 3 gånger för att bekräfta konto och tjänst. Behövde inte ange koden eller betalning och har autoförnyelse avstängt...

Permalänk
Medlem

Är det här en bra soundbar?

Premium Q-series Soundbar HW-Q935C

Att köpa ev med SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV TQ75QN85C

Kommer från ca 6 år gammal receiver (onkyo tx-rz720) med 20 år gammalt 5.1 system (Atlantis systems, kostade 20000kr då)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon353451:

Ganska tattigt av dig att ändra länken till en refferal länk.

Vad fan pratar du om?
Har inte ändrat något, gå och lägg dig..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Hmm. Jag upplevde inte detta. Jag klickade bara på setup.office.com-länken i orderbekräftelsen som innehöll aktiveringskoden. Behövde i princip bara klicka nästa 2 eller 3 gånger för att bekräfta konto och tjänst. Behövde inte ange koden eller betalning och har autoförnyelse avstängt...

Jag tog koden manuellt. Kanske det som är skillnad på något sätt. men det gick ju in 15 månader för mig också. Bra pris så man klarar sig ett tag till. Hade ett år kvar så min blev nu till dec 2025.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Lite besviken att det inte kommit någon sänkning alls på ryzen 5800x3d.. eller är jag ute och cyklar som tror det ska komma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Hmm. Jag upplevde inte detta. Jag klickade bara på setup.office.com-länken i orderbekräftelsen som innehöll aktiveringskoden. Behövde i princip bara klicka nästa 2 eller 3 gånger för att bekräfta konto och tjänst. Behövde inte ange koden eller betalning och har autoförnyelse avstängt...

Samma här. Hemligheten är att lägga till den via länken och inte kopiera in koden.

Permalänk
Medlem

Några erbjudanden om Bredband ni tror kommer eller redan finns?
Bredband2 kommet öka abonnemanget jag har till 450 kr/månad för 250/250 och funderar på alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Några erbjudanden om Bredband ni tror kommer eller redan finns?
Bredband2 kommet öka abonnemanget jag har till 450 kr/månad för 250/250 och funderar på alternativ.

Följd denna tråden ifall du inte gör det

#20266335

Borde dyka upp där eller i fynd tråden.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymers90c:

Går du via samsung egen sida (vanliga) och använder koden ”WINNER2023” får du ytterligare 5 % rabatt. Man får koden när man spelar deras bf-spel och vinner (tror det går bra utan att spela).

24 690 kr.

Tack för den koden! Nu blev ljudlimpan jag köpte 500 kr billigare.

Permalänk

Tack för tipset gällande Microsoft Office! För min del loggade jag bara in på mitt Microsoft-konto och gick in på prenumrationsdelen. Kopierade koderna (köpte 2) och sedan var allt kalas. Nu har jag Office till slutet av 2026. Fick ingen förfrågan om betalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Är det här en bra soundbar?

Premium Q-series Soundbar HW-Q935C

Att köpa ev med SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV TQ75QN85C

Kommer från ca 6 år gammal receiver (onkyo tx-rz720) med 20 år gammalt 5.1 system (Atlantis systems, kostade 20000kr då)

Pretty good, second only to the top end option https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q930c

Howeve if you have a proper 5.1 settings, it is not guaranteed upgrade in sound quality. In space and convenience, yes, definitely

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kanske missat något inlägg men har någon sett ett erbjudande på HD med minst 14GB för ett bra pris, som INTE är seagate?

Behöver till mitt NAS-bygge.

finns det någon anledning till att undvika seagate, tänkte också bygga NAS.