Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edvin-89:

Den mindre av dom (TKL) har linjära brytare, och den fullstora har taktila brytare. Sedan vet jag inte varför den ena har suffixet pro och inte den andra, men på Roccat's hemsida heter båda PRO.

Skulle säga att skillnaden mellan dom är storleken och brytarna.

vilken av brytaren är bättre, linjär brytare eller taktil brytare? Trodde att linjär och taktil var samma sak.

Skrivet av Sarato:

Den billigare är ett TKL (tenkeyless) tangentbord. Det innebär att den saknar siffertangenterna till höger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Tror han missförstått. Det är torsdag som gäller, scrolla ner på https://www.inet.se/kampanj/4123/black-friday

Tisdagen är exklusiv tillsammans med Sweclockers.

Permalänk
Viking
Skrivet av Edvin-89:

Den mindre av dom (TKL) har linjära brytare, och den fullstora har taktila brytare. Sedan vet jag inte varför den ena har suffixet pro och inte den andra, men på Roccat's hemsida heter båda PRO.

Skulle säga att skillnaden mellan dom är storleken och brytarna.

Det finns en Pro-variant av TKL också

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

vilken av brytaren är bättre, linjär brytare eller taktil brytare? Trodde att linjär och taktil var samma sak.

Taktik ger en klickkänsla när du trycker. Linjär ger ingen klickkänsla utan är lika mjuk ända ner till botten.
Vad som är "bäst" är en smaksak.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Utmärkt i test
https://www.sweclockers.com/test/37550-thermalright-peerless-...

Varit sugen på Phantom Spirit med 7 heatpipes, frågan är om det är någon större skillnad mellan de två

Det är en skillnad, men inte en enorm.

Finns en del bra videos på YT som jämför. Men när denna kostar 349kr så blir det nog nästintill omöjlig att slå i värde och prestanda för pengarna.

Typ så jag funderar på att köpa en fastän jag ej behöver...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Det finns nu rabatterade priser på olika Apple Watch i följande tips.

Kan passa på att varna att SB som står på i princip alla Apple Watch står för Small Band. Så passar handleder på max 190mm

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Inaktiv

Angående 100 kr rabatt vid köp för 500 kr på Amazon, gäller det bara i appen eller fungerar det på amazon.se också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Angående 100 kr rabatt vid köp för 500 kr på Amazon, gäller det bara i appen eller fungerar det på amazon.se också?

Hemsidan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Angående 100 kr rabatt vid köp för 500 kr på Amazon, gäller det bara i appen eller fungerar det på amazon.se också?

Det fungerar även på Amazon.se.

För övrigt ett rätt så märkligt erbjudande eftersom det inbjuder till att dela upp sin beställning i flera mindre vilket bara skapar merjobb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ullus:

Hemsidan också

Skrivet av Reckie:

Det fungerar även på Amazon.se.

För övrigt ett rätt så märkligt erbjudande eftersom det inbjuder till att dela upp sin beställning i flera mindre vilket bara skapar merjobb.

Vad är det för rabattkod? Hittar inte erbjudandet på hemsidan. Allt i min kundvagn fraktas och säljs av Amazon och uppgår sammanlagt till 598 kr.

Angående dela upp sin beställning, läste längre bak att nån fick 200 kr rabatt vid köp för 1000 kr så det verkar vara 100 kr per femhundring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Vad är det för rabattkod? Hittar inte erbjudandet på hemsidan. Allt i min kundvagn fraktas och säljs av Amazon och uppgår sammanlagt till 598 kr.

Angående dela upp sin beställning, läste längre bak att nån fick 200 kr rabatt vid köp för 1000 kr så det verkar vara 100 kr per femhundring?

Alla produkterna måste ingår i kampanjen 100kr vid köp för 500kr. Det tidigare fungerar inte längre då det var en bugg hos Amazon. Ingen kampanjkod behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

OBS - scam. the seller was hijacked. check their storefront. Stay away

Thank you for noticing.
Removed the post.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bitfenix:

Alla produkterna måste ingår i kampanjen 100kr vid köp för 500kr. Det tidigare fungerar inte längre då det var en bugg hos Amazon. Ingen kampanjkod behövs.

Såg nu att det var utvalda produkter. Missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Alla produkterna måste ingår i kampanjen 100kr vid köp för 500kr. Det tidigare fungerar inte längre då det var en bugg hos Amazon. Ingen kampanjkod behövs.

Jag beställde ett psu idag med nedsatt pris på 899:-
Fick fortfarande 200:- avdrag i kassan så buggen verkar finnas kvar i någon grad. 699:- för ett 750w tuf psu är helt ok.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jompa79:

Jag beställde ett psu idag med nedsatt pris på 899:-
Fick fortfarande 200:- avdrag i kassan så buggen verkar finnas kvar i någon grad. 699:- för ett 750w tuf psu är helt ok.

Den kanske ingick i kampanjen? Hade ett tangentbord och en hårfön men det gick inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

Did you get the BF/BW coupon to work with Benify?

No, I get a message that says the coupon is not valid.
I do not think it will work, not this time anyway.

Permalänk
Medlem

Köpte ps5 nu från amazon då det blev 5290 kr efter rabatter.
Har ni tips på m2 disk för ps5 på 1-2tb som passar och erbjuds nu?

Permalänk

Ska köpa en 55", för- och nackdelar mellan dessa?:

Samsung OLED 14990 kr: https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/samsung-tq55s93catxxc...

LG C3 OLED 13990 kr: https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/lg-oled55c35la/102925...

Kommer ha en hel del statiska bilder emellanåt (spel-GUI, windows, app-casting) om det spelar roll nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Köpte ps5 nu från amazon då det blev 5290 kr efter rabatter.
Har ni tips på m2 disk för ps5 på 1-2tb som passar och erbjuds nu?

https://www.amazon.se/-/en/Crucial-Internal-Heatsink-Compatib...
cheap and fast enough
look for gen4 ssd + 6500MB/s read and you're good

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Köpte ps5 nu från amazon då det blev 5290 kr efter rabatter.
Har ni tips på m2 disk för ps5 på 1-2tb som passar och erbjuds nu?

Kan man även använda den interna SSD:n om man köper en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Kan man även använda den interna SSD:n om man köper en ny?

Ja, självklart. Du väljer vilken enhet som du vill ska vara din "default"-drive för nyinstallationer etc. och kan enkelt (och snabbt!) flytta spel mellan enheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

OBS - scam. the seller was hijacked. check their storefront. Stay away

Faaaaaaan jag hann beställa innan ja läste detta… vad fan gör jag nu? Pengarna e dragna med ofc…

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Köpte ps5 nu från amazon då det blev 5290 kr efter rabatter.
Har ni tips på m2 disk för ps5 på 1-2tb som passar och erbjuds nu?

Hur gjorde du då? Man får 100 kr per standard, var fick du den andra 100 lappen ifrån?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Faaaaaaan jag hann beställa innan ja läste detta… vad fan gör jag nu? Pengarna e dragna med ofc…

Jag tror du ska kontakta banken och se om de kan göra något, trots att pengarna är dragna

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Faaaaaaan jag hann beställa innan ja läste detta… vad fan gör jag nu? Pengarna e dragna med ofc…

Se om det går att avbryta köpet på hemsidan.

Permalänk
Medlem

I Sweclockers Black Friday lista finns ett DDR4 minne för 617 kronor från Amazon som (antar jag 7 andra lagt till eller lajkat?)
Crucial Pro RAM 32GB Kit (2x16GB) DDR4 3200MT/s (eller 3000MT/s eller 2666MT/s)
Desktop Memory CP2K16G4DFRA32A
https://www.amazon.se/dp/B0C29R9LNL/ref=nosim?tag=geeks04-21&...

Vad jag har lyckats gräva fram så är det ett urslött CL 22 minne. Dvs 22/3200*2000 = 13.5 ns
Är detta verkligen något man vill ha i sin gaming-burk?

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från amazon som gav 100 kr rabatt på nästa köp, bara att klicka på länken.
Så när jag slänger in en 990 pro, så får jag 200kr i rabatt.
Qualifying offers:
100kr discount
Buy 500 spare 100

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Wh|p:

Faaaaaaan jag hann beställa innan ja läste detta… vad fan gör jag nu? Pengarna e dragna med ofc…

Kontakta Amazon och din bank.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

I Sweclockers Black Friday lista finns ett DDR4 minne för 617 kronor från Amazon som (antar jag 7 andra lagt till eller lajkat?)
Crucial Pro RAM 32GB Kit (2x16GB) DDR4 3200MT/s (eller 3000MT/s eller 2666MT/s)
Desktop Memory CP2K16G4DFRA32A
https://www.amazon.se/dp/B0C29R9LNL/ref=nosim?tag=geeks04-21&...

Vad jag har lyckats gräva fram så är det ett urslött CL 22 minne. Dvs 22/3200*2000 = 13.5 ns
Är detta verkligen något man vill ha i sin gaming-burk?

Beror vad burken de ska sitta i används till. Till en speldator skulle jag inte skaffa dem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hur gjorde du då? Man får 100 kr per standard, var fick du den andra 100 lappen ifrån?

Amazon har nån drive nu, iaf för prime-medlemmar, där du får en hundring på ditt nästa köp över 400:- som jag tror man tekniskt sett ska claima i appen men som kanske går igenom ändå?

Screenshot från i onsdags:

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.