Series X vs PS5? Hjälp mig…

Permalänk
Medlem

Series X vs PS5? Hjälp mig…

Jag har båda konsolerna hemma, men kan inte bestämma mig.

• Ja kommer främst spela Warzone/MW3, Apex och kanske nått bil spel, som Dirt/WRC.
• Båda kontrollerna passar bra i min hand.
• Series X är sval och knäpptyst, PS5 varmare och hörs mer.
• Enda exklusiva spelet som tilltalar mig är Forza och GT7 (jag tänker inte ha 2 konsoler).
• Xbox saknar kompatibilitet med många headsets o därmed mitt befintliga, funkar dock till PS5.
• Datorn är såld för att lämna företräde för en konsol, så inget spelas på PC.

Utifrån detta, vilken hade DU valt och VARFÖR?

Trevlig fredag på er!

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem

Jag sålde min dator och köpte ett Xbox Series X, PS5 och en Mac Mini för pengarna och nu sisådär två år senare så har jag relativt nyligen sålt mitt Xbox Series X.

Personligen ansåg jag att PS5 har fler exklusiva titlar som jag är intresserad av jämfört med Xbox. Jag föredrar även PS5-kontrollens haptic feedback, men det är ju en smaksak.

Xbox-exklusiva spel kan jag ofta streama via GeForce Now (har inte prenumererar på något år, tror dom har hela Game Pass-biblioteket nu?) och så länge spelen når 120fps så är det tillräckligt låg latens för mig att spela multiplayer-spel och förstås även single player.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Det beror på vilket interface du gillar mest och vilken kontroll som du inte blir trött i handlederna av.
Eller gör dig av med bägge och köp dator. Hehe.
Mvh renodlad pc gamer.

Permalänk
Medlem

Ska du bara spela multiplattform-onlinespel som COD så köp Xbox.
Två år Gamepass där EA Play ingår för 1000-1600kr, mot 720kr/år för PS+

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag sålde min dator och köpte ett Xbox Series X, PS5 och en Mac Mini för pengarna och nu sisådär två år senare så har jag relativt nyligen sålt mitt Xbox Series X.

Personligen ansåg jag att PS5 har fler exklusiva titlar som jag är intresserad av jämfört med Xbox. Jag föredrar även PS5-kontrollens haptic feedback, men det är ju en smaksak.

Xbox-exklusiva spel kan jag ofta streama via GeForce Now (har inte prenumererar på något år, tror dom har hela Game Pass-biblioteket nu?) och så länge spelen når 120fps så är det tillräckligt låg latens för mig att spela multiplayer-spel och förstås även single player.

Dessa exklusiva titlar är inget jag spelar eller är sugen på, dessvärre. Finesserna i kontrollen spelar hellre ingen större roll för mig då jag ändå slår av dem, men gillar den något bättre i handen än xbox kontrollen.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ska du bara spela multiplattform-onlinespel som COD så köp Xbox.
Två år Gamepass där EA Play ingår för 1000-1600kr, mot 720kr/år för PS+

Ja, det är ju helt klart en bra deal! Men jag förstår inte grejen med headset, jag menar, du måste uteslutande köpa ett headset som är framtaget eller kompatibelt med just Xbox? Ställer ju till det ganska rejält (ja, om man prompt vill ha trådlöst som mig)...

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Ja, det är ju helt klart en bra deal! Men jag förstår inte grejen med headset, jag menar, du måste uteslutande köpa ett headset som är framtaget eller kompatibelt med just Xbox? Ställer ju till det ganska rejält (ja, om man prompt vill ha trådlöst som mig)...

Använder inte tredje part så vet inte. Xbox har en trådlös också.
Bäst att kolla upp kompatibilitet.
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/xboxs-new-policy-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Dessa exklusiva titlar är inget jag spelar eller är sugen på, dessvärre. Finesserna i kontrollen spelar hellre ingen större roll för mig då jag ändå slår av dem, men gillar den något bättre i handen än xbox kontrollen.

Då är det ju lite skitsamma faktiskt. Singla slant. Eller behåll PS5 så du slipper köpa nytt headset.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Ja, det är ju helt klart en bra deal! Men jag förstår inte grejen med headset, jag menar, du måste uteslutande köpa ett headset som är framtaget eller kompatibelt med just Xbox? Ställer ju till det ganska rejält (ja, om man prompt vill ha trådlöst som mig)...

Du kan koppla in ett vanligt headset i handkontrollen med 3.5.

Permalänk
Medlem

Känns spontant som att du skulle få mer ut av XBox, med tanke på att du inte bryr dig om Sonys exklusiva titlar eller funktionen på kontrollen m.m. Sen är ju gamepass bättre än PS Plus i dagsläget. Och detta kommer från en som föredrar Playstation.